My guilty pleasure’s

13 Nov

Iedereen kent het wel, je komt thuis uit school of je werk, en je snákt gewoon naar iets lekkers! Iedereen heeft zo weer zijn eigen guilty pleasures, en vandaag laat ik jullie kennismaken met mijn snacks die ik niet kan weerstaan!

nutella cookie

bron weheartit

Scenario 1

Ik heb een lange, vermoeiende dag op school gehad. Buiten is het vies weer, het regent en er waait een gure wind. Snel fiets ik van het station naar huis, zo ver mogelijk over mijn stuur hangend om mijn benen droog te houden. Al fietsend kijk ik ondertussen naar binnen in de huizen, lekker gluren. Ik zie lichtjes in de huizen, mooie inrichtingen, kleedjes, mensen achter de tv… Gelukkig is het niet zo lang fietsen naar huis. Eenmaal thuisgekomen doe ik een chill gitaarmuziekje op, en maak ik meteen wat lekkers voor mezelf klaar.

Herkenbaar? Ik heb dit best wel vaak, zeker nu het steeds kouder wordt. Als ik dan thuiskom van een lange dag heb ik zo’n zin in wat warms en lekkers! Voor mij is op dat moment vooral warme chocolademelk met slagroom onweerstaanbaar. En dan het liefste gemaakt met pure cacaopoeder, suiker, een snufje speculaaskruiden en melk opgewarmd in een pannetje, heerlijk!

Die chocolademelk is al behoorlijk machtig, maar hallo, het is november, het is koud buiten, ik drink chocolademelk, ik zit alvast te broeden op surprise-ideeën… Wat past hier dan beter bij dan Pepernoten, met een Hoofdletter? Wat ook mag is gevulde speculaas of banketstaaf, is misschien nog wel beter.

guilty pleasure hot chocolate

bron weheartit

Scenario 2

Het is negen uur ’s avonds. Ik heb de hele middag aan mijn huiswerk gezeten en nu ben ik het goed zat. Even lekker iets anders doen. Het meest voorkomende (wat mijn ouders zullen herkennen aan mij:)) is dat ik juist nu, ’s avonds als we al een poosje geleden hebben gegeten, mijn ouders aan de koffie zitten, enorm zin heb om koekjes/taart/gebak te bakken! Niet erg praktisch eerlijk gezegd, om rond negen uur ’s avonds nog te beginnen met bakken. Ik denk dat het komt doordat ik dan de hele dag bezig ben geweest, alles lekker af heb en dan de de tijd heb.

Soms ga ik nu gewoon random dingetjes uitproberen, nieuwe koekjes ‘uitvinden’, en soms ga ik lekker voor de ouwe gouwe. Het idee van lekker bezig zijn, even je gedachten op nul, de heerlijke, warme geur uit de oven en daarna ook echt een lekker resultaat hebben, staat mij aan.

chocolate cookie

bron weheartit

Mijn guilty pleasures liggen niet zozeer bij snoep, ik ben meer van de hartige dingen en koekjes. En dan niet van die dunne kletskoppen, maar het allerliefst lekkere dikke chocolate chip cookies. Kennen jullie die triple chocolate cookies van de Albert Heijn? Dat zijn misschien nog wel mijn lievelings, na zelfgebakken koeken dan. Knapperig van buiten en een beetje zacht van binnen. 10 seconden in de magnetron en ready to eat!

chocolate

bron weheartit

Nou, dit was jullie kennismaking met mijn guilty pleasures. Het valt me wel op dat als ik aan guilty pleasures denk, meteen gedachten van koude winterdagen en warme chocolademelk in me opkomen… Blijkbaar heb je in de winter meer behoefte aan lekkere dingen, logisch ook met die koude korte dagen en de drukke decembertijd.

Nu ben ik ook wel benieuwd naar jou guilty pleasure! Wat kan jij echt niet weerstaan?

Xx Anniek

Eén reactie to “My guilty pleasure’s”

  1. vanessa november 13, 2013 bij 1:34 pm #

    Leuk! Nutella is verslavend 🙂

Geef een reactie

