Mario Badescu Seaweed Night Cream

1 Dec

Mijn favoriete crème van de afgelopen tijd, is de Seaweed Night Cream van Mario Badescu. Ik gebruikte tot voor kort een nachtcrème van Balea, een merk uit Duitsland. Maar nu het weer kouder wordt, wordt mijn huid ook droger. Om mijn gezicht ’s nachts goed te voeden, had ik een andere crème nodig. Deze nachtcrème kreeg ik mijn goodiebag van de Grazia Beautybloggersdag, er komt wel veel van op de site voorbij hè? 🙂 Maar in ieder geval, ik besloot om deze crème eens te testen voordat ik een nieuwe zou kopen! Zou hij het geld waard zijn?

Review Mario Badescu seaweed nightcreamMario Badescu is inmiddels al overleden, maar wie was hij nou eigenlijk? Mario was Roemeense dermatoloog, die ook zijn eigen schoonheidssalon had. In 1976 opende hij zijn eigen schoonheidssalon in The Big Apple, en vanaf toen begon hij ook met het ontwikkelen van een eigen huidverzorgingslijn. Er kwamen veel rijke vrouwen en celebs bij hem langs, maar hij wilde dat zijn lijn ook goed te betalen was voor de ‘normale vrouw’.

Ook nu nog gebruiken veel celebreties de huidverzorging van Mario Badescu, en ik was dus ook wel heel erg benieuwd of het echt zo goed zou zijn! Soms zijn dit soort producten ook gewoon een beetje een mediahype, ‘alle celebs gebruiken het, dus ik wil het ook!’

Mario Badescu seaweed night cream review

Ik was dus op zoek naar een nieuwe nachtcrème. Mijn oude voldoet niet meer aan mijn ‘wintereisen’. Ik wil graag een nachtcrème die mijn houdt goed voedt en hydrateert, maar die niet al te vet is.

Het merk Mario Badescu zegt zelf over deze crème:

A non-greasy, oil-free night cream enriched with Seaweed, Collagen and Hyaluronic Acid to soften, hydrate and nourish the skin without clogging pores. It leaves the skin feeling soft and silky. 

Deze nachtcreme is dus vet- en olievrij, wat fijn is. Olie kan je huid verstoppen en puistjes en acné verergeren. Dat is toch niet echt wat je wilt.. De ingrediëntenlijst van deze creme is niet zo lang, wat meestal een goed teken is. Hoe korter de lijst, hoe minder rotzooi!

– Deionized Water

– Bladderwrack Extract

– Polyglycerylmethacrylate

– Stearic Acid,Isopropyl Myristate

– Cetyl Alcohol,Glycerin

– Hydrolyzed ElastinHyaluronic Acid Collagen

– Propylparaben

-Triethanolamin

– Methylparaben

– Benzoic Acid

– Imidazolidinyl Urea

Een bijzonder ingrediënt die ik even wil noemen, is ‘Bladderwrack’. Wat is dat? Bladderwrack heet in het Nederlands ook wel blaaswier, en het heeft verschillende goede eigenschappen. Verschillende mensen hebben na het gebruik van een skincare product met ‘bladderwrack’ een verbetering opgemerkt bij hun huid. Het zou goed zijn tegen eczeem en acné, en het zou de verschijning rimpels en fijne lijntjes verminderen. Nu heb ik van dit alles geen last, maar het is wel fijn om te weten wat je op je gezicht smeert.

Review Mario Badescu seaweed night cream Mario Badescu review seaweed nightcream

De creme heeft een bijzonder groen kleurtje met een soort parelmoerglansje erin. Op je huid merk je niks meer van die glans. De creme is van normale dikte en smeert lekker uit, niet te dik en niet te dun. Wat ik meteen merkte, is hoe zacht de creme aanvoelt als je hem uitsmeert, wauw! Het is geen vettige crème, maar in het begin voelt het wel een klein beetje zo aan. Het beste woord om deze creme te omschrijven is echt ‘zijdezacht’, echt niet normaal!

Als je creme eenmaal hebt opgedaan, voelt hij heel prettig aan. Als je aan je gezicht voelt, voelt hij zo zacht aan! Even nadat je hem hebt opgesmeerd voel je nog een soort laagje op je huid liggen, maar al heel snel trekt de crème in.

Oh, ik vind het best lastig om deze creme goed te omschrijven, ook omdat hij zo anders aanvoelt dan de andere cremes die ik wel eens geprobeerd heb. Het is in ieder geval wel een hele rijke creme, die mijn huid geeft wat hij nodig heeft in de winter. Ondanks dat hij zo goed voedt, trekt hij toch snel in.

Helaas, helaas, helaas is deze creme niet zo makkelijk verkrijgbaar in Nederland. Voor zover ik weet is hij niet in gewone winkels te koop, alleen op het internet. Waar je bijvoorbeeld terecht kan voor deze creme is www.cosmania.nl, een Nederlandse webshop. Daar kost deze creme 23 euro, waar je 29 milliliter voor krijgt.

Heb jij wel eens iets van Mario Badescu uitgeprobeerd?

Xx Anniek

Bronnen:

http://www.wisegeek.org/what-is-bladderwrack.htm

http://www.beautylab.nl/new-in-mario-badescu/

2 Reacties to “Mario Badescu Seaweed Night Cream”

  1. Queen of Jet Lags december 2, 2013 bij 6:19 am #

    Goede review, ik was benieuwd naar deze maar ga hem denk ik toch ook even uit proberen!

    Liefs,

    Noor
    http://queenofjetlags.com

  2. Dagmar Valerie december 2, 2013 bij 10:10 pm #

    Ik vond het zo’n fijn product, heerlijk en mooie review heb je erover geschreven!

Geef een reactie

