Mijn tips tegen vet haar!

8 Dec

Nooit heb ik echt last gehad van vet maar, maar sinds kort snap ik waarom veel meiden zich zo ergeren aan vet haar! Je wordt ’s ochtends wakker, springt je bed uit, kijkt in de spiegel en denkt: ‘Neeeeee, ik heb nog maar twintig minuten en mijn haar ziet er belabberd uit!’. De tijd om dan nog helemaal je haar te gaan wassen heb je niet, maar hier ga je toch echt niet mee naar school! Ik heb een aantal tips om dit te voorkomen, en als je dan toch vet haar hebt het te verbergen/op te lossen.

Tips tegen vet haar

Vooral als je nog onder de twintig bent, krijg je sneller last van vet haar. Jaja, iedereen weet het wel, de hormonen.. Ik had er tot een maand geleden ook nog geen last van, maar sinds een paar weken terug kan ik niet meer mijn haar een poos niet wassen, en dan ’s ochtends uit bed komen met een mooie glanzende coupe. Maar hé, voor alles is een oplossing, en ik heb een aantal dingen die bij mij goed werken!

Als allereerste, gebruik geen shampoo en conditioner op een oliebasis. Dit zal je haar alleen maar vetter maken. Er zijn verschillende shampoo’s tegen vet haar, die zijn gewoon in de drogisterij te koop. Als je conditioner gebruikt, smeer dat dan ALLEEN in je puntjes, en nooit óp je hoofd. Ditzelfde geldt voor maskertjes. Je kunt haarmaskers en kokosolie wel gewoon blijven gebruiken, maar dan alleen in je puntjes.

Sommige mensen wassen elke dag hun haar, misschien ben jij wel één van hen. Het geeft een lekker fris gevoel, en tja, als je vet haar hebt wil je dat vet er zo snel mogelijk uit wassen. Nee! Je haar elke dag of heel vaak wassen werkt alleen maar averechts. Je hoofdhuid produceert talg (vet) en als jij je haar wast gaat dat laagje talg weg. Je hoofdhuid maakt nu nieuwe talg aan. Als jij je haar heel vaak wast, dan wordt elke keer dat laagje talg van je hoofd af gewassen, en zal je hoofdhuid steeds meer talg gaan produceren om dat weer aan te vullen. Probeer dus als je je haar veel wast, dat langzaam af te bouwen naar zo’n twee keer per week.

Tips tegen vettig haar

Als jij je haar niet zo vaak wast, en het tóch vet wordt, is droogshampoo een uitkomst. Droogshampoo is te koop in spuitbussen, en als je daar een dun laagje van over de vette plekken op je haar spuit, het even laat inwerken en het daarna uitborstelt is je vette haar weg en heb je mooi glad haar met volume! De ideale oplossing. Je kunt je haar wassen alleen niet vervangen door droogshampoo te gebruiken. Het is meer bedoeld als opfrissertje, om het wassen van je haar nog even uit te stellen.

Tips tegen vet haar droogshampoo before

Before droogshampoo

Tips tegen vet haar droogshampoo Tips tegen vet haar droogshampoo after

En after… En stuk volumineuzer én geen vet haar meer!

Ga zo min mogelijk met je haar door je handen. Ook hierdoor wordt je hoofdhuid gestimuleerd om talg aan te maken, en dat is nou net hetgene wat je niet wilt.

Als je dan toch vet haar hebt, en je hebt geen droogshampoo en geen tijd om het te wassen, kun je het ook heel goed verbergen! Wat je wilt is eigenlijk dat je haar niet teveel beweegt, want dan zie je de vette sliertjes haar. Een hele makkelijke oplossing is om het dus vast te zetten! Een strakke staart of een knot helpen bij mij goed. Hoewel een knot maken met mijn haar lastig is, ik heb best lang en glad haar, dus het zakt snel weer uit.

Dit waren mijn tips tegen vet haar! Ik was het zelf nu zo’n twee keer per week, en ik draag regelmatig een strakke staart, ziet er nog eens leuk uit ook. Heb jij nogc goede tips?

XX Anniek

5 Reacties to “Mijn tips tegen vet haar!”

  1. Rosie december 8, 2013 bij 10:55 am #

    Heel herkenbaar, ik heb ook érg snel vet haar.. Ik probeer het echt zo min mogelijk te wassen maarja je wil ook niet met vet haar naar je werk natuurlijk ;-)! Droogshampoo is ook echt mijn favo :D!

    Als je het leuk vind: vandaag organiseer ik een Linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je reclame mag maken voor de 3 leukste artikelen (zoals deze) die je afgelopen week geschreven hebt, inclusief een foto én een link naar jouw blog! Ik zou het gezellig vinden als je mee zou doen!

    Fijne zondag, liefs Rosie

    • anniekandringa december 8, 2013 bij 4:06 pm #

      Wat een tof idee van die linkparty, je lay-out ziet er trouwens ook prachtig uit!

  2. Dagmar Valerie december 8, 2013 bij 11:54 am #

    Droogshampoo is een gouden uitvinding, heerlijk dat we in dit tijdperk leven haha 🙂 Leuk artikel!

  3. BeautyblogLaura. december 8, 2013 bij 12:08 pm #

    Leuk artikel ! ik heb er niet zoveel last van xx

  4. Fashiable | Nanne december 8, 2013 bij 8:21 pm #

    Wat een handig artikel! Ik heb zelf snel last van vet haar, ook omdat ik veel met mijn handen door mijn haar ga en met donker haar zie het je ook allemaal een stuk sneller. Ik was altijd ’s avonds mijn haar, dus een droogshampoo is niet perse nodig, al lijken ze me wel ontzettend fijn voor een keer!

Geef een reactie

