Echte Winterfavorieten

22 Nov

De winter vraagt om een aanpassing van onze ‘dagelijkse routine’. Dikkere en vollere crèmes, andere kleuren make-up, kortom: tijd om onze zomerstash te verwisselen voor onze winterproducten! Ik laat jullie mijn favoriete winterstuff zien.

favoriete winterproductenBij de winter denk ik meteen aan lekkere warme geuren met noten als vanille, kaneel en gember, mooie warme kleuren, lekkere sweaters…Nu ik ’s avonds over straat fiets en de alweer kerstverlichting zie hangen, krijg ik al helemaal zin in de maand december. 3 grote feesten in één maand, dat is toch helemaal te gek?! Nu eerst maar eens over naar mijn favoriete winterproducten, want daar wordt ik ook gelukkig van!

Mario Badescu seaweed night cream

Veel huidjes veranderen in de zomer en winter qua droogheid. Het is belangrijk om daar ook aan te denken qua verzorging. Wat ik erg fijn vind bij een droge huid, is om ’s avonds een lekkere dikke, volle nachtcrème te gebruiken zodat mijn gezicht ’s nachts goed kan herstellen. Een fijne crème daarvoor is de Mario Badescu seaweed night cream. Deze creme heeft een hele voedende werking, zonder dat er een enorme vetlaag op je gezicht komt te liggen. Hij trekt goed in en voelt prettig aan op de huid.

Rimmel natural bronzer

In de zomer ben je natuurlijk altijd wat bruiner dan in de winter, en dat merk ik ook heel erg bij mezelf! In de zomer wordt ik prima bruin, maar in de winter ben ik behoorlijk bleek. Een bronzer is hét middeltje om je gezicht een natuurlijke ‘gloed’ te geven, zodat je net wat minder wit bent dan normaal. Ik breng vaak een klein beetje bronzer over mijn hele gezicht aan, en soms shape ik daarna nog wat. De Natural Bronzer van Rimmel vind ik een hele fijne bronzer. Het is voor mij precies de goede kleur, hij maakt m’n gezicht net wat bruiner maar zorgt er niet voor dat ik op een Jersey Shore personage lijk. Ook is hij mooi mat.

Balea kamille hand&nagel balsam

De kamille handcrème van Balea maakt je handen zó ontzettend zacht! Ik kocht deze crème afgelopen herfstvakantie in Kleve, Duitsland. Balea is het huismerk van de drogist daar, de DM. Ik kan je zeker aanraden er een kijkje te nemen als je daar bent, er zitten zeker een paar erg goede producten tussen die niet veel kosten. Deze handcrème ruikt lekker, trekt redelijk snel in en zorgt voor zachte handjes.

The Body Shop ginger sparkle body butter

Ah, wat ben ik verliefd op deze geur! De Ginger Sparkle body butter van The Body Shop heeft een heerlijke warme, winterse geur, hij is zo ontzettend lekker! Gember lijkt misschien een beetje een rare geur, maar in deze butter vind ik het heel lekker. Het is niet echt dezelfde geur als echte gember, maar als je weet dat het gember body butter is, kan je er wel wat van in herkennen. De butter is niet knoerdhard, wat ik zelf wel fijn vind. Ik houd meer van een wat zachtere, goed uitsmeerbare butter dan van zo’n hele harde. Deze voldoet aan mijn eisen. 🙂

Sleek blush by 3 Lace

Voor een beetje kleur op mijn wat witte gezicht is het Blush by 3 palet van Sleek heel handig. Dit palet bevat drie uiteenlopende kleuren blush. Één mooie roze/koraal blush, één oranje en een roze met een prachtige gouden glans, Rose Gold. De blushes hebben enorm veel pigment, dus kijk uit met het opdoen van deze blushes. Ik dip mijn kwast heel zachtjes in de blush, tik hem af en breng hem dan voorzichtig stippelend aan op mijn jukbenen. Daarna blend ik hem mooi. Het handige aan dit palet is, is dat het zulke verschillende kleuren bevat, voor elk moment één.

Palmers cacao  butter formula

De Palmers body crème heeft een heerlijk dikke substantie die smelt op je huid. Je knijpt wat van de dikke crème uit de fles (even goed verkeerd om schudden om het eruit te krijgen!), verdeelt het over je handen en daarna lekker uitsmeren! Als je een hele droge huid hebt, is dit echt een aanrader. Het is een hele voedende crème die fijn aanvoelt, je voelt echt dat het je huid goed doet. Wel trekt hij wat langzaam in. Dat hij zo voedend is, komt mede door de cacao boter die erin zit. Deze geeft ook een lekker geurtje aan de crème.

Dit waren mijn winterfavorieten! Ik heb al helemaal zin om ze lekker te gaan gebruiken. Als je nog uitgebreidere reviews van één van deze producten zou willen zien, laat het dan weten in de comments! Ik vind het ook leuk om nieuwe producten te leren kennen, wat zijn jou favorieten?

Xx Anniek

9 Reacties to “Echte Winterfavorieten”

  1. Ilse november 22, 2013 bij 7:02 am #

    Die Balea crème en Palmer’s body butter lijken me fijn.
    Mijn winterfavoriet is de hennep handcrème van The Body Shop, echt een wondermiddeltje tegen droge en/of gekloven handen!

  2. Dagma® (@ByDagmarValerie) november 22, 2013 bij 9:55 am #

    Aah leuke foto’s, gaaf gedaan met die pepernoten ziet er zo leuk uit!

  3. vanessablogt november 22, 2013 bij 6:53 pm #

    De body butter van TBS is echt heerlijk! Pure verwennerij voor je huid.

  4. Merin Veronique november 22, 2013 bij 7:24 pm #

    Fijne winterproducten. Het Sleek palet vind ik ook erg mooi, deze moet ik nog steeds een keertje kopen! Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award 🙂

    • anniekandringa november 23, 2013 bij 8:49 am #

      Super gaaf, dankjewel! Heel erg leuk, dit is de eerste keer 🙂 Ik had er al wel wat over gehoord, maar ik had me er nooit zo in verdiept. Thanx!

  5. Robin november 24, 2013 bij 2:58 pm #

    Leuke favorieten! Ik vond de sparkle geur een beetje tegenvallen eigenlijk.

  6. Heleen november 24, 2013 bij 4:17 pm #

    Wat een fijne producten. 🙂 Leuke foto’s heb je gemaakt.

Geef een reactie

