Inspirational: Pencilskirt

1 Okt

Pencilskirts, ik heb er zelf geen, maar je ziet ze steeds meer verschijnen! Pencilskirts zijn lange, redelijk strakke rokken die vaak tot net boven je knie vallen, met een hoge taille. Ikzelf vind het supergaaf staan, best wel netjes, maar je kunt het ook zo combineren dat het weer wat stoerder of preppy wordt. Ik heb een een aantal looks opgezocht op Lookbook.nu voor wat inspiratie. Kijk je mee?

2949129_lookbook-hapatime1Ik begin maar meteen met een knaller. Jessica combineert een simpele zwarte strakke pencil skirt met een felrode blouse. Juist door die simpele combinatie met die felle kleur is de outfit echt helemaal top! Haar make-up vind ik ook erg mooi, die rode lipstick versterkt het ‘kapow’ effect nog meer!

pencil1

Dit is een echte klassieker. Abbey draagt haar rok met een zwart shirt met polkadots, oftewel stipjes. Met de rode lipstick en het volumineuze haar geeft het mij echt zo’n jaren 50/60 gevoel.

pencil2

Nika draagt haar skirt weer heel anders dan de voorgaande outfits. Met haar stoere jasje van een soort bodywarmerstof en daaronder een shirt met neontekst creeërt ze weer een heel andere look. Ik vind dit zelf erg leuk staan! Door haar best klassieke hakken is het toch nog een beetje ‘girly’.

pencil3

Dit is echt zo’n typisch vintage look die je in de UK heel veel tegenkomt, in iedergeval toen ik er was. Je ziet ook net zo’n soort achtergrond als van zo’n rode telefooncel, misschien komt ze wel uit de UK. Ik denk dat ik dit zelf niet zo snel zou dragen, maar ik vind het Kerry hartstikke gaaf staan!

pencil4

Charlene  heeft een licht getinte huid en daarom komen deze knalkleuren nog feller bij haar uit. Colorblocking was 2 jaar geleden al hip, en is nog steeds niet uit de mode. Door haar nude hakken creeërt ze nog wel wat rust in haar outfit en is het niet te overwhelming. Haar felgekleurde ketting en de opgerolde mouwtjes geven het geheel net wat meer detail. Heel mooi!

Ik ben fan van de pencilskirt! Ik heb er zelf geen helaas. Ik heb er laatst wel eentje gepast, maar ik vroeg met toch af hoe vaak ik het nou zou dragen. Wie weet dat het er nog eens van komt..

Wat vinden jullie de mooiste outfit, en hebben jullie zelf een pencilskirt?

XX Anniek

Eén reactie to “Inspirational: Pencilskirt”

  1. Sophie oktober 2, 2013 bij 7:21 am #

    Je kan ”m op zoveel verschillende manieren combineren, dat blijft leuk!

Geef een reactie

