Essence lipstick ‘Cotton Candy’

12 Nov

De nieuwe lipsticks van Essence liggen al een tijdje in de winkel, maar tot nog toe had ik er alleen nog maar naar gekeken en niks gekocht. Ik vond ze er heel mooi uit zien, maar ja dacht ik, hoe vaak draag ik nou een lipstick? Tot ik vorige week mijn feestje gaf en van Esther deze mooie lipstick van Essence kreeg. En hoe barbieroze hij er ook uit ziet, ik ben verbaasd door de draagbaarheid!

lipstick essence cotton candySinds de vernieuwing van het Essence-schap afgelopen zomer, hebben ze éíndelijk nieuwe lipsticks. Man, dat werd wel eens tijd zeg! Hun oude lipsticks zaten echt in een cheap-ass verpakking en hadden bijna allemaal een metallic glans. Niet echt iets voor mij, en ik denk voor vele beautylovers niet.

lipstick essence cotton candy 2

De allereerste vernieuwing die meteen opvalt is de verpakking. Van roze plastic verpakkingen naar strakke mat zwarte verpakkingen. Halverwege de verpakking zit een klein streepje in de kleur van de lipstick. Handig, zo herken je hem ook nog in je stash. Op de lipstick zelf staat het Essence logo ingekerft. Ik vind de verpakking er leuk uit zien!

lipstick essence cotton candy 3

Dan waar het natuurlijk echt om gaat, de lipstick zelf. Van alle 10 kleuren heb ik de kleur ‘Cotton Candy 010’, een felroze barbiekleur. Nu ben ik niet zo heel erg van de barbieroze kleuren, zoiets moet je echt staan. Zeker met mijn blonde haar wordt het al snel to much. Maar hé, ik geef alles een kans!

lipstick essence cotton candy (2)

essence lipstick cotton candy 2

Hierboven zie je de lipstick op mijn lippen. De lipstick is echt boterzacht, hij glijdt heerlijk over mijn lippen! Hij is totaal niet uitdrogend en hij accentueert droge velletjes niet. De lipstick is goed gepigmenteerd, na één keer over je lippen te gaan heb je meteen al een heleboel kleur. Wel kan je de kleur daarna nog wat sterker maken door en nog een paar keer overheen te gaan.

De lipstick voelt heel hydraterend en fijn aan. De finish is niet super glanzend, maar ook niet mat, een beetje er tussenin.

essence lipstick cotton candy

Ik vind hem echt leuk! Ik ben niet zo van de lipstick, maar deze staat toch wel heel gaaf! (al zeg ik het zelf :)) Hij staat lekker fris en speels, en hij past goed bij mijn huidskleur vind ik.

Ik ben fan! De lipstick voelt heel lekker zacht aan, hydrateert je lippen en is goed gepigmenteerd. Hij blijft niet heel lang op je lippen zitten, na wat gegeten en gedronken te hebben moet je wel weer even bijstiften. Maar voor de rest een topproduct! Zeker voor de prijs van 2,39.

Ik zou als je op zoek bent naar een mooie lipstick zeker eens bij Essence kijken. Ze hebben een mooie hoeveelheid kleuren en ik denk dat er voor iedereen wel wat bij zit.

Heb jij de lipsticks van Essence al uitgeprobeerd?

XX Anniek

4 Reacties to “Essence lipstick ‘Cotton Candy’”

  1. Dagma® (@ByDagmarValerie) november 12, 2013 bij 8:01 am #

    Wauw prachtige foto’s heb je ermee gemaakt! Leuk gedaan met de snoepjes en mooie kleur van de lipstick, staat je goed!

  2. Eline november 12, 2013 bij 12:16 pm #

    Heel erg mooi kleurtje, staat je heel erg goed!

  3. José november 12, 2013 bij 2:04 pm #

    Ondanks dat ik niet van zo’n felle kleur roze hou, vind ik hem toch heel erg mooi! En hij staat je ook goed! x

  4. Bitten by Beauty november 16, 2013 bij 12:40 am #

    Wat een leuke kleur!

Geef een reactie

