A few shots of my week #5 / My foodphoto’s

20 Aug

Ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor een ‘A few shots of my week’, maar er zitten ook best veel foodphoto’s tussen, daarom A few shots of my week /my foodphoto’s, ik hoop dat je geen honger krijgt 🙂 Deze week heb ik best veel gewerkt en leuke dingen gedaan!  Kijk je mee?

Maandag

DSC00021Begin de dag met een dansje… Nee, met een broodje á la Anniek! Dit is nou echt een Anniekbroodje. Ik kan nooit kiezen wat voor beleg ik wil, ik wil het allemaal! Dan maar zo… 🙂

DSC00018-001

Filmstellage in mijn kamer

DSC00019-008

Tussen de middag een lekker boerenomelet met verse groentjes en een mixje van Conimex.

DSC00024-001

’s Avonds met mijn zus en mijn moeder naar ‘despicable me 2’, hilarische film!! Aanrader voor als in de stemming bent voor een avondje lachen. 🙂

Dinsdag

DSC00022-001

Dinsdag ging ik voor het eerst deze vakantie pruimenplukken, mijn vakantiebaantje. Ik ben 2 jaar geleden daar voor het eerst wezen plukken en dit jaar kon ik er weer terecht. En ja, dan kan je natuurlijk niet naar huis gaan zonder een zakje pruimen! (Maar wel in een aardappelzak..:)

DSC00001-003

Lekkere eiersalade gemaakt en op een beschuitje gedaan, die je dan natuurlijk weer net overstekop op de krant laat vallen..

DSC00023-005

Het laatste beetje van mijn avondeten: sperzieboontjes uit de tuin met spekjes en een ander soort boontjes.

DSC00088-001

Dinsdagavond nog even de folders doorspeuren naar mooie koopjes, al vind ik dat ik na Schotland voorlopig wel genoeg hebt gekocht..

Woensdag

DSC00139-002

Woensdag deed ik een grappige test voor een nieuw soort artikel. Kunnen jullie al raden wat dit is?

DSC00043-002

DSC00044-002

Ook woensdag werkte ik weer. Hierboven zien jullie een heerlijk sappige pruim (o, ik heb er al zóveel op de afgelopen dagen, maar ze blijven lekker!) en mijn ‘pruimenplukmandje’. Als je de pruimen hebt geplukt laat je ze daar in vallen en als je mandje vol is (of hij te zwaar wordt) leeg je hem in een kistje.

DSC00040-003

Woensdag ging ik koken en daar moest ik nog wat boodschappen voor doen. En de havermout was op, en hoe kan ik mij een leven voorstellen zonder havermout? Haha 😀

DSC00009-004

Een lekkere rijstsalade met een soort vegetarische bitterballen, gemaakt van een soort mislukking van eerder deze week. Deze balletjes waren overigens wel super lekker!

Donderdag

DSC00037-004

Donderdagochtend voordat ik ging werken nog even naar de markt met mijn moeder om een mooi bandje te halen. Ik ga namelijk een redelijk basic t-shirtje pimpen met dit bandje en mijn glitterstenenapplicator.

DSC00040-004

Op weg naar de pruimen, nu nog droog en zonnig…

DSC00047-002

Maar op een gegeven moment begon het te regenen, gelukkig net rond etenstijd dus ik fietste snel naar huis. Even lekker wat warms maken: Soep en een restje van woensdag. Daarna weer terug naar de boomgaard, alle bomen waren nat en bah, dat water loopt dan helemaal naar binnen bij je armsgaten. Uit mijn werk eerst langs de supermarkt, want ik was alleen thuis en kookte dus zelf wat. Bami met sugarsnaps, mais en kip met teriyakisaus, niet op de foto gezet.

DSC00049-001

En donderdagavond kwamen mijn boeken voor het komende jaar binnen. Pfoe, ik moet er nog niet aan denken! Ik heb nog 2 weekjes, maar als het goed is zijn er nu ook al weer mensen naar school. Heel veel succes!

DSC00038-003

Nog een funny find, hebben jullie deze dubbele Tucjes weleens in Nederland gezien? Ze komen uit Schotland en we hadden ze nog niet aangebroken. Het zijn eigenlijk gewoon 2 Tucjes op elkaar, met een kaasvulling er tussen. Lekker!

Vrijdag

Vrijdag werkte ik weer een half dagje, dat vind ik toch wel fijn, dan heb je de rest van de middag nog.

DSC00020-001

Die middag vouwde ik de folders, wekelijks klusje.

DSC00026-008

En ’s avonds lekker op de bank met ‘Express’ van Nigella Lawson, zo’n leuk boek! Je hoeft niet eens de recepten lekker te vinden, alleen al de verhaaltjes die ze erbij schrijft zijn superleuk. Enja, als je een kookboek leest krijg je wel honger, dus havermout met jam en suikerstroop hoort erbij 😉

Zaterdag

DSC00027-006

Tijd om eens wat nieuws uit te proberen, een tosti met de oranje versie van sandwichspread met olijven en een beetje kaas, superlekker! De sandwichspread is hartig en heeft lekker veel smaak, en dan is het superlekker om het warm te maken. Als je geen olijven lust kun je die natuurlijk ook weglaten.

DSC00038-005

Ik bakte een héle lekkere gemberkoek, die alleen niet echt sterk naar gember smaakte, maar dat vind ik juist wel lekker.

Zondag

DSC00047-003

Lekkere broodjes maken voor tussen de middag.

DSC00044-003

En ik kan het dan nooit laten om er alvast wat van te snoepen 🙂

DSC00050

En zo ziet mijn lunch er van zondag dan uit, lekker!

DSC00054-006

DSC00062-003

Zondagavond had ik een DIY drang en ging ik lekker aan de slag om mijn agenda en een leuke shirtje te pimpen. Het resultaat krijgen jullie waarschijnlijk nog te zien!

Komende week ga ik denk ik nog wel wat werken, wat afspreken met vriendinnen en nog even lekker genieten van de vakantie die ik nu nog heb! Wat heb jij allemaal gedaan deze week?

XX Anniek

4 Reacties to “A few shots of my week #5 / My foodphoto’s”

  1. Eline augustus 20, 2013 bij 7:37 am #

    Leuke foto’s, wat een lekker eten allemaal!

  2. Mira augustus 20, 2013 bij 11:39 am #

    Je hebt iig heerlijk gegeten deze week hihi
    Check mijn blog voor een kortingsactie:)

  3. Lexi augustus 21, 2013 bij 8:07 am #

    Die tucjes lijken me heerlijk!

  4. Sabine augustus 21, 2013 bij 8:33 pm #

    Oh, je brengt me echt op ideeën met je foodpics! En ik kan ook niet leven zonder havermout, haha.

Geef een reactie

