Christmas nailart met rendier!

9 Dec

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kom al weer helemaal in de kerstsferen! Sinterklaas is net voorbij, en kerst is het eerst volgende grote feest in December. Ik heb afgelopen weekend mijn kamer helemaal in kerststijl gebracht, en ik was zo in de stemming dat ik mijn nagels ook meteen maar gedaan heb!

Christmas nailartnailart

Essence nailart kwastje

Als eerste hierboven de lakjes die ik heb gebruikt. Je hebt aardig wat kleurtjes nodig, maar als je niet zoveel kleuren hebt kan je het natuurlijk ook aanpassen aan jou nagellakstash. Als je het echt in de decembersfeer wilt houden, is het wel mooi om vooral warme kleuren te gebruiken.

Ook gebruik ik een nailartkwastje van Essence, die ondertussen al helemaal onder de nagellak zit. 🙂 Dit is een héél dun kwastje die heel handig is om kleine streepjes mee aan te brengen. Je kan ook een satéprikkertje gebruiken.

essence dare it nude nailpolish

Oké, let’s start! Ik begin met een nude kleurige lak. Daarvan breng ik twee laagjes aan. Dit is Dare it nude van Essence.

Nailart christmas essence

Nu breng je met een chocoladebruin kleurtje op 1/3 van je nagel een halve cirkel aan. Ik doe dit met de kleur ‘The only chance’ van Essence, nog uit het oude assortiment.

December nailart

Met diezelfde kleur maak je nu het bovenste deel van het kopje, een halve ovaal bovenop het andere deel.

Nailart rendier christmas

Nu maken we de oogjes en de neus. De ogen maak je door twee ronde, witte stippen naast elkaar te zetten, en daarop twee kleine zwarte stipjes. De neus is heel simpel, gewoon een rode stip met het kwastje van het nagellakpotje. Nu begint het al een beetje op een rendier te lijken! 🙂

Rendier christmas nailart

Het enige wat er nog mist, zijn natuurlijk de geweien! Met een dun kwastje of een satéprikker zet je twee streepjes uit zijn hoofd, en daaraan maak je nog weer allemaal andere kleine streepjes.

Dit was het rendier. Helemaal niet moeilijk om te maken, maar wel een leuk resultaat! Om de rest van de nagels nog wat op te vrolijken kun je allerlei dingen bedenken Ik heb gekozen voor rode schuine streepjes op mijn pink, zilveren glitters op mijn wijsvinger, en een kersttakje op mijn duim.

Christmas nailart

Nailart kerst

Voor het kersttakje zet je met dezelfde bruin als van het rendier een schuine, licht gebogen streepje, en daar ‘teken’ je allemaal takjes tegenaan in een legergroene kleur. Om hem wat minder simpel en saai te maken heb ik er nog wat streepjes met een lichtere groen tussen gezet.

christmas nailart cute

En dit is dan het uiteindelijke resultaat! Het kost eventjes wat tijd, maar vergeleken met sommige andere nailarts is het niet moeilijk te maken. Een beetje een vaste hand is wel handig.

Ik heb echt al heel erg zin in Kerst, jullie ook? Wij vieren Kerst niet heel uitgebreid, maar we maken wel gezellig met z’n allen een diner. Sinterklaas is net achter de rug, op naar het volgende feest!

Liefs Anniek

6 Reacties to “Christmas nailart met rendier!”

  1. maloubeld december 9, 2013 bij 2:52 pm #

    Echt heel leuk!

    Ik volg je 🙂

  2. Françoise december 9, 2013 bij 4:05 pm #

    Leuk bedacht!

  3. Dagmar Valerie december 10, 2013 bij 10:10 pm #

    Wauw echt onwijs mooi gedaan! Hele toffe nail art en leuke sfeer!

  4. Birds4Free december 14, 2013 bij 7:37 pm #

    Ik vind het echt héél goed gelukt! superschattig

Geef een reactie

