Glitter everywhere: favourite budget winter nailpolish!

4 Jan

Alle feestdagen zijn weer voorbij, de rust is teruggekeerd. Naast die vervelende kou en vooral die wind nu, is het binnen juist lekker warm en gezellig, en ik kan ’s avonds helemaal genieten om gezellig warm binnen te zitten met z’n allen. Bij dit seizoen met twee kanten, hoort natuurlijk ook een aanpassing van kleding en make-up, en één van de leukste dingen om dan te dragen, vind ik mooie winterse nagellakjes. Chunky glitters, donkerrode kleuren, of juist lichte pastel/sneeuw kleuren, het kan allemaal! Vandaag laat ik jullie een aantal van mijn favoriete nagellakjes zien, maar aangezien de maand december een maand is waarin de gemiddelde nederlander toch iets meer uitgeeft dan normaal, een budget variant!

P1010070

Waar ik in de winter meer van felle, creamy kleurtjes houd, vind ik het nu veel leuker om mooie donkere kleuren te gebruiken, en, super feestelijk, lekker veel glitters!

Favourite winternagellakjes grove gouden glitters essence

favourite winternagellakjes essence bordeaux glitter

Laat ik maar eens beginnen met mijn twee favoriete glitterlakjes van dit moment. Mooie grote glitters kunnen dat simpele zwarte kerstjurkje helemaal omtoveren tot een super sparkling outfit! Het lakje van Essence met de gouden glitters gaan eigenlijk mooi bovenop heel veel verschillende kleuren. Nude, donkerblauw voor een soort ruimte effect, bordeauxrood, verzin het maar! Het paarse glitterlakje van Essence bevat allemaal verschillende groottes glitter, en vind ik erg mooi op een donkerrode/paarse lak.

favourite winternagellakjes essence grijs metallic

Donkere lakjes vind ik heel erg mooi in de winter. Het heeft iets mysterieus en tja, ik weet niet, het past gewoon bij de winter! Op dít moment draag ik een lakje van Essence, de kleur 02 Hex Hex uit de nailart magnetics collectie. De bedoeling bij dit lakje is om het op te doen, en dan een klein bijgeleverd magneetje erboven te houden, waardoor er een patroontje in ontstaat. Ik vind het alleen veel leuker om hem zonder magneetje te gebruiken, zodat je gewoon een mooie gladde finish krijgt. Het resultaat zonder magneetje is een beetje metallic, maar niet echt die-hard metallic, daar houd ik ook nooit zo van. In de lak zijn hele kleine glittertjes te ontdekken, en er zit een lichte glans in.

Favourite winternagellakjes bordeauxrood

Een mooie bessenrode kleur is ook onontbreekbaar in je nagellakstash, de kleur komt de laatste jaren elke winter weer terug, en ik draag hem ook erg vaak. Een mooie creamy donkere kleur is met veel outfits te combineren, en deze van P2 is ook niet al te duur.

favourite winternagellakjes essence nail colour 3 paars

De ‘nail colour 3’ heb je in verschillende versies. Het is een langwerpig ‘staafje’ met twee potjes nagellak eraan, allemaal bestaan ze uit een ‘normale’ kleur en een glittertopcoat. Ik heb twee van deze lakjes, maar de kleur 05 Boys are back in town vind ik toch wel het mooiste. Zo op het eerste gezicht lijkt het een beetje een saaie, vale paars, maar met de glittertopcoat erop glittert hij prachtig in het licht! Ik weet niet of hij nog in het assortiment zit, het zou kunnen dat hij bij de vernieuwing weg is gegaan..

favourite winternagellakjes essence pastel

Als jij niet zo van donkere kleuren houdt, kun je ook de andere kant op gaan en juist voor schattige, lichte pastelkleurtjes kiezen. Ik houd er van, van die lichte ‘sneeuwachtige’ lakjes. Deze twee van Essence bevatten allebei hele kleine glittertjes voor net dat beetje extra.

P1010071 favourite budget winternagellakjes

Ik ben zelf het meeste fan van de donkere kleuren, en ik ben ook zeker van plan er nog wat aan te schaffen! Mijn favorieten zijn geloof ik niet allemaal meer verkrijgbaar, maar ik heb al eens even bij het Essence-schap gekeken, en er zijn mooie alternatieven! Veel creamy donkere kleuren of kleuren met hele kleine glittertjes. En vergeet Catrice ook zeker niet, de master in mooie chunky glitters!

Ik ga zelf vaak vooral voor Catrice of Essence. Ik geef makkelijker veel geld uit aan andere make-up producten dan aan nagellak, ik heb geen zeven euro over voor een nagellak. Je gebruikt het niet heel erg vaak, of tenminste, niet altijd dezelfde kleur. Ik vind het leuker om dan lekker veel keuze te hebben, en meer verschillende soorten te dragen. Vandaar dat er in deze favorieten vooral budgetnagellakjes voorbij komen. 🙂

Wat is jou favoriete kleur op dit moment, en weet jij nog een goede budgettopper??

Liefs Anniek

4 Reacties to “Glitter everywhere: favourite budget winter nailpolish!”

  1. Birds4Free januari 4, 2014 bij 10:40 am #

    De lakjes van Only You zijn supergoed!

  2. Dionne Knooren januari 4, 2014 bij 1:15 pm #

    Er staan mooie lakjes tussen!

  3. jesuisfemke januari 4, 2014 bij 5:03 pm #

    Mooie lakjes! Ik ben ook fan van donkere kleuren in de winter. Ik heb een hele mooie abrikoos achtige kleur op nu!

  4. Nikkitha januari 4, 2014 bij 7:34 pm #

    Leuke producten vooral de nail colour 3 van essence 🙂

Geef een reactie

