Mijn back to school items!

7 Sep

Ja, ook voor mij is het schoolleven weer helemaal begonnen, mijn eerste week zit er al weer op! (Respect voor de mensen die al gewoon 3 weken naar school zijn geweest!) Ik ga nu naar de vierde, en moet nu toch wel echt mijn best gaan doen, er tellen immers al cijfers mee voor het schoolexamen. Kijken jullie mee wat mijn back to school basis musthaves zijn om dit jaar enigszins te kunnen overleven?

largeBoeken

DSC00025-013

Natuurlijk heb je je schoolboeken nodig, zonder dat kom je niet erg ver 🙂 Ik heb dit jaar gekozen voor 2 soorten wat rustiger kaftpapier, zodat ik die in de vakantie nog lekker kon pimpen. Voor dingen pimpen en de creatievelingen onder ons kan ik echt het papierblok met patronen van de Action aanraden. Dit is een blok met allemaal vellen stevig papier met een leuk patroontje erop, je ziet ze op mijn boeken. Er zitten superveel leuke patronen bij en je kunt er zoveel mee! Ze kosten ook maar 3 euro trouwens. Die vellen heb ik als basis gebruikt en daarop nog allerlei leuke knipsels uit tijdschriften geplakt.

Agenda

DSC00084-003

Ook qua agenda heb ik het simpel gehouden. Ik kocht een basic agenda van de hema in zo’n leuke ‘zand’ kleur en heb daarop ook een aantal dingen geplakt. Aan de zijkant heb ik met mijn glittersteenapplicator studs geplakt en aan de binnenkant heb ik ook nog wat versierd.

Eten!

Nu ik in de vierde zit, mag ik nu ook uiterlijk het 9e uit zijn(dat is om half 5 afgelopen) uit zijn, vorig jaar maximaal kwart voor vier. Daar moet je toch wel even aan wennen, zo laat! Omdat ik best ver weg van school woon en met de trein reis, ben ik dan pas rond half 6 thuis. Als ik zo’n lange dag heb, neem ik vaak wel een extra broodje mee naar school, dat kan ik wel gebruiken 🙂 Broodjes zijn natuurlijk wel een beetje saai, en het kan veel lekkerder! Maak bijvoorbeeld:

smoothie

Een lekkere verse smoothie die je ’s ochtends hebt klaargemaakt en in een handig afsluitbaar potje of flesje meeneemt, genieten!

chocolate

Maak de dag ervoor lekkere home-made cookies om mee te nemen, als je er meteen wat extra voor wat anderen meeneemt heb je meteen nieuwe vrienden 😉

muffin

Maak lekkere (ontbijt)muffins!

brood

Of beleg je brood eens wat anders, zoals pindakaas met banaan, sandwichspread met groentes (komkommer, tomaat, paprika), genoeg ideetjes op internet te vinden!

Een schone, nette kamer

Voor mij is het best belangrijk om huiswerk te maken in een stille nette omgeving, zodat ik niet afgeleid word. In de vakantie heb ik mijn kamer opgeruimd en schoongemaakt, en mijn goede voornemen is om dat zo lang mogelijk zo te houden!

DSC00087-003

En dan als laatste bonus, een gootsteen ontstopper! ‘WT*?’ zul je denken. Ja, dit kreeg ik mee na mijn eerste les kunst. De opdracht erbij was: ‘maak er iets moois van, verzin wat je wilt en maak er kunst van.’ Ik mag er dus alles mee doen wat ik wil, dus als je nog goede ideeën hebt zijn ze welkom! Haha, een gootsteen ontstopper, hoe kom je erop…

DSC00023-010

Zo, dit zijn mijn basisspullen voor het komende schooljaar. Heb jij nog leuke ideeën voor bijvoobeeld lekkere lunches? Deel ze in de comments!

XX Anniek

 

4 Reacties to “Mijn back to school items!”

  1. Corné september 7, 2013 bij 1:11 pm #

    En, heb je al ideeën voor je gootsteenontstopper? Verder vind ik wel dat je supergoeie ideeën hebt qua het versieren van dingen. Je wil mijn schoolboeken echt niet zien, haha…

  2. Silvy september 7, 2013 bij 4:06 pm #

    Leuk artikel! ^^

  3. birds4free september 8, 2013 bij 12:54 pm #

    Grappig van die ontstopper en leuk artikel ,)

Geef een reactie

