Inspirational: de muscle tee

19 Sep

De afgelopen zomer heb ik de ‘muscle tee’ ontdekt. Ik heb ze enorm veel gedragen en ik ben er helemaal fan van geraakt! In dit artikel laat ik zien wat een muscle tee is, hoe je hem kunt combineren en welke muscle tee’s ik heb!

mt2Wat is een muscle tee?

De muscle tee is eigenlijk een losvallend shirtje waarvan de mouwen zijn afgehaald. Je hebt de tanktop, die redelijk dunne banden heeft, en de muscle tee zit qua schouderbreedte een beetje tussen de tanktop en een T-shirt in. Een grappig feitje: muscle betekent ‘spier’ in het Engels, een spier T-shirt dus 🙂 Ik kan die naam ook wel begrijpen, want hij accentueert ook wel je spieren, ook al heb ik er niet heel veel in mijn armen 🙂

muscle tee

Ik vind de muscle tee zo gaaf, omdat je hem op een enorm veel manieren kunt combineren, van netjes tot juist stoer. Omdat hij wijd valt zit hij superlekker en hij staat ook bij veel figuren goed!

Ik heb zelf 2 muscle tee’s, die ik dit jaar heb aangeschaft. Eigenlijk had ik de eerste die ik gekocht had, niet heel bewust gekocht. Ik was bij de Primark en tussen alle andere shirtjes zag ik deze neongroene hangen. Samen met enorm veel andere shirtjes verdwenen ze in mijn mandje en ja hoor, hij ging mee naar huis. Pas later ontdekte ik hoe leuk zo’n soort model shirt is!

DSC00154-006

Hieronder zie je de 2 muscle tee’s die ik in mijn bezit heb, een neongroene en een grijze met neppe diamantsteentjes op de schouders. Vooral de groene heb ik enorm veel gedragen afgelopen zomer, ook zo’n vrolijk kleurtje! Je kon hem ook zien in mijn laatste OOTD.

Je hebt ook veel muscle tee’s die wat laag uitgesneden armsgaten, nog net wat stoerder. De groene die ik heb heeft dat ook, en ik ben fan! Het is wel handig om daar dan wat onder te dragen, bijvoorbeeld een hemdje in een egale kleur of een bandeautop.

Op lookbook.nu zijn heel veel leuke outfits te vinden met de muscle tee, een paar voorbeeldjes!

muscle tee1

Zo kan het ook, casual en toch ook een beetje sjiek!

mt

mt1

mt3

Ik ben gek op de muscle tee, dat is nu vast wel duidelijk 🙂 Ondanks dat de zomer nu voorbij is, (ja, helaas, echt!) kun je de muscle tee nog prima dragen met een vestje of jasje. Ik ben wel een beetje een koukleum, dus ik ga misschien toch eerder voor een trui, dan zeker weten tot volgend jaar zomer, muscle tee!

XX Anniek

 

4 Reacties to “Inspirational: de muscle tee”

  1. Eline september 19, 2013 bij 6:03 am #

    Ik vind het ook zo leuk, leuke inspiratie!

  2. Saskia september 20, 2013 bij 7:37 pm #

    Haha wat een leuk artikel. Ik wist helemaal niet wat een muscle tee was, terwijl ik er wel een aantal heb 🙂

  3. Femke september 25, 2013 bij 6:32 pm #

    Ik vind ze het fijnste wanneer ze zo laag uitgesneden zijn met een leuke bandeau top eronder!! Het is zo comfortabl!

Geef een reactie

