6 tips to survive the rain

6 Nov

In ons koude kikkerlandje hebben we vaak genoeg last van de regen. Miezerbuitjes, stortregen, en alles daar tussenin. Ook nu ik dit zit te typen regent het keihard, hoe kan het ook anders in de herfst in Nederland.. Maar kom op, pak die leuke paraplu met bloemetjes en ga naar buiten! Vandaag geef ik je 6 tips om je te wapenen tegen de regen!

tips tegen regenTrek een regenpak aan.

De eerste tip, is de meest logische tip die ik kan geven. Zelf vertikte ik het vroeger altijd om een regenpak aan te doen. Ik deed het alleen als het écht nodig was. Want geef toe, een regenpak is nou niet erg fashionable. Toch scheelt het enorm! Ik heb zelf eigenlijk standaard een reisponcho in mijn schooltas zitten voor als ik vanaf het station nog een kwartier naar school moet fietsen. Een kwartier is niet erg lang, maar als het regent wordt je toch nog flink nat in dat kwartier.

Be fashionable

Een regenpak dus, oké. Maar van zo’n grote vormeloze zak om je heen van een lelijke stof wordt je toch niet echt aantrekkelijk, dat geef ik toe. Ga eens op zoek naar een fashionable regenjas of -laarzen, en er zijn er best wel veel te vinden! Op internet kom je veel trenchcoatmodellen en parka’s tegen. Nog best oké toch? Op de site www.loveforrain.nl zijn heel erg veel leuke regengoodies te koop, waaronder de onderstaande paraplu. Daarmee vind ik het niet meer erg om in de regen te lopen!

fashionable paraplu

Ga naar buiten en geniet

Mensen zien vaak alleen het negatieve van regen in. Maar doe eens gek en trek samen met je vriendin/moeder/zus je fashionable regenpak aan of pak een paraplu en maak een wandelingetje! Een poosje geleden toen het heel erg hard waaide en het super hard regende, trokken mijn moeder en ik een jas aan, pakten de paraplu en gingen naar buiten. Nú was het moment om walnoten te rapen, door de harde wind waren ze allemaal van de bomen af gewaaid en niemand behalve wij haalde het in z’n hoofd om naar buiten te gaan met dit weer. We hebben echt enorm veel plezier gehad! Dus doe iets aan waarmee je droog blijft en geniet!

tips tegen regen 1

Heb altijd een ‘after the rain kitje’ bij je

Soms is het niet te vermijden dat je nat aankomt op school of een afspraak. Neem daarom standaard in je tas een kitje mee om je haar en make-up bij te werken. Een aantal dingen die hierin handig zijn, zijn: een borstel, een aantal watjes/make-up remover, een spiegeltje, mascara en andere make-upproducten om je make-up van vanmorgen bij te werken.

Check altijd buienalarm.nl voordat je weggaat

Ik heb zo’n handige site ontdekt! Of nouja, eigenlijk door mijn moeder die er de app van heeft. Op buienalarm zie je precies wanneer het gaat regenen en hoe hard. Je kan de locatie instellen waar je bent, en dan zie je de precieze regenverwachting van de komende 1,5 uur. Zo zie je dat je soms dat je beter vijf minuutjes later kan vertrekken, zodat je precies in die droge periode fietst. Ik vind het persoonlijk een handigere site dan buienradar.nl, omdat je precies kan zien wanneer en hoe hard het gaat regenen.

tips tegen regen 2

#treatyoself!

Als ik net een fikse regenbui over me heen heb gekregen, vind ik niks lekkerder om daarna een comfy outfit aan te doen en te relaxen. Doe je warmste fluffy pyama aan (Primark heeft er véél!), maak een lekkere warme kop chocolademelk, een kleedje en een boek/tijdschrift er bij en treat yourself!

tips tegen regen 3

Dit waren míjn tips om een plakkerige broek en uitgelopen mascara te vermijden. Wat je natuurlijk ook nog altijd kan doen is met de auto gaan 🙂 Heb jij nog goede tips?

Liefs Anniek

2 Reacties to “6 tips to survive the rain”

  1. Dagmar november 6, 2013 bij 1:16 pm #

    Leuk geschreven! Haha dat after the rain kitje is ook een goed idee!

  2. dianne november 6, 2013 bij 9:27 pm #

    Nice! Ik weet er nog 2: een föhn mee naar school nemen en een krant voor op je broek als die nat geregend is

Geef een reactie

