A few shots of my week #8

30 Dec

 

 

 

 

Hi allemaal, goedemorgen! Na een lange tijd, heb ik weer eens een ‘A few shots of my week’ artikel, een soort foto diary. Afgelopen week had ik een drukke week, ondanks de vakantie. Ik vierde Kerst, maakte een heerlijk diner, ging naar de bios en was twee dagen in Leiden. Kijk je mee?

a few shots of my week #8diary 1

Nu het ’s ochtends steeds zo donker is, maak ik me liever in de badkamer op dan in mijn eigen slaapkamer, daar is een stuk beter licht!

diary 2

Maandagmorgen de dag rustig beginnen met een lekker broodje, en mijn standaard ochtend ‘blog-rondje’. 🙂

diary 3

diary 4

Maandag ging ik samen met mijn zus naar Leiden, die daar nu woont en studeert. Ze zou dinsdag gaan verhuizen, en van maandag op dinsdag kwam ik logeren, zodat we maandag samen een gezellig dagje konden hebben en ik haar dinsdag zou kunnen helpen met verhuizen. In de trein, op naar Leiden!

diary 5

diary 6

Nadat we waren aangekomen en onze spullen hadden gedumpt in de kamer van mijn zus, gingen we lekker naar het centrum. Ondertussen in het park even een springfoto maken, ‘één, twee, drie, spring!’

diary 8

Dit is de winkelstraat in Leiden, één grote lange straat met héél veel leuke winkels erin!

diary 9

Wat hebben ze toch altijd lekkere dingen bij de Action…

diary 10

diary 7

De laatste paar dagen heb ik echt een avocado-overload gehad! Er was een netje avocado’s in de aanbieding voor 2 euro, en 2 kilo avocado’s is best veel! Gelukkig zijn mijn zus en ik gek op avocado, dus dat ging er wel in! Hier lekker gekruid met zout, peper en citroensap, en met nog wat andere groenten deden we dat op een pannenkoek.

diary 11

In de ‘Op=op voordeelshop’ kwamen we het drankje ‘Mtn Dew’ tegen. Ik had hem wel eens voorbij zien komen in een US Food-unboxing bij Teske, dus ik kon hem niet laten liggen! Ik vond het best wel lekker, een beetje kauwgomachtige smaak had het. En wauw, die kleur… Zo chemisch.. 😛

diary 12

’s Middags hadden we in de stad allemaal lekkere snacks gekocht, en ’s avonds hebben we in bed 3 films gekeken, onder het genot van heel veel lekkere dingen! We hebben So Undercover gekeken (best leuk!), Love Actually (echt een typische kerstfilm), en een deel van Jack&Jill, maar die liep op het einde steeds vast. Wow, wat was ik moe aan het einde van de dag, maar het was wel echt een hele leuke dag!

diary 13

Dinsdag ontbeet ik met het o zo befaamde ontbijtje van Biogarde met schuddebuikjes! Rare combi, zal je misschien denken, en dat dacht ik ook toen mijn zus vertelde dat ze dat ’s ochtends altijd eet, en daarom moest ik het wel proberen 🙂 Ik kan je vertellen dat het verbazingwekkend lekker is, eigenlijk gewoon een soort speculaascruesli!

diary 14

Dinsdag ging mijn zus verhuizen, en ’s ochtends om half 9 moesten we de sleutel ophalen, dat betekende vroeg opstaan dus! We hadden nog een kwartiertje, en in die tijd moesten we met allemaal zware tassen richting haar nieuwe huis, man, het leek wel of ik een schouderverzakking kreeg! En dan kwam de beheerder ook nog eens te laat…

diary 15

Om half 10 kwamen mijn ouders en mijn broer ook meehelpen, en toen hebben we alles wat van huis naar haar nieuwe kamer moest naar boven gebracht. We moesten alles naar de 5e verdieping brengen, en de lift ging tot de 4e.. Alles naar de 4e verdieping brengen dus en vandaar nog twee trappen omhoog sjouwen.

diary 16

diary 17

Toen we in de kamer kwamen was alles leeg, en aan het eind van de middag was het een heel gezellig kamertje geworden! Echt leuk hoe zoiets in zo’n korte tijd kan veranderen. Hard werken, maar wel met een leuk resultaat, en ook leuk om te doen!

diary 19

Gezellig studeerhoekje

diary rendier dienblad

Kijk hoe leuk dit dienblad is, gewoon van de Ikea!

Aan het eind van de middag gingen we weer naar huis, helemaal moe maar wel voldaan.

kerststol kerstontbijt

Woensdag was het Kerst! Zoals altijd ontbeten we met een heerlijke kerststol, mét spijs. Vroeger sneed ik het spijs er altijd uit en at ik eerst het brood op. Het spijs deed ik op het laatst dan op mijn mes en dan maakte ik er een ‘lolly’ van, haha. Nu eet ik het gewoon lekker tegelijk 🙂

kerstkransje

Kerstkransjes konden natuurlijk ook niet ontbreken.

spelletje regenwormen

’s Ochtends ben ik naar de kerk gegaan, en ’s middags hebben we gezellig spelletjes gespeeld. Kennen jullie het spelletje regenwormen? Het is echt een leuk en makkelijk te leren spel!

kerstdiner

Bij Kerst hoort natuurlijk een lekker kerstdiner. Mijn ouders kookten een Marrokaans/vegetarisch kerstdiner, het was allemaal heerlijk!

DIY menukaart strikjes

’s Avonds ging ik nog even aan de slag om de menukaarten te maken voor het kerstdiner dat ik op 2e kerstdag zou gaan koken. Ze zijn echt ontzettend leuk geworden, binnenkort komt er een DIY!

diary slot zeist

Donderdagochtend ging ik op weg naar Zeist, om daar met mijn oma een kerstdiner te maken! We hebben de hele middag in de keuken gestaan, en het was erg gezellig en leuk om te doen. Het eten viel ook in de smaak!

diary kerstdiner keuken

Me in the kitchen

diary uiensoep

Gegratineerde uiensoep waar later nog een dakje van geroosterd brood en kaas op kwam 🙂

diary cranberry compote

Lekkere cranberrycompote

Gisteren is er een kerstverslagje online gekomen, waarin ik laat zien wat we allemaal gemaakt hebben, hoe de tafel eruit zag, en ook nog een lekker recept!

diary trein

Vrijdagochtend in de trein, naar Almere met een paar vriendinnen om daar te shoppen en naar Catching Fire te gaan!

diary salade avocado tomaat

In de trein een lekkere salade als deel van mijn lunch, met avocado, tomaat, rucola, paprika en dressing. Vinden jullie het ook altijd zo gênant om i n de trein salade te eten? Dan steekt er weer zo’n groen sprietje uit je mond, en dan hoop je dat niemand het gezien heeft..

hunger games catching fire

Voor de rest heb ik niet zo heel veel foto’s van vrijdag, omdat niet al mijn vrienden met hun gezicht op internet wilden. 🙂 De film was erg leuk, wel vond ik hem een beetje eentonig..

Diary in de trein

Diary couscous salade

Terug in de trein naar huis, met een aantal leuke nieuwe items van de Primark. De film was pas om half zeven afgelopen, dus toen ik om half acht thuiskwam, had ik flinke honger! Gelukkig had ik in de trein nog een beetje couscous die ik van huis had meegenomen.

Diary laptop kookboek

Zaterdag liep ik ’s ochtends de folders, en schreef ik wat artikelen.

Diary wentelteefjes

Diary wentelteefjes met suiker en vlokken

Tussen de middag lekker wentelteefjes, zo lekker is dat! Normaal eet ik het met een beetje poedersuiker, maar nu deed ik er ook eens een keer vlokken op. Best lekker! De vlokken smelten een beetje, en er komt een lekker chocoladesmaakje aan.

Diary warme pantoffels

WOW, deze pantoffels zijn zó fijn! Ze zien er niet prachtig uit, maar ze werken echt als de malle! Toen ik op tweede kerstdag bij mijn oma ging koken, had ik deze sloffen van haar aan. Bij hen in huis is het altijd best koud, dus deze pantoffels hielden mijn voeten lekker warm. Ik vond de pantoffels zo fijn, dat ik ze na afloop van het diner meekreeg, lief! De halve zaterdag heb ik er op rondgelopen. 🙂 Ze komen trouwens van de V&D geloof ik..

Zo, de eerste helft van mijn vakantie zit er alweer op! Ik heb al behoorlijk veel gedaan, maar wel allemaal leuke dingen. Komende week vieren we oud&nieuw, waar ik heel erg veel zin in heb! Wij vieren het altijd standaard samen met het gezin van een goede vriendin, en dat is altijd heel gezellig. Ook ga ik deze week naar Koblenz, een stad in Duitsland, even lekker een paar daagjes écht weg. Ik hoop dat ik de komende week ook echt wat uit kan rusten. Het klinkt misschien stom, maar doordat ik zoveel heb gedaan afgelopen week, ben ik niet echt tot rust gekomen. Ik hoop dat ik wat minder te doen heb komende week, en dat ik aan het eind van de week klaar ben voor de volgende periode op school!

Een hele fijne week toegewenst, en ik zie jullie snel weer!

Wat ga jij doen komende week?

Liefs Anniek

3 Reacties to “A few shots of my week #8”

  1. sara december 30, 2013 bij 5:58 pm #

    Wat een leuke foto’s allemaal !!

  2. Aurelie december 30, 2013 bij 9:16 pm #

    Hele leuke foto’s! Die kamer van je zus ziet er echt super gezellig uit:

  3. annajirina december 30, 2013 bij 9:30 pm #

    Leuke foto’s, ziet eruit als een drukke maar gezellige week! X

Geef een reactie

