Essence gelnails at home

23 Okt

Finally i got it! Al heel lang wil ik de gel nails set van Essence, maar toen ik het geld bij elkaar had, was de lamp telkens uitverkocht. Tot ik laatst in de Kruidvat kwam, en er nog 2 lampen stonden. Ik rekende hem gauw af bij de kassa, en nam hem mee naar huis.

DSC00081-003Ik ben zo benieuwd hoe deze set het doet! Het idee van de gelnails set van Essence is dat je zelf thuis gelnagels kunt zetten. Je hoeft dus niet speciaal naar een salon om het voor 40 euro te laten doen, maar je schaft eenmalig de set aan, en je kunt met alle kleurtjes die je hebt aan de slag!

Ik heb verschillende reviews over deze set gelezen. Cynthia van Misslipgloss was er heel positief over, maar Mascha van Beautygloss dan weer wat minder. Ik ben dus heel benieuwd hoe hij mij bevalt!

Om aan de slag te kunnen heb je sowieso nodig:

– Een gelnails LED lamp – 29,99

– Een gelnails cleanser –

– Een gelnails primer

– Een gelnails peel off gel base

– Een gelnails clear gel topcoat of een gelnails french topcoat

Het is heel belangrijk dat je de producten gebruikt die speciaal voor deze gelnagels set zijn gemaakt, ook gebruikt. Je kunt geen normale topcoat of basecoat gebruiken. Ook heb je de lamp echt nodig, die zorgt ervoor dat de nagellak goed uithard.

Oké, aan de slag! Als eerste maak je je nagels schoon met de cleanser. Doe een beetje cleanser op een watje en ga daarmee over je nagels.

DSC00190-004 Nu breng je een dun laagje primer over je nagels heen. Het kwastje van de primer was bij mij niet zo soepel, maar omdat de primer zo’n dunne vloeistof is (net water) is het prima over je nagels te verdelen.

DSC00187-002Pak de peel off basecoat erbij, en breng een dun laagje aan op je nagels. De substantie is redelijk dik, maar dat maakt niet zoveel uit, het is goed te lakken. Belangrijk is, is dat je niet een te dunne laag basecoat aanbrengt. Het is ook belangrijk om je nagels goed te ‘wrappen’, ga met het kwastje nog goed langs de tips van je nagels. Doe nu je nagels onder de lamp voor 1 minuut. Je kunt gewoon de stekker in het stopcontact steken, het aan/uit knopje om zetten en op het paarse knopje bovenop te drukken. De lamp gaat na 1 minuut vanzelf weer uit.

DSC00188-002

DSC00196-002

DSC00201-002

Wrap het op deze manier, ga met het kwastje langs het uiteinde van je nagel.

Neem het watje met de cleanser die je al eerder gebruikt had, en haal het plaklaagje van je nagels.

Breng nu nagellak in een gewenste kleur aan, het merk maakt niet uit. Breng 2 dunne laagjes aan (tot de nagellak dekt) en laat ze goed opdrogen, niet onder de lamp maar gewoon aan de lucht. Zorg dat ze goed uitgehard zijn voor je weer verder gaat.

Als de nagellak goed droog is, kun je de topcoat aanbrengen. Werk ook hier weer met dunne laagjes en wrap het uiteinde van je nagels. Dan 1 minuutje onder de lamp.

DSC00189-004

Haal nu voor de laatste keer het plaklaagje van je nagels met een watje met cleanser. Nu zijn je nagels meteen keihard en mooi glanzend!

DSC00200-002

Bij sommige anderen die deze set hebben getest, kromp de topcoat heel erg. Ik heb daar zelf totáál geen last van gehad. Eigenlijk ziet het er net zo uit als gewone nagels met nagellak, maar dan heel mooi glanzend, net een tikje ‘dikker’ en ze zijn echt best wel hard, allemaal pluspunten dus!

Ik heb hem nu een paar keer uitgeprobeerd, en wat me wel een beetje tegenvalt is de houdbaarheid. Ik had gehoopt dat de gelnagellak van Essence, net als de gelnagellak van wat duurdere merken, zo’n 2 weken mooi bleef zitten. Helaas worden er bij mij na 2 dagen al hele kleine schilfertjes ‘echte nagel’ zichtbaar, aan het eind van mijn nagels. Weliswaar hele kleine stukjes die je bijna niet ziet, maar hierdoor beschadigt de rest van je nagellak wel sneller. Als je nu ergens tegenaan stoot met je nagels, trek je soms zomaar een heel deel van de gelnagellak eraf.

Wat wel handig is, is dat je over de gelnagellak gewoon een ander kleurtje kunt gebruiken. Dat kleurtje kun je er ook gewoon weer afhalen met nagellakremover. Neem er dan wel eentje zonder aceton.

Een aantal plus- en een aantal minpunten dus. Even op een rijtje:

Plus:

– Het ziet er erg mooi uit. De nagellak is mooi glanzend en je nagels zien er ook wat ‘dikker’ uit.

– Het beschermt je nagels. Als je ergens tegenaan stoot, is er meestal niks aan de hand. Door de redelijk dikke laag op je nagels worden je nagels verstevigd en breken ze niet zo snel meer af.

– Goede prijs voor zo’n hele set!

Min:

– Het blijft niet zo lang zitten als ik had gehoopt. Het blijft zo’n 3 dagen mooi, daarna gaan er kleine schilfertjes vanaf aan het uiteinde van je nagels, en als je dan een beetje voorzichtig doet, blijft het er nog wel even goed op zitten.

Dan het eraf halen. De eerste keer ging dat bij mij een beetje moeizaam omdat ik een te dunne laag basecoat had aangebracht. Het is belangrijk om een iets dikkere laag basecoat aan te brengen dan je normaal doet, dan kan de de nagellak er zo vanaf trekken.

Of ik het aan zou raden? Ik weet het niet, het hangt er vanaf om welke redenen je het wilt kopen. Ben jij op zoek naar een gelnagellak die langdurig blijft zitten? Dan zou ik voor een ander merk gaan. Maar wil jij je nagels verstevigen (mijn nagels zijn er echt op vooruit gegaan!) of voor een paar dagen een mooie ‘nagellook’ creëren? Dan is dit een goede set voor jou.

Heb jij de Essence gelnagels set al uitgeprobeerd?

Xx Anniek

2 Reacties to “Essence gelnails at home”

  1. Steffi oktober 23, 2013 bij 7:26 am #

    Goed geschreven! Jammer dat de nagellak maar zo kort mooi blijft

  2. poweredbyflowers oktober 24, 2013 bij 6:44 pm #

    hmm, duidelijk review. Ik kan bijna een week doen met mijn gewone nagellak, dus misschien niet zoveel geld uitgeven aan deze kit!

Geef een reactie

