TAG: Waarom draag jij make-up?

20 Nov

Je ziet wel eens mensen lopen in het winkelcentrum die een enorm dikke laag make-up dragen, anderen lopen de hele dag rond in hun blote-billengezicht. Benieuwd waarom ik elke dag make-up draag? Lees snel verder!

DSC00032-0081. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?

De eerste keer dat ik make-up droeg, was denk ik toen ik in groep zes zat. Ik had een feestje bij een vriendinnetje, en dat vriendinnetje had een tante die visagist was. Op dat feestje kregen we een make-up workshop van die tante. Ze had allerlei dingen bij zich, koffers met oogschaduw, lipgloss, mascara, blush… Alles mochten we zelf uitproberen en daarbij kregen we natuurlijk een soort ‘les’. Ik weet nog dat ik een ooglook met knalpaarse oogschaduw had gemaakt. 🙂

Bij dat feestje kregen we ook een paar producten mee, en sindsdien ben ik me bezig gaan houden met make-up. Mijn zus van drie jaar ouder droeg ook al wel eens make-up, en zij, als grote zus, was toch wel een beetje mijn voorbeeld. Ik begon met het dragen van mascara, een klein, dun laagje, zodat de rest het hopelijk niet zou zien. Naarmate de tijd vorderde durfde ik steeds meer. Af en toen eens een beetje oogpotlood, of een dun laagje blauwe oogschaduw.

DSC08910

2. Hoe voel je je zonder make-up?

Vroeger laste ik nog wel eens een make-uploos dagje in, zodat ik me er niet teveel aan zou ‘hechten’. Herken je dat? Dat je al die producten heel erg leuk vind, maar je wilt er niet ‘verslaafd’ aan worden, dat je niet meer zonder de deur uit kan.

Zonder make-up voel ik mij wel een beetje kaal. Ik heb van mezelf best wel wallen, en omdat ik blond ben niet zulke opvallende wimpers. Ik voel me echter niet onzeker zonder make-up, ik kan best even naar het centrum zonder make-up, dat is het punt niet. Alleen kan make-up zoveel voor een gezicht doen! Als je wel eens van die foto’s ziet van zonder en met make-up, is dat soms echt een wereld van verschil. Het versterkt je sterke punten, en camoufleert je zwakke punten. Ik vind dat het je gezicht echt mooier kan maken, en het staat fris.

DSC00079-001

3. Wat vind je leuk aan make-up?

Make-up verveelt me nooit. Je kan er zóveel verschillende kanten mee op! Van enorm spattende felle looks tot rustige naturel looks. Hoewel ik zelf altijd best wel rustig houd, probeer ik ook wel eens gekke dingen als ik alleen op mijn kamer ben.

Zoals ik al zei kan je er ook je sterke punten mee versterken en je zwakke punten afzwakken. Make-up is heel persoonlijk, bij de een staat dit mooi, en bij de ander weer iets anders, het is echt een beetje uitvinden wat bij jou mooi staat.

DSC08900

4. Wat zijn je 3 ‘holy grail’ items?

1. Op één staat sowieso mascara. Mijn allereerste zelfgekochte make-upproduct was mascara, en nog steeds draag ik het elke dag. Het maakt mijn ogen veel intenser en het geeft een mooie oogopslag.

2. Hmm, lastig, blush of concealer… Oké, ik ga toch maar voor de concealer. Ik heb van mezelf best wel wallen onder mijn ogen, en die camoufleer ik vaak met een beetje concealer van mijn o zo geliefde Catrice All Round Concealer palet. Dit palet bevat vijf verschillende kleuren concealer, dus er zit altijd wel een goede kleur bij, in de zomer en in de winter. Desnoods meng ik het een beetje.

3. Dan komt blush op drie! Ik vergeet nóóit blush op te doen, ik zie meteen het verschil als ik geen blush op heb. Blush geeft je gewoon een  frisse uitstraling en het zorgt voor een gezond kleurtje! Wat ik ook leuk vind is dat er zo’n ruime keuze aan blush is, warme en koele kleuren, roze, rood, oranje, zilveren glans, gouden glans of mat… Elke dag kijk ik weer in de spiegel en bedenk wat er op dat moment het best bij mijn gezicht, outfit en sieraden past. Ik vind het zo leuk om dat te combineren!

Dat waren mijn redenen waarom ik make-up draag! Ik vind het gewoon ontzettend leuk om er mee bezig te zijn, en inmiddels heb ik ook wel wat ervaring opgebouwd. En dat vind ik weer leuk om met jullie te delen! Waarom ben jij begonnen met het dragen van make-up?

Liefs Anniek

4 Reacties to “TAG: Waarom draag jij make-up?”

  1. Dagmar november 20, 2013 bij 10:11 am #

    Jaa geen leven zonder mascara haha. Leuk ingevuld!

  2. BeautyblogLaura. november 20, 2013 bij 2:58 pm #

    Leuke tag! xx

  3. Saskia november 20, 2013 bij 10:12 pm #

    Heel leuk om te lezen en ook herkenbaar, ik kan ook niet zonder mascara 😀

  4. vanessablogt november 22, 2013 bij 6:52 pm #

    Leuk om te lezen! Heel herkenbaar dat je je kaal voelt zonder make-up. Ik voel me ook beter met een beetje foundation en mascara.

Geef een reactie

