DIY yoghurt, honing, havermout en cacao masker

17 Sep

Het was voor mijn huid wel weer eens tijd om een lekker maskertje te nemen. Ik besloot er zelf één te maken, zo weet je ook meteen wat erin zit. De naam verraadt het eigenlijk al, een lekker maskertje met maar 4 ingrediënten: yoghurt, honing, havermout en cacao.

DSC09209Ik heb deze ingrediënten niet zomaar gekozen.

Yoghurt ontvet je huid, is vochtinbrengend, je dode huidcellen worden los geweekt en je huid gaat er lekker soepel van voelen. Ook is het verkoelend, handig voor als je bijvoorbeeld verbrand bent.

Honing heeft ontzettend veel goede werkingen voor je huid. Kort samengevat herstelt het je huid, maakt hem glad, voorkomt dat je huid uitdroogt en verhelderdt de doffe huid. En als je snel een geïrriteerde huid hebt hoef je voor dit ingrediënt niet bang te zijn, nee, het verhelpt juist veel huidaandoeningen door de aminozuren en de enzymen die erin zitten.

Havermout reinigt je huid diep, werkt exfoliërend (wat betekent dat je huid zich sneller vernieuwd waardoor je een stralendere huid krijgt, vooral handig voor iets oudere mensen ) en zorgt voor een egalere huid.

– In cacao zitten veel antioxidanten. Die geven je immuunsysteem een flinke boost, gaan huidveroudering tegen en kan zorgen voor een snellere heling van wondjes en bijvoorbeeld acné.

Ik heb zelf nauwelijks last van puistjes en plekjes maar ik dacht, het kan vast geen kwaad om er wat cacao doorheen te gooien. Dat maakt het maskertje ook nog eens lekker als er per ongeluk iets in je mond komt 😉

DSC09189

DSC09190 DSC09191

Doe van alle ingrediënten wat bij elkaar en mix het goed door. Is het masker iets te vloeibaar? Doe er dan wat havermout bij. Als hij juist wat te dik is kun je wat yoghurt toevoegen.

DSC09207 DSC09210 DSC09211

Dan is het tijd om het masker aan te brengen! Het is een best wel dik masker en daarom glijdt hij gelukkig niet zo snel van je gezicht af. En je krijgt er ook een supersexy baardje van 🙂 En wat dacht je, net toen ik dit masker op had werd er aangebeld. Of ik even naar beneden wilde komen, de oppas stond voor de deur. Eh, ja mam, ik heb een chocolademasker op… Haha, uiteindelijk ben ik iets later maar even teruggegaan 🙂

DSC09196 DSC09197

Dit is before. Ik had geen echte puistjes maar mijn huid was wel wat aan de droge kant.

DSC09216 DSC09217

En dit is after. Mijn huid voelt heerlijk zacht en soepel aan. Ik merk dat de droge plekjes die ik had (een beetje boven mijn bovenlip en wat algemene droogte) bijna helemaal verdwenen zijn! Mijn huid straalt en voelt erg goed. Ook zie ik dat de roodheid uit mijn gezicht, voornamelijk op mijn wangen, grotendeels is verdwenen.

Dit masker doet goed zijn werk. Hij verzorgt je huid en maakt hem soepel, zorgt dat de droogheid uit je huid verdwijnt en is ook heerlijk verkoelend op de huid. Ik vind het zelf ook wel fijn dat je precies weet wat erin zit en wat de werking ervan is. Zo weet je zeker dat je niet allemaal rotzooi op je huid smeert.

Ik kan dit maskertje aanbevelen voor eigenlijk bijna alle huidtypes! De droge huid wordt lekker gevoed en de vette huid juist ontvet door de yoghurt. Ik zeg, probeer hem eens een keertje!

Liefs Anniek

Geef een reactie

