Face of the day: Sleek O So Special

23 Nov

Het is al een héle poos geleden dat ik een face of the day heb laten zien, en aangezien er laatst om een look met het Sleek palet werd gevraagd, leek het me leuk om daar eens wat mee te experimenteren!

Sleek o so special face of the dayNu ik een nieuwe camera heb, is het een beetje puzzelen hoe ik het beste foto’s kan maken. Deze camera is een stuk groter dan mijn vorige, en daarom is het best lastig om goede foto’s van mijn oog te maken, je krijgt al snel de schaduw van de camera op je gezicht. De foto’s zijn dus niet helemaal top vandaag, die van de look op zich wel, maar van mijn hele gezicht wilde maar niet lukken. Sorry daarvoor, volgende keer zien jullie een complete face of the day!

review sleek o so special

Dit was het palet die ik gebruikte, O So Special van Sleek. En inderdaad, het is een bijzonder paletje! Hij bevat best wel verschillende kleuren, van donker tot liefroze. Ik ging vandaag voor de donkere kleuren.

face of the day sleek o so special

Ik koos als eerste de donkerblauwe kleur, die je rechtsboven in de rij vindt. Blauw is niet een hele populaire kleur, veel mensen vinden blauw te opvallend en soms kan het ook een beetje gaan lijken op een blauw oog.. Maar als je de kleur goed gebruikt, kan het juist heel erg mooi zijn! Ik vind dit een hele mooie blauwe kleur, heel diep donkerblauw met een mooie shimmer.

Daarbij gebruikte ik de matbruine kleur, die je linksonder van de blauw ziet, en de matte highlighter helemaal linksboven in de hoek. Ik ben express voor een matte kleur gegaan, zodat het niet te veel glitter werd.

face of the day o so special

De bruine kleur bracht ik vanaf mijn buitenste ooghoek aan op 2/3 van mijn bewegend ooglid. De blauwe kleur bracht ik aan in het ‘c-tje’ in mijn buitenste ooghoek. Dit blendde ik goed zodat het mooi in elkaar overloopt. Als highlighter bracht ik in mijn binnenste ooghoek de matte lichte kleur aan. Dit zorgt ervoor dat je blik wat opener wordt. Als je alleen maar donkere kleuren aanbrengt en doorgaat tot in je binnenste ooghoek, ziet dat er niet zo mooi uit.

face of the day Sleek O So  Special

Hierboven zie je de rest van de producten die ik er nog bij droeg:

– Natural Bronzer van Rimmel

– Silky Touch Blush van Essence in 030 Secret It Girl

– Wenkbrauwkitje van Essence, de lichtste kleur

– Catrice Allround Concealer paletje

– Max Factor False Lash Effect

– Sephora Primer (heel belangrijk!)

– Wimperkruller Action

Het was woensdag toen ik deze look droeg, ik had een lange dag voor de boeg. Maar toen ik om half zes thuis kwam, zat de look er nog perfect op! Dat komt ook mede door de primer denk ik, die zorgt ervoor dat oogschaduw goed ‘vast’ blijft zitten op zijn plek.

Deze look is goed voor elke dag. Hij lijkt misschien wat donker, maar op zich valt het wel mee. Ik heb hem ook gewoon naar school gedragen, en ik vind dat het prima kan. Houd wel vooral je lippen lekker nude, of een heel licht kleurtje erop, anders wordt het misschien wel snel wat teveel.

Bedankt voor het lezen, wat vind jij van deze look?

Liefs Anniek

 

 

Geef een reactie

