Zoeva bamboo pinsel set

25 Aug

Laatst konden jullie in dit artikel al lezen dat ik een Zoeva kwastenset had besteld. Ik was op zoek naar een basic kwastenset waarmee je meteen aan de slag kan, qua ogen en gezicht, gewoon een mooie basis dus. Ik had verschillende reviews op internet gelezen, van supergoed tot matig. Lees je mee?

DSC00160-001 - kopie - kopieTijdens mijn zoektocht op het internet kwam ik bij Zoeva.de terecht. Ik dacht er eerst ook aan om op Ebay de ‘neppe’ Real Technics kwasten te kopen, maar om iets op Ebay te bestellen moet je helaas 18 zijn. Deze set vond ik er ook goed uitzien en lijkt zo op het eerste gezicht alle basiskwasten te bevatten.

DSC00175-001 - kopie - kopie

Zo kwam de set aan, in een mooi hoesje.

DSC00156-002 - kopie - kopie

Toen ik de hoes openrolde, zag ik dat alle kwasten er los verpakt in plastic in zaten. De kwasten vind ik er mooi uitzien, best chic. Het handvat is gemaakt van bamboe, en de kwasten liggen lekker in de hand. Ook de overloop van kleur in de haren vind ik erg leuk. Ik zal elke kwast kort bij langs gaan en er mijn mening over geven.

DSC00187 - kopie - kopie

DSC00188 - kopie - kopie

Dit is de poederkwast. Wel handig voor als je niet precies weet welke kwast je waarvoor moet gebruiken, op het handvat van elke kwast staat wat voor kwast het is. De haren van deze powderbrush zijn lekker zacht en voelen fijn aan op je gezicht. De poederkwast heeft een goed formaat, ik denk zo’n drie centimeter in de lengte en 2 in de breedte. De haren zijn goed qua dichtheid, niet te stevig, maar ook niet te slapjes.

DSC00190 - kopie - kopie

DSC00189 - kopie - kopie

Deze bufferbrush is een platte kwast en is ideaal om je foundation natuurlijk mee aan te brengen, maar je kunt hem ook gebruiken voor andere poeder voor je gezicht, zoals blush en bronzer. Ook deze kwast is lekker zacht (dat geld eigenlijk voor alle kwasten in deze set) en hij verdeeld foundation gelijktmatig over je gezicht.

DSC00191 - kopie - kopie

Dit is de platte foundationkwast. Zelf gebruik ik zo’n kwast eigenlijk alleen om een maskertje aan te brengen. Foundation brengt hij redelijk dik aan. Maar als jij van dit soort kwasten houdt is het een prima kwast, zachte haren maar wel stevig.

DSC00192 - kopie (2)

DSC00193 - kopie (2)

Dan de schuine blushbrush. Deze kwast is handig voor het aanbrengen van blush en bronzer. Omdat hij schuin is ‘past’ hij precies op je jukbeenderen en kun je de blush, bronzer of highlighter goed aanbrengen. Wel vind ik deze kwast net een tikje te stevig, daardoor pakt hij redelijk veel blush op en moet je voorzichtig zijn dat je geen clownwangetjes krijgt.

DSC00194 - kopie

Dit is de concealerkwast. Zelf breng ik concealer altijd aan met mijn vingers, maar anders is dit een goede concealerkwast. Hij is redelijk groot en lekker stevig.

DSC00195 - kopie

Dit zou de creasekwast moeten zijn. Nou, als je hiermee een kleurtje in je crease aan wilt brengen, dan zit het niet alleen in je crease naar meteen ook op de helft van je ooglid. Voor een creasekwast is deze kwast veel te groot. Ik zou hem eerder een grote blendingkwast noemen, daar is hij geschikter voor.

DSC00196

Hier zie je de ‘shader’, deze is bedoelt om oogschaduw aan te brengen. Voor een oogschaduwkwast vind ik hem best wel groot, je kunt er geen details mee maken. Ik zou deze gebruiken als je een kleur als basiskleur over je hele ooglid wil aanbrengen.

DSC00197

Dit is eigenlijk dezelfde kwast als de shader, maar dan een formaatje kleiner. Deze vind ik zelf erg handig om eerst heel precies een lijntje in je crease en je buitenste ooghoek te zetten, en daarna uit te blenden.

DSC00198

Dit is de eyeblender, maar om er mee te blenden vind ik hem veel te stevig. De haren zijn best wel stijf. Ik gebruik hem om een lijntje in mijn crease te zetten.

DSC00199

Dit is de ‘fanbrush’. Veel mensen weten niet zo goed wat ze hier mee moeten. De haartjes staan niet zo dicht op elkaar waardoor je er een hele gepigmenteerde blush goed mee kan aanbrengen zonder veel te veel kleur op je wangen te krijgen. Ook kan je hem gebruiken om na je make-up gedaan te hebben, de fall-out onder je ogen mee weg te vegen. Prima kwast.

DSC00200

DSC00201

Dan het eyelinerpenseel. Ik had gehoopt op een mooi smal kwastje, maar helaas is hij redelijk breed en dus niet zo geschikt om eyeliner mee aan te brengen. Dan zou je een hele dikke lijn krijgen. Hij is wel handig om met oogschaduw een lijntje onder je ogen te zetten.

DSC00203

En dan als laatste het lippenseel, die je kan gebruiken om heel precies je lipstick aan te brengen. Ik doe bijna nooit lipstick op, maar het is een goede kwast. Precies groot genoeg en stevige haren.

Zo, dit waren ze allemaal, 12 in totaal! Over de gezichtskwasten ben ik heel tevreden, behalve dat de schuine blushkwast iets minder stevig had mogen zijn. De oogschaduwkwasten vind ik toch wel een beetje jammer, ze zijn allemaal zo stijf! Daardoor neemt hij wat minder oogschaduw op, dat is jammer. Maar opzich is er wel mee te werken.

De kwastenset kost 30 euro op Zoeva.de en ik kreeg er nog 5,50 verzendkosten bij. De bezorging verliep helemaal goed, ik had hem op dinsdag besteld en hij kwam op vrijdag aan. Als basisset kan ik deze set wel aanraden, de gezichtskwasten zijn top, maar als je echt goede oogschaduwkwasten wilt, zou ik deze set niet bestellen.

XX Anniek

4 Reacties to “Zoeva bamboo pinsel set”

  1. poweredbyflowers augustus 25, 2013 bij 4:01 pm #

    Leuk om alles eens apart te zien, ik denk er al heel lang aan om deze set te kopen, maar telkens denk ik 30€ is best veel. Ik zou vooral de gezichtsborstels willen.

    • anniekandringa augustus 25, 2013 bij 4:53 pm #

      Ja, als je voor goede gezichtskwasten wilt gaan, dan zou ik deze set echt kopen, daarvoor is hij super! Met de oogschaduwkwasten is ook goed te werken, maar daar zijn fijnere voor.

  2. Françoise augustus 27, 2013 bij 3:25 pm #

    goede review! Ik heb deze set ook, maar wil toch graag een andere set (met betere oogschaduw kwasten) proberen

  3. Esmée Lifestyle augustus 30, 2013 bij 5:19 pm #

    Ziet er goed uit! x

Geef een reactie

