FunnyFoodTest: Bebogeen..

12 Dec

Bebogeen. Be-bo-geen. Wat klinkt het toch vies, en dat was precies de reden dat ik dit gewoon móest proberen! Sorry jongens, voor mijn rare etenstrekjes 🙂 Vandaag test ik het beleg ‘Bebogeen’. Alleen die naam al…

DSC00135-003Laatst was ik bij de supermarkt bij het beleg aan het kijken en zag ik dit staan: Bebogeen. Ik weet dat mijn moeder dat vroeger thuis had en dat ze het heel erg vies vond, en aan die naam te horen vond ik me dat niet zo moeilijk voor te stellen. Maar toen ik het etiket las, stond erop dat het caramelpasta is. Dat klinkt toch best lekker..

Vandaag test ik het broodbeleg ‘Bebogeen’. Mijn eerste indruk van wat het is, lijkt me best lekker! Ik houd van karamel: karamelfudge, karamel in taart of over koekjes, allemaal super lekker! Zou karamel op brood ook lekker zijn? 

DSC00113-001

Op de ingrediëntenlijst staan niet zoveel bijzondere dingen, gecondenseerde melk, suiker en dat soort dingen, niet bijster gezond allemaal. 🙂

DSC00142-002 DSC00153-002

Oke, let’s try! Als je het potje opendoet ziet het er zo uit:

DSC00134-003

Het is een redelijk stevige substantie, het druipt niet van je mes af. Maar het is ook weer niet zo dik dat je het niet goed kunt smeren. De kleur ziet er prima uit, gewoon een caramelkleurtje 🙂

DSC00119-001

En dan de grote vraag: is het lekker? Nou, het valt me niet tegen eerlijk gezegd! Eigenlijk smaakt het gewoon naar karamel, alleen dan als broodbeleg. Hoewel ik karamel zo los erg lekker vind, vind ik de combinatie met karamel en brood toch wel een beetje vreemd. Ik vind het niet heel erg vies, maar het is wel een hele aparte smaak, je moet er echt van houden. Ik denk dat dat aparte ook komt door de substantie, het is een beetje jelly-achtig.DSC00139-002

Het valt me uiteindelijk best wel mee. Het is even wennen aan de structuur en de combinatie met brood, maar op zich kan het er best mee door! Ik had er veel onaantrekkelijke verhalen over gehoord, en tja, dan wordt ik toch wel benieuwd! Ik snap alleen niet zo goed waarom ze dit de naam ‘Bebogeen’ hebben gegeven, want dat maakt het denk ik niet echt aantrekkelijk. Ik ken ook echt niemand die dit eet, jullie wel?

Ik denk dat Bebogeen ook lekker is om bijvoorbeeld als een laagje caramel tussen een taart te doen, of tussen 2 koekjes. Maar op brood kan het ook prima.

Een potje Bebogeen kost bij de C1000 1,77. Je moet zelf uit de review maar opmaken of dit je lekker lijkt, want ieder zo z’n smaak. Ik vond het in ieder geval wel heel erg grappig om dit uit te proberen, en ik kon het niet laten er een artikeltje over te schrijven. 😀

XX Anniek

Eén reactie to “FunnyFoodTest: Bebogeen..”

  1. emily december 12, 2013 bij 8:59 am #

    ik hou van Bebogeen! ik kan het wel de hele dag door eten!

Geef een reactie

