Etos kalmerende reinigingsdoekjes

29 Sep

Vandaag weer eens een simpele review. Maar wel van een superhandig product! Namelijk reinigingsdoekjes. Een tijdje geleden had ik een bakje met kant en klare wattenschijfjes van de Etos. Deze bevielen me zo goed, behalve dat ze zo vet waren, dat ik van plan was zoiets nog een keer te kopen. Dit is er eigenlijk nooit van gekomen, maar toen laatst mijn make-up erafhalende facewash opging besloot ik toch weer op zoek te gaan. En toen kwam ik uit bij deze doekjes. Ze zijn wat groter dan wattenschijfjes dus ik neem aan dat je er meer make-up mee kan weghalen. Ik heb het getest! Kijk maar mee!

204

De reinigingsdoekjes waren 1.79 euro wat ik heel goedkoop vind! Er zitten er daarentegen 25 in wat dan weer wat minder klinkt aangezien je er, er van uitgaande dat je er 1 per dag gebruikt, dus niet eens een maand mee doet. Maar goed misschien zijn het wel superdoekjes en wil ik ze nooit meer kwijt.

Voor de test heb ik wat verschillende soorten make-up op mijn hand aangebracht die ik er met een doekje van af ga proberen te halen.

205Van links naar rechts: Rood lippotlood, zilver oogpotlood, oogschaduw en lipstick. Ik ben benieuwd. Nou is het nu natuurlijk makkelijker omdat al deze make-up er nog vers op zit. Meestal als je zo’n doekje gebruikt is dat om make-up er af te halen wat er al de hele dag op zit. Zoals mascara, wat toch al een stukkie moeilijker te verwijderen is.

De doekjes die er in zitten zijn lekker groot. Als je ze eruit haalt lijken de doekjes wat ‘droog’. Iets wat niet zo blijkt te zijn als je met de doekjes aan het werk bent. Je kunt er makkelijk je gezicht helemaal mee schoonmaken (behalve als je een heftige partylook op hebt natuurlijk) voor het doekje ‘op’ is.

206Maar goed, op naar het resultaat. Heeft het doekje de make-up goed verwijderd?

207

208Op zich ben ik best tevreden. Het ergste is er af en als ik hierna nog een reinigingsmiddel gebruik komt het wel goed. Alleen van het lippotlood is nog wat te zien en wat van de glitters van het oogpotlood. Met glitters heeft dit doekje trouwens in het algemeen veel moeite.

Zoals je ziet valt het mee hoe vies het doekje is en kun je dus veel make-up verwijderen met dit doekje.

Maar dan, op het etiket staat dat deze doekjes ook nog kalmerend zouden zijn. Nou heb ik een snel geïrriteerde huid dus dit leek me wel handig. Maar is het ook echt zo? Op zich bevallen de doekjes me prima. Ik krijg er geen prikkende ogen van en mijn huid reageert op het moment van schoonmaken gewoon goed. Alleen een tijdje na het gebruiken gaat mijn huid toch wel wat prikken en tintelen. Nou is dit niet geweldig raar, maar goed, niet echt kalmerend.

Al met al ben ik wel tevreden over deze doekjes! Ze zijn niet super, maar een gezicht schoonmaken gaat makkelijk, vrij snel en huidvriendelijk en zeker voor op reis zijn deze doekjes super handig!

Voor 1.79 euro kun je ze vinden bij de Etos.

Xx Esther

Geef een reactie

