Mijn ‘Winter to-do-list’

23 Dec

Kijk, natuurlijk kun je in de kerstvakantie helemaal niks doen, onder het motto van ‘genieten van mijn rust’. Maar hé, het is vakantie, nu hebben we juist tijd om allerlei leuke dingen te doen! Dit is mijn to-do-list!

to do list winterEen korte toelichting bij een aantal punten is misschien wel handig, zoals bij ‘Kaas maken’…

  • In de herfstvakantie wilden mijn moeder en ik zelf brood gaan bakken en zelf kaas gaan maken. ‘Zelf kaas maken??’ denk je misschien.. Maar ja, dat kan! In het kookboek ‘Home Made’ (die ik laatst gereviewed heb) staan allerlei bijzondere dingen die je zelf kan maken, en ook staan er allerlei recepten in om zelf kaas te maken. Hoe leuk is dat?! Gewoon zelf allerlei lekkere kaasjes kunnen maken! Dus ja, dat wil ik deze vakantie gaan doen.
  • Vorig jaar in Januari ben ik samen met mijn beste vriendin lekker uit eten geweest, zo leuk was dat! We waren toen nog maar 14, en de restauranteigenaar keek wel even op toen wij daar met z’n tweetjes binnen kwamen om te reserveren. Hij heeft ons de hele avond geserveerd, en hij vond het geloof ik heel erg leuk. Dit jaar willen we weer samen uit eten gaan, om er een mooie traditie van te maken. 🙂
  • Verder wil ik lekker veel gaan bakken, en wat ik echt nog een keertje wil maken zijn van die echte, dikke chocolate chip cookies, vol met chocolade. Ken je die van de AH? Die zijn toch ook zo lekker, ik ga proberen er een dupe van te maken 🙂
  • En natuurlijk ga ik er ook lekker van genieten om vanuit de kou het huis binnen te stappen, en lekker op te warmen met chocolademelk en kerstkransjes. Spelletjes spelen, kacheltje aan, lekker eten, het hoort er allemaal bij deze winter!

Ik zou zeggen: maak ook eens zo’n lijstje met allerlei dingen die je deze vakantie écht wilt gaan doen, en elke keer als je een punt van je lijstje hebt gedaan, kruis hem dan af. Zo geniet je optimaal van je kerstvakantie, en het is ook superleuk om aan het einde van de vakantie terug te kunnen kijken op de dingen die je gedaan hebt!

Een hele fijne vakantie toegewenst, wat komt er op jou to-do-list te staan?

Liefs Anniek

2 Reacties to “Mijn ‘Winter to-do-list’”

  1. emily december 23, 2013 bij 6:51 am #

    Ik ga ook een lekkere starbucks halen! Er is er gelukkig eentje geopend op station Den Bosch 🙂

  2. Birds4Free december 23, 2013 bij 4:25 pm #

    Hihi, grappig, kaas maken!

Geef een reactie

