Recept: bokkepootjestaart

15 Okt

Voor mijn verjaardag bakte ik onder andere deze héérlijke bokkepootjestaart! Mijn moeder had hem al een aantal keer gemaakt, dus nu werd het wel eens tijd dat ik hem ook ging uitproberen! En ik kan je zeggen, hij is niet moeilijk om te maken, maar hij ziet er wel spectaculair uit en de smaak is geweldig!

DSC00216-001Wat heb je nodig?

– 2 pakken bokkepootjes

– 0,5 liter slagroom

– 1 rol digestive biscuitjes

– 1 klein kopje advocaat

– klontje boter

– 2 zakjes klopfix (slagroomversteviger, gewoon in de supermarkt te koop)

– 2 zakjes vanillesuiker

– ronde taartvorm, de bodem bedekt met bakpapier

DSC00214-001

Let’s make it!

1. Maal met een blender de rol biscuitjes fijn tot kruimeltjes. Smelt in een pannetje een klont boter (een beetje op gevoel, 40 gram ofzo) en voeg als die boter is gesmolten de kruimels toe. Zet het vuur uit en roer goed door elkaar. Doe het in de taartvorm en druk het goed aan met een lepel.

2. Klop de slagroom, klopfix en de vanillesuiker.

3. Breng een dun laagje slagroom aan over de taartbodem.

4. Halveer de bokkepootjes en leg een laagje over de slagroom.

DSC00209-001

5. Smeer over die bokkepootjes weer een laagje slagroom uit.

6. Leg weer een laag bokkepootjes over de slagroom.

7. Meng nu de rest van de slagroom met de advocaat tot een romige, gelige massa. Breng dat aan over de laag bokkepootjes.

DSC00210-001

De laatste laag, slagroom met advocaat.

8. Verkruimel de rest van de bokkepootjes over de taart.

DSC00212-001

Nomnomnom…

Nu is hij klaar! Hij hoeft niet de oven in, lekker makkelijk. Wel moet hij 1 á 2 dagen in de koelkast staan, zodat de bokkepootjes wat zachter worden.

Nu zul je misschien denken, ‘advocaat door de taart?’, maar geloof me, het voegt echt iets toe. De smaak overheerst niet heel erg, maar maakt het wel net wat spannender.

DSC00217

Aah, ziet dat er niet heerlijk uit? Het was een groot succes, iedereen vond hem lekker, aanrader!

Hebben jullie al wel een een bokkepootjestaart gemaakt?

XX Anniek

 

7 Reacties to “Recept: bokkepootjestaart”

  1. emily oktober 15, 2013 bij 5:33 am #

    Ziet er lekker uit! Dit ga ik ook eens maken 🙂

    Ga je nog laten zien wat je voor je verjaardag hebt gekregen, of.niet?

    Xx Emily

    • anniekandringa oktober 15, 2013 bij 1:10 pm #

      Dankjewel! Als jullie het graag willen, wil ik best mijn cadeautjes laten zien, ik denk dat het nog wel komt binnenkort.

      • emily oktober 16, 2013 bij 4:57 am #

        Jaa ik zou het graag willen zien 🙂

      • anniekandringa oktober 16, 2013 bij 6:40 am #

        Het artikel komt zaterdag online!

  2. aspasiablog oktober 15, 2013 bij 6:44 am #

    Ze ziet er alleszins al goed uit!

  3. tineke november 24, 2013 bij 12:48 pm #

    hoi bakster, moet er geen kristalsuiker toegevoerd aan slagroom? en hoe groot is de diameter van jouw springvorm.?

    • anniekandringa november 24, 2013 bij 1:01 pm #

      Nee, de kristalsuiker heeft al een best sterke smaak, dus extra suiker is niet persé nodig, maar als je het zelf lekker vindt kan het natuurlijk wel! De diameter van de bakvorm die ik heb gebruikt is geloof ik 24 centimeter.

Geef een reactie

