Catrice LE lipstick ‘Josephine’s Joy’

22 Dec

Vandaag een last-minute kersttip! Met Kerst kan je lekker los gaan qua look, Kerst is dé dag om lekker groots uit te pakken! Maar niet alleen voor Kerst is deze lipstick mooi, sowieso vind ik donkere kleuren in het najaar en de winter prachtig. Vandaag review ik een mooie deep dark red uit de nieuwe Limited Edition van Catrice!

Review Catrice Josephines joyIn de afgelopen tijd zijn er allerlei prachtige kerstcollecties uitgekomen met overweldigend veel glitters, mooie diepe, donkere kleuren en prachtige glansjes! Catrice heeft de afgelopen maand de LE ‘Feathers and Pearls’ gelanceerd. Een collectie met allerlei leuke, speciale producten, speciaal voor de feestdagen.

Nu het winter is grijp ik steeds vaker naar mijn donkere nagellakkleuren. Wat echter nog ontbrak in mijn stash, was een mooie donkerrode lipstick, zo’n echte kerstklassieker. Zoals je misschien wel weet draag ik bijna nooit lipstick, ik houd niet zo van opvallende lippen. Toch wilde ik zo’n mooie rode kleur toch graag een keer proberen, bij andere mensen ziet het er vaak zo mooi uit! Wie weet dat ik dit kleurtje wel wat vaker zou dragen, omdat het ondanks zijn felle kleur, toch niet echt ‘BAM NEON’ is, als je snapt wat ik bedoel. 🙂

Review Catrice lipstick Josephines joy

Review lipstick catrice josephines joyDe verpakking van de lipstick C03 Josephine’s Joy is bijna hetzelfde als de normale verpakkingen van Catrice, strak en zwart. De dop is wel ietsjes anders, er zit een leuk printje op. Ik vind dat Catrice het erg goed doet qua uiterlijk. Ondanks dat de producten helemaal budget proof zijn, vind ik het er toch wel chique uitzien, en het is ook altijd erg fijn in gebruik.

Review swatch Catrice lipstick josephine's joyReview Catrice LE Josephine's JoyHierboven zie je de swatches van de lipstick, met één laagje. Het is een mooie donkerrood, die toch ook wel een klein beetje een roze tintje heeft. De lipstick heeft een blauwe ondertoon, en is daarom het meest geschikt voor de mensen waarbij koele kleuren het beste staan. Bij mijzelf staan vooral koele kleuren goed, ook al vind ik warme kleuren, bijvoorbeeld als blush, ook erg mooi. Voel je dus niet te gebonden aan: ‘Ik heb een koel type huid, dus kan ik alleen koele kleuren dragen.’

Swatch Catrice Josephine's Joy

De lipstick is lekker romig en brengt fijn aan, zoals bijna alle lipsticks van Catrice. Catrice doet het echt goed op lipstickgebied, het is zo fijn om zulke goede lipsticks voor zo weinig geld te kunnen krijgen! Zo is er voor iedereen wel wat moois te vinden!

Met één laagje lipstick heb je al een heel mooi effect, maar om het echt je lippen af te laten knallen zou ik twee laagjes aanbrengen. Zo wordt de kleur heel intens, en blijft het ook nog eens wat langer zitten.

En dan, blijft de lipstick ook nog een beetje goed zitten? Bij zo’n knalrode kleur is dat wel handig, je hebt geen zin dat er allemaal lipstick naast je mond of op je tanden gaat zitten. Ik heb deze lipstick een dagje gedragen, en ik ben blij verrast! Ik deed hem ’s middags rond een uur of twee op, en drie uur later zat het er nog bijna perfect op! Ik had in die drie uur wel een bakje havermout en een appel gegeten, dus het was wel een klein beetje vervaagd. De kleur was niet meer zo intens als toen ik het net op had gedaan, maar er zaten tenminste geen rode vegen waar ik ze niet wil hebben.

Ik merkte dat toen ik aan het eind van de dag keek hoe mijn lipstick er uit zag, het ‘onderste laagje’ een klein beetje in mijn lippen was getrokken, en het ‘bovenste laagje’ van de lipstick van mijn lippen af was gesleten. Dit is erg handig, zo wordt hij ook meteen lekker kerstdinerproof! Doordat het een klein beetje je lippen in trekt, weet je zeker dat er altijd nog een klein laagje lipstick op je lippen zit, en hoef je niet contant te checken of je ‘gaten’ zonder lipstick hebt.

Al met al ben ik echt heel erg tevreden met deze aankoop! Ik draag bijna nooit lipstick, maar ik vind dit zo’n toffe kleur, dit ga ik echt vaker dragen, ik ben helemaal enthousiast! De Limited Edition is tot half januari verkrijgbaar, maar als je nog een item van de collectie wilt hebben zou ik niet te lang wachten. LE’s zijn vaak gauw uitverkocht.

De LE bevat trouwens nog veel meer mooie producten, zoals een prachtig oogschaduwpalet, nepwimpers, en zelfs opplakpareltjes! Heb jij ook al iets gescoord?

Liefs Anniek

5 Reacties to “Catrice LE lipstick ‘Josephine’s Joy’”

  1. Eline december 22, 2013 bij 5:03 pm #

    Hele mooie kleur, staat je goed!

  2. Birds4Free december 23, 2013 bij 4:38 pm #

    Prachtige kleur!

  3. glasmetwater december 24, 2013 bij 10:33 pm #

    Deze kleur vind ik erg leuk en je staat er ook goed mee! Zelf vind ik het altijd moeilijk om een felle kleur te vinden die bij me past. 🙂

  4. melike december 25, 2013 bij 6:36 pm #

    Deze heb ik ook en hij staat je heel goed! Ik volg je nu via bloglovin’ ❤

Geef een reactie

