A few shots of my week #7

28 Okt

Yaaaay, herfstvakantie! Eindelijk lekker de tijd om dingen voor jezelf te doen en niet meer aan school te denken. Of nou ja, bijna niet. Deze week ben ik namelijk nog wel bezig geweest met een handelingsdeel voor Duits van 22 bladzijdes. Maar ook ging ik een dagje naar Kleve, bakte allemaal lekkere dingen en ging ik naar de Beautybloggers Masterclass  in Amsterdam!

lunch masterclass

DSC00223

Voor mijn verjaardag had ik een leuk bakboek gekregen, en zaterdag ging ik daar meteen mee aan de slag. Ik bakte heerlijke walnotengebakjes, het was een groot succes!

DSC00228-001

Ook maakte ik met mijn moeder een zelfgebakken brood. Haha, zodra ik een dagje vrij heb sla ik aan het bakken! 🙂 Dit brood is lekker makkelijk om te maken, en hij smaakte goed, ondanks dat we er na maken achter kwamen dat we gist gebruikten dat tot 2008 houdbaar was…

DSC00238

DSC00237

Zondagmiddag keek ik met mijn zus en moeder ‘The Hunger Games’. Ik had hem al eens gezien, maar ik wilde hem nog een keer zien voordat deel 2 uitkomt. Goede film! Bij de film at ik een lekker kopje tomatensoep en een bordje met van alles en nog wat.

DSC00241

Mijn vader nam uit zijn werk een kistje met overgebleven peren mee. Vroeger lustte ik geen peren, maar sinds kort vind ik ze heerlijk!

DSC00240

Ondanks dat het vakantie is, moest ik nog een handelingsdeel van Duits afmaken. Het is even een klusje, maar als je ermee klaar bent voelt het wel goed, zo’n dikke stapel papier.

DSC00251

Kijk toch wat een schatje! Ik was door iemand uit mijn buurt gevraagd om even de honden uit te laten als zij 2 daagjes weg waren, en dit was er één van de twee, echt een knuffelhondje!

DSC00019-010

Maandag was het tijd voor een grote schoonmaak in mijn kledingkast. Uiteindelijk bracht ik 3 vuilniszakken vol met kleding naar het goede doel.

DSC00009-006

’s Avonds ging ik met mijn zus en moeder in Zeist naar de bioscoop, naar de film ‘About time’. Het was echt een hele leuke, mooie en grappige film! Het is een soort romantische komedie, maar hij gaat nog wel iets ‘dieper’. Ook zit er echt geweldige humor in, echt een aanrader!

DSC00237-002 DSC00249

Dinsdagmorgen stapten mijn moeder en ik vroeg in de auto om, na mijn (superlieve) oma opgehaald te hebben, naar Kleve te gaan, een stad in Duitsland. Het is heel makkelijk te bereiken, je kan er zo een dagje heen. Eerst maakten we een kleine wandeling door het Bergherbos, waar het zo mooi was! Prachtige kleuren, mooie paddestoelen en een heerlijk weertje!

DSC00257

Na het wandelen gingen we door naar de echte binnenstad. Het is geen enorm grote stad, maar ze hebben er wel leuke winkels! Ik vermaakte me er wel 🙂

DSC00251-001

Lekker broodje gegeten

DSC00252

Deze trui kwam ik tegen in de C&A, echt zo’n leuke trui, precies waar ik naar op zoek was! Lekker een beetje barok-achtig. Helaas paste hij niet helemaal.

DSC00256

Wat ik na even twijfelen wel heb gekocht, zijn deze geweldige net Lita’s! Een deel van jullie zal ze waarschijnlijk ook helemaal het einde vinden, en het andere deel vindt ze spuuglelijk. Ik houd er van! Ik twijfelde eerste een beetje, maar ze zaten perfect en waren ook helemaal niet duur, dus ik heb ze gewoon meegenomen! Binnenkort zien jullie ze nog wat uitgebreider.

DSC00258

Toen we uitgeshopt waren, gingen we nog naar de Real, een grote Duitse supermarkt. Ik houd er van om in buitenlandse supermarkten rond te struinen, op zoek naar nieuwe dingen.

DSC00259

En dit was de buit, een hele kar vol met boodschappen, waaronder heerlijke toetjes, gebak en allerlei bijzondere producten. Love it!

DSC00261

Op de terugweg in de auto alvast een lekker toetje genomen. Duitser zijn echt masters op het gebied van toetjes en taart! Dit was een rijsttoetje met kruisbessenspul. Het ziet er niet lekker uit met dat groene, maar och, wat was het lekker!

DSC00291

Bij de Duitse supermarkt had ik ook zakjes gekocht om Chai tea latte te maken, best lekker!

DSC00009

Woensdag maakte ik met mijn moeder een stadswandeling door Utrecht voor KCV, om de ‘receptie van de Grieken en de Romeinen’ te gaan herkennen in de stad. Het was best gezellig, ondanks de saaie opdracht!

DSC00228

Ik ben zo blij met mijn nieuwe wimperkruller! Hij komt van de Action en koste maar 70 cent, maar hij doet het als de malle! Het maakt zo’n verschil of je je wimpers hebt gekruld, je kunt zelfs bijna de deur al uit als je alleen nog maar je wimpers hebt gekruld en geen mascara ophebt.

DSC00009-004

’s Avonds een heerlijk Duits toetje.

DSC00019-001

DSC00234

Donderdag reisde ik stad en land af voor mijn nieuwe camera. Nouja, dat is een beetje overdreven, maar ik ben wel naar ongeveer 6 verschillende winkels geweest om te kijken of ze mijn camera op voorraad hadden. Geen één had hem op voorraad.   Ik wist al een poosje dat ik een nieuwe camera wilde, dat hebben jullie al eerder kunnen lezen, en na wat research gedaan te hebben en veel camera’s vergeleken te hebben, kwam ik uit bij de Panasonic Lumix DMC FZ200. Helaas was hij dus nergens op voorraad, dus heb ik hem besteld bij Mediamarkt. Daarna samen met mijn vader een taartje gegeten bij de La Place, een lekker pruimentaartje.

DSC00013-004

Er staan inmiddels zó ontzettend veel foto’s op mijn computer! Er moesten er een heleboel af, maar telkens stelde ik het uit. Donderdag toch maar gedaan!

DSC00235-002

DSC00236

’s Middags even naar de tuin om een preitje te halen voor het avondeten. De tuin wordt steeds leger nu het kouder wordt 😦

DSC00009-007

Hmm, lekkere noedels met broccoli, prei, champignons, tofu en cashewnoten en een lekkere marinade. Was erg goed gelukt, het recept komt nog op de site!

DSC00235-003

’s Avonds folders vouwen, ik word het nu toch wel echt een beetje zat merk ik. Ik ga nog door tot de kerstvakantie, en daarna stop ik denk ik. Dan kan ik nog net nieuwjaarskaartjes rondbrengen 🙂

DSC00236-001

Vrijdag ging ik spontaan met mijn zus naar de Primark in Hoofddorp. We spraken op station Hoofddorp af, en ik at even mijn middageten in de trein. Yoghurt met havermout en allerlei gedroogd fruit er doorheen, lekker!

DSC00239

Helemaal uitgeput van het shoppen 🙂 Ik ben goed geslaagd! (134 euro uitgegeven..:)) Binnenkort shoplog, misschien wel een filmpje met mijn nieuwe camera!

Zaterdag was het zover, ik ging naar de beautybloggers masterclass in Amsterdam! ’s Ochtends ging mijn wekker niet af, dus dat was meteen een goed begin van de dag. (NOT!) Gelukkig was ik wel op tijd in de trein. Wel at ik daarom weer een deel van mijn ontbijt in de trein.

masterclass

In de trein naar Amsterdam

beautybloggers masterclass

Aangekomen in het hotel waar de masterclass werd gehouden, werden we opgedeeld in groepen. Ik deed als eerste de vigasieworkshop van het merk BE Creative. Hier kregen we informatie over hun producten en gaven ze allerlei tips.

masterclass 1

nagellak be creative

oogschaduw be creative

vingervormige make up kwast

Er was enorm veel make-up! Prachtige nagellakjes, lipsticks en ook mochten we de kwasten uitproberen. Dit is een nieuw soort foundationkwast, in een vingervormige vorm, zodat je overal goed bij kunt.

grazia masterclass 1

Dit was de zaal waar de workshop werd gegeven. Het is niet zo goed te zien, maar er waren 5 verschillende make-upstands waar we in groepjes langs gingen.

serena

thijs willekes en hilmar

Ook hadden we lezingen van Kirsten Jassies, Mascha van Beautygloss, Serena van Beautylab, en Thijs Willekes.

mascha beautygloss

Met Mascha!!

skyline amsterdam

Prachtige skyline van Amsterdam op de 11e verdieping!

station amsterdam

En weer terug naar huis, moe maar voldaan. 🙂

Gisteren heb ik niet veel bijzonders gedaan. Ik heb wat outfitfoto’s geschoten en lekker aan de blog gewerkt.

Komende week moet ik weer naar school, dan is het gedaan met de vrijheid! Wat wel vervelend is, is dat de dagen steeds korter worden en het steeds eerder donker wordt. Het wordt dan wel lastiger om een goed moment te vinden om foto’s te schieten, omdat ik best laat thuis ben van school.

Zoals jullie al hebben kunnen lezen, is Esther gestopt met bloggen. (om haar afscheidsartikel terug te lezen, klik hier) Ik wil er nu echt voor gaan en de blog nog mooier en beter maken. De blog wordt binnenkort waarschijnlijk overgezet naar http://www.glowofbeauty.nl in plaats van -.wordpress.com. Ook wil ik de lay-out gaan veranderen en het allemaal wat professioneler aanpakken. Ik kan nu ook betere foto’s maken met mijn nieuwe camera, dat is fijn.

Als jullie nog verbeterpuntjes hebben, of over bepaalde onderwerpen vragen hebben of artikelen willen zien, laat het dan vooral achter!

Fijne week, en check vanmiddag rond 3 uur glowofbeauty nog even, dan komt er een leuke kortingscode online!

Xx Anniek

2 Reacties to “A few shots of my week #7”

  1. Lois Lorinde oktober 29, 2013 bij 12:40 pm #

    Wat tof om je blog te zien en je te ontmoeten afgelopen zaterdag! Ik vind Lita’s ook helemaal geweldig en bestelde een paar neppe bij eBay laatst 🙂 Leuk foto overzicht ;D

    • anniekandringa oktober 29, 2013 bij 12:51 pm #

      Ja, ik keek vanmorgen even op je site en ik zag ze staan inderdaad, ze zijn zo gaaf! Ik vond de masterclass ook supergeslaagd, wie weet zien we elkaar nog eens! Ik volg je in ieder geval op Bloglovin 🙂

Geef een reactie

