Evan Rachel Woods geïnspireerde ooglook + howto

22 Sep

Op deze foto draagt Evan Rachel Wood mooie make-up, en ook wel bijzonder, die olijfgroene kleur kom je niet zo heel vaak tegen. Ik raakte geïnspireerd en zocht tussen mijn make-upcollectie of ik niet ook toevallig zo’n kleur had liggen. En jawel, dat had ik. Ik ging aan de slag en maakte een look geïnspireerd op deze ooglook van Evan Rachel Wood. Ik laat jullie vandaag zien hoe ik dat gedaan heb.

evan rachelEvan Rachel Wood is een Amerikaanse actrice en ze heeft in veel films gespeeld. Ik ken haar verder niet heel goed, maar ik vind deze make-uplook haar wel echt super staan! Ze heeft een flawless huid en maakt een leuke combinatie tussen haar olijfgroene oogschaduw en haar paars/roze lipstick.

Vandaag maak ik alleen haar ooglook na. Tenminste, ik ben erdoor geïnspireerd. Ik heb mooie olijfgroene tinten gebruikt, maar wel nog wat zwart toegevoegd voor wat meer diepte. Deze producten heb ik gebruikt:

– een zwarte matte kleur uit het ‘O so special’ palette van Sleek

een lichte olijfkleurige oogschaduw uit een palette van de Primark

een wat donkerdere, sterker gepigmenteerde olijfgroene kleur uit een paletje van PinkTease

– Max factor false lash effect mascara

kwasten uit mijn bambooset van Zoeva

DSC00193-001Sleek O so special

DSC00198-001Palet Primark

DSC00194-001Palet Pink Tease

DSC00196-001Kwasten van Zoeva

Oke, let’s start!

DSC00113-012Ik begin met een ‘leeg’ oog. Doe een beetje oogschaduwbasis op.

DSC00134-008Pak de lichte olijfkleurige/gouden oogschaduw erbij. Maak je kwastje een beetje nat en dip hem dan in de oogschaduw, dit zorgt voor wat meer pigment. Breng de kleur aan over je hele bewegende ooglid.

DSC00139-009Pak nu een heel dun kwastje en dip die in de donkerdere olijfkleur. Zet een lijntje in je crease..

DSC00153-010.. en blend die mooi uit met een fluffy blendingkwast.

DSC00154-008

DSC00155-006Nu pakken we de matte zwart. Breng hem aan in je buitenste ooghoek, in een ‘c’tje’. Blend ook dit uit.

DSC00156-006Nu hebben we dit.

DSC00160-007Pak je eyelinerkwastje erbij (als je die niet hebt een heel dun kwastje waar je een lijntje mee kan zetten) en dip hem een klein beetje in de matte zwart. Zet een lijntje op je bovenste wimperrand en blend die voorzichtig een beetje uit.

DSC00171-006Maak je eyelinerkwastje weer een beetje schoon en breng bij je onderste wimperrand wat van de lichte olijfkleur aan. Dit hoeft niet heel netjes en strak.

DSC00172-004Om het af te maken brengen we nog wat mascara aan, want waar in een look zonder mascara?! Als je wilt kun je nu ook nog even je wimpers krullen voor een nog mooier en volumineuzer effect. Ik heb dat zelf niet gedaan.

DSC00180-003

DSC00187-001

En klaar is je look! Het heeft wel een klein beetje iets oosters door die olijfgroene kleur. Bij deze look droeg ik een bordeauxrode trui, wat leuk matched met olijfgroen. Het goud in mijn ketting laat ik terugslaan door het goud in de look.

Ik zou deze look zelf niet zo gauw overdag dragen, het is toch een best heftige look. Maar het is wel leuk om het eens uit te proberen!

Wat vinden jullie van deze look?

XX Anniek

Geef een reactie

