Recept: Frisse rode couscous met Arabische yoghurt

11 Sep

Wauw, ik heb dit gerecht nu nog maar 2 keer gegeten maar het heeft vanaf de eerste keer al mijn leven veranderd. De lekkere structuur van de couscous, de zoete, zachte bietjes en de heerlijke feta zijn een perfecte combinatie. En als je dan ook nog de Arabische yoghurt erbij eet, is het al helemaal niet meer te weerstaan! Oké, mijn leven veranderen gaat misschien wat ver, maar echt, dit moet je gewoon een keer (of vaker) maken!

DSC00026-009Dit recept komt van 24kitchen, één van mijn favoriete sites de laatste tijd. Ik kan daar echt uren op rondkijken! Mijn moeder ontdekte dit recept en ik was meteen verkocht. Net zoals de rest van mijn familie.

Dit gerecht is super easy om te maken, maar je krijgt er echt wat bijzonders voor terug. Lees verder hoe je het bereidt.

Wat heb je nodig? (4 personen)

Voor de couscoussalade:

– 300 gram couscous

– 500 gram gekookte bieten, in kleine stukjes gesneden (ongeveer 1,5×1,5, hier hoef je je niet precies aan te houden, maar in iedergeval niet te grote stukken)

– 2 (gele )paprika’s

– 150 gram feta

– 1 bosje bosui

– 600 milliliter water

– 1 groentebouillonblokje

– 5 takjes munt

– 1 limoen

– een scheutje olijfolie

Voor de Arabische yoghurt:

– 500 milliliter Turkse yoghurt

– 95 gram pistachenoten, grof gehakt

– 200 gram gedroogde abrikozen

– 1 eetlepel honing

DSC00021-003

1. Breng het water met het bouillonblokje aan de kook. Doe de couscous in een kom, en als de bouillon kookt giet je die over de couscous heen en laat je hem 10 minuten afgedekt met een bord staan.

2. Snijd de bieten, de feta, de paprika en de bosuitjes in stukjes en de munt in reepjes.

3. Meng alle ingrediënten van stap 2 met de couscous en knijp de limoen daarover uit. Voeg ook een scheutje olijfolie toe en wat zout en peper.

4.  Voor de Arabische yoghurt rooster je de pistachenoten met een klein drupje olie 2 minuten in een koekenpan. Snijd de abrikozen in stukjes en meng de yoghurt, honing, noten en abrikozen met elkaar.

DSC00033-006

En that’s it! Nu is het klaar om te eten, wij eten het altijd koud, daarom ook een salade. Laat je het weten als je het gemaakt hebt? Ik ben benieuwd wat je ervan vond!

XX Anniek

2 Reacties to “Recept: Frisse rode couscous met Arabische yoghurt”

  1. Eline september 11, 2013 bij 9:26 am #

    Klinkt echt heel erg lekker!

  2. Laura - what about her september 13, 2013 bij 11:15 am #

    Ik hou van dit soort eten, heerlijk!

Geef een reactie

