Mini-diary: Utrecht, shoppen, leuke hebbedingetjes

2 Dec

Als je de site al wat langer volgt, ken de rubriek ‘A few shots of my week’ misschien wel. In zo’n artikel laat ik zien wat ik die week gedaan heb, met allemaal foto’s erbij. Omdat het vaak niet lukt om de hele week mijn camera overal naar toe mee te nemen, heb ik vandaag een ‘Mini diary’. Vandaag laat ik niet van een hele week, maar van één dag een soort diary zien. Ik ging naar Utrecht, om wat inkopen te doen voor Sinterklaas. Zo, je kon wel merken dat het bijna Sinterklaas is, het was zo druk!

diary de tuinenAls eerste ging ik naar de Tuinen. Ik vind dat altijd zo’n lekkere winkel om in rond te snuffelen. Ze hebben leuke en aparte dingetjes, en ook een hele stelling met heerlijke losse theetjes!

diary action 1 diary action

De Action zit vlak naast de Tuinen, en dit vind ik ook zo’n leuke winkel! Ik kwam daar deze hele leuke theelichthouders tegen. Ik heb ze niet gekocht, maar dat ga ik misschien wel doen, ik vind vooral die glazen heel leuk.

diary blokker diary blokker kersthuisje

Ik wilde graag lekker naar de winkels buiten, want het was heerlijk weer. De zon scheen, en daardoor was het echt perfect herfstweer! Als je via Hoog Catherijne naar buiten loopt, kom je ook langs de Blokker, daar nam ik ook even een kijkje. De Blokker stond al helemaal in het teken van Kerst, allemaal kerstballen, slingers, schattige huisjes…

diary winkelcentrum utrecht diary toko utrecht diary utrecht toko

Buiten! Waar ik altijd heen ga is de toko ‘Tjiau Jiang’. Er tegenover zit nog een toko, maar ik vind deze leuker. Ze verkopen allerlei leuke snoepdingetjes uit Azië, en wat ik er altijd haal is kokosvet, wat een heerlijk maskertje voor je haar is!

diary bloemen markt

Mooie kleuren rozen op de markt!

diary utrecht flying tiger diary flying tiger drukteFlying Tiger! Deze winkel is zo leuk, misschien heb je er al wel eens wat over gelezen. Hij is net nieuw gekomen in Utrecht, maar hij is nu al super populair, het was ook súper druk die dag. De winkel is van oorsprong Deens, en dat zie je ook terug op de verpakkingen. Ze verkopen allerlei leuke en gekke hebbedingetjes, echt een aanrader om eens heen te gaan!

diary flying tiger 1

Haha, ik moest zo lachen toen ik deze zag staan!

diary flying tiger thee

Ze hebben ook allemaal lekkere theetjes in leuke verpakkingen.

diary o!

Naast de Flying Tiger zit ‘O!’, een winkel die ik nog maar net ontdekt heb, en het is echt een gave winkel! Ze hebben echt hele leuke kleding, wollen stofjes, leer, lekkere vesten en leuke broeken… De prijzen van sommige kledingstukken zijn wel wat hoog, maar er zijn ook genoeg goed betaalbare dingen. Helaas zit mijn maat soms net iets onder de maten daar.

diary boyfriend jas c en a

Gave boyfriend jas bij de C&A!

diary markt stroopwafelsAls je in Utrecht bent en er is markt, ga dan echt langs de stroopwafelkraam! Je hoeft alleen maar je neus te volgen, dan vind je hem wel, het ruikt namelijk heel erg lekker. 🙂 Wat ik hier vaak neem, zijn de stroopwafelkruimels met warme stroop, die maar 50 cent per zak kosten! Nomnomnom…

diary utrecht kerstversieringEn weer terug naar huis, met hele moeie benen. 🙂 De kerstverlichting hangt trouwens ook weer, zo gezellig!

Het was heel leuk om weer eens naar Utrecht te gaan. Ik woon er op zich heel dichtbij, dus ik kan er zo een middagje heen. Ik was al best lang niet geweest, dus het was leuk om weer eens lekker rond te snuffelen. Ik was nu alleen gegaan voor Sinterklaascadeautjes, maar binnenkort, ik denk in de kerstvakantie, als er weer lekker veel sale is, ga ik ook zeker fashionshoppen!

Wat hebben jullie afgelopen weekend gedaan? En vinden jullie van zo’n mini-diary?

Liefs Anniek

2 Reacties to “Mini-diary: Utrecht, shoppen, leuke hebbedingetjes”

  1. jtn7674 december 2, 2013 bij 8:29 am #

    Leuk!!x

  2. Leonie december 2, 2013 bij 11:44 am #

    Ah wat een leuk artikel! Die theelichthouders van de Action zijn inderdaad heel leuk. (:

Geef een reactie

