Recept: Breakfast havermoutpannekoekjes met rood fruit

8 Aug

Thuis hebben wij in de kast een héél oud kookboekje staan die mijn vader van zijn moeder gekregen toen hij een student was. Nou, mijn vader is al ruim 50 dus die staat al wel even in de kast 🙂 Ik haal regelmatig wat grappige recepten uit het boekje. Er staan vooral simpele recepten in, maar soms wel dingen die wij nu helemaal vergeten zijn. Zo kwam ik ook deze havermoutpannekoekjes tegen, die ze daar havermoutkoekjes noemden.

DSC00122Pannekoeken staan erom bekend dat ze niet gezond zijn, maar door ook een mix te maken met havermout is het meteen veel vullender. Ik houd erg van havermout, maar je proeft het niet heel erg in deze pannekoekjes. Ik vind het zelf lekker om het te combineren met rood fruit, maar je kan ook ander fruit of bijvoorbeeld stroop of suiker erbij doen.

Wat heb je nodig voor 9 kleine pannekoekjes?

– 60 gram havermout

– 75 milliliter water

– kaneel

– 75 milliliter melk

– 50 gram bloem

– 4 theelepeltjes suiker

– kaneel

DSC00135

1. Doe de havermout en het water bij elkaar in een kom en laat het een kwartiertje weken. Roer af en toe eventjes door.

2. Voeg nu de bloem, melk, suiker en kaneel toe en roer het goed door tot een papje.

3. Doe wat olie in de pan, en bak telkens een pannekoekje (of meer tegelijk) van 1 grote eetlepel beslag.

4. Bestrooi met wat rood fruit, of iets anders wat je lekker vindt.

DSC00124

So easy! Het is lekker als ontbijt, lunch of gewoon als snack.

Eet smakelijk!

XX Anniek

6 Reacties to “Recept: Breakfast havermoutpannekoekjes met rood fruit”

  1. emily augustus 8, 2013 bij 6:54 am #

    Jullie zouden gisteren toch een vlog van Schotland plaatsen??

    • emily augustus 8, 2013 bij 6:55 am #

      Ik bedoel vandaag eigenlijk

      • anniekandringa augustus 8, 2013 bij 7:21 am #

        We hebben de vlog verplaatst naar overmorgen, en dit artikel naar vandaag. Sorry, ik was vergeten dat ik dat had gezegd! Dus overmorgen komtie, zeker weten! 🙂

  2. lifebyhannnah augustus 8, 2013 bij 10:04 am #

    Oh ziet er superlekker uit!

  3. Tessabd augustus 9, 2013 bij 7:51 am #

    oh damnn, nu heb ik er zin in :d

  4. Talitha september 10, 2013 bij 5:15 pm #

    Heerlijk! Ze zien er precies hetzelfde uit als ik ze altijd maak! Ik gebruik alleen altijd 2 eieren en een banaan. De banaan prutten en door elkaar roeren. Nog gezonder en net zo lekker met fruit erbij! (:

Geef een reactie

