Diary Schotland

6 Aug

Inmiddels is Esther al weer een weekje terug, en ik ben eergisteren teruggekomen van onze vakantie naar Schotland. We waren met zn vieren, Esther, mijn ouders en ik. En wauw, wat was het leuk daar! Het weer was prima voor Schotland, niet superwarm, maar wel vaak zo rond de 20 graden.

DSC00070Esther ging met ons mee, omdat mijn broer en zus dit jaar niet meegingen, en dan zou ik 2 weken samen met alleen mijn ouders op vakantie zijn. Ik houd van mijn ouders hoor, maar 2 weken alleen met hun op vakantie..? 😉

Na een week ging Esther weer naar huis, en gingen ik en mijn ouders nog door naar een 2e huisje aan de kust. Na die 2 weken zijn wij ook naar huis gevlogen.

DSC00025

Samen op Schiphol in de rij. Het was voor Esther wel spannend, want ze vloog voor de eerste keer en ook nog eens zonder haar familie!

DSC00027

Daar ging mijn koffer, 18,4 kilo.

DSC00028

Voor de Victoria’s secret! Achter de douane zit nog een shoppinggedeelte, waar dus ook de VS zat. Ahh, ‘Love Spell’ is zo lekker!

DSC00070

We vlogen met Easyjet. Vlak voor het vliegtuig nog even gauw een foto.

DSC00076

DSC00079

Wauw, wat ziet alles er toch mooi uit vanuit de lucht! Het was vrij bewolkt, dus toen we de wolken door waren zagen we niets meer dan één grote dot watten, de wolken.DSC00077

In het vliegtuig een lekker broodje, en in mijn zelf gepimpte reisboekjes schrijven.

DSC00041

Lekker comfortabele reisoutfit.

DSC00044

We kwamen iets te vroeg in het huisje aan, en de sleutel lag er nog niet. Dan eerst maar even boodschappen doen. Maar eerst die warme schoenen uit! Het was heel erg lekker weer toen we aankwamen.

DSC00045

Hmmm…

DSC00041-001

Ijsje bij de Waitrose, de supermarkt daar.

DSC00088

Eerste maaltje in Schotland, door Esther en mij klaargemaakt. Het was zó moeilijk! (hihi, kant-en-klaar :))

DSC00046-001

En ’s ochtends lekker buiten ontbijten.

DSC00046

We zaten vlak bij de stad Stirling, en wauw, wat een geweldig shoppingcentre zat daar! Vooral het overdekte deel was leuk met de Primark, Superdrug, Boots, River Island, Topshop.. In de Superdrug zijn álle leuke Engelse merken te vinden, zoals: Sleek, MUA en Barry M. We hebben dan ook flink geshopt daar 🙂 Jullie krijgen alles nog te zien in shoplogs.

DSC00074-002

Superdrug ❤

DSC00073-002

Topshop

DSC00026

DSC00046-002

DSC00012

DSC00044-001

Wandelen bij ‘The Craigs’

Schotland is echt een heel erg mooi land. Het land heeft veel natuur en is best dunbevolkt. Er zijn veel heuvels en bergen en vooral: VEEL SCHAPEN! Helaas waren ze best wel bang en lieten ze zich niet zo goed aaien 😦 We hebben het wel hard geprobeerd 😀

DSC00067-002

Op vakantie eet je altijd wat lekkerder en wat meer dan normaal, en meestal als we in Frankrijk op vakantie zijn eet ik altijd stokbrood met brie, komkommer en tomaat. Ik ben gek op brie! Dit keer geen Frankrijk, dus ook geen stokbrood. Maar wel lekkere ham en puntpaprika.

DSC00084-001

Resultaat van shoppen dag 1.

DSC00081-002

DSC00069-001

DSC00123-002

We zaten in een schattig huisje met veel natuur om ons heen. Bos, heuvels en natuurlijk schapen.

DSC00087

Sunshineeee!

DSC00154

DSC06495DSC00172

DSC06495

Er was een superlief hondje, Rosie, die zich maar wat graag liet knuffelen.

DSC06549

De dag voordat Esther weer terugging zijn we nog in een echte Schotse pub wezen eten. Ik had een lekkere pie met groenten als hoofdgerecht, en Esther had een HEERLIJKE ‘sticky toffee pudding’, wat een soort plakkerige cake met saus en ijs was.

De 2e week zaten we in een heel erg leuk oud, opgeknapt, schattig huisje aan de kust, in Port Appin. Het huisje was heel leuk ingericht en we zaten echt naast de zee. Naar de grote pier was het 200 meter. Daar kon je uitkijken over de zee en allerlei eilandjes zien. En als je geluk had, kon je dolfijnen, otters, zeehonden of zelfs walvissen zien! Ik heb zelf alleen zeehonden en een haaitje gezien. Mijn ouder nog een otter, en mijn vader ook nog dolfijnen!

DSC00030-003

Mijn slaapkamer (de helft ervan)

DSC00052-003

En mijn koffer, helemaal vol.

DSC00089-002

DSC00090-002

We hadden een mooie ruime keuken waar we lekker konden koken.

DSC00093-002

We hadden ook nog een tuin, hierachter zit nog een grasveld. Dit is de achterdeur.

DSC00099-002

Deel van de woonkamer

DSC00095-002

Een stukje uitzicht, zo mooi die zee!

DSC00095-001

DSC00098-001

Mijn favo ontbijtje deze vakantie: havermout met versgeplukte bosbessen en een beetje suiker.\

DSC00115

DSC00110

Met Piet Piraat naast me over de zee varen om…

DSC00122

…jawel, zeehonden te zien! Wat een lieve beestjes! Ze lagen daar lekker, ons een beetje aan te staren en voort te ‘hoppen’. Echt heel erg leuk!

DSC00142-001

Echte ‘fish and chips’. Ondanks dat ik niet van vis houd, was dit nog best lekker.

DSC00194

Heeel veel bosbessen, frambozen en aardbeitjes geplukt. Heerlijk!

DSC00172-001

We hebben allerlei soorten weer meegemaakt, van heel lekker tot een enorm harde wind. Op een gegeven moment  ’s avonds de wind toe en het ging steeds harder waaien. Mijn moeder en ik trokken gauw onze regenjas aan en gingen naar de pier, en wow, wat waaide het daar hard!! Ik werd gewoon bijna weggeblazen! Echt leuk om dat ook een keertje mee te maken 🙂

DSC00161

Pontje naar het eiland Lismore, daar zijn we ook nog wezen wandelen.

DSC00183Na 1 nacht met papillotten in slapen, die dag daarna een knot indoen en ook weer met die knot gaan slapen, ziet mijn haar er zo uit

DSC00191

Toch maar niet los, in een staart is ook leuk 🙂

DSC00120

Als je in de UK thee besteld, krijg je dit er allemaal bij! Eerst dacht ik: ‘Thee met melk? Nee dankje.’ Maar toen ik mijn eerste slokje had gehad, begreep ik waarom de Engelsen er melk doorheen doen, wat een bittere nasmaak! Met melk is de thee wel gewoon lekker.

DSC00135

We moesten natuurlijk ook nog wel even een scone eten, een echte specialiteit van hen.

De laatste 2 dagen zijn we nog in een B&B in Edinburgh geweest, waar we ook een heerlijk ontbijt kregen waarvan je van alles zelf mocht kiezen. Zie hier het engelse ontbijt van mijn vader. Daarnaast had je ook standaard dingen zoals ‘cereals’, verse croissantjes, melk en yoghurt. Ik had toast met scrambled eggs en een potato scone, lekker joh!

DSC00109-001

We hebben het super naar onze zin gehad met zijn allen, en het was ook leuk dat jij mee was Esther! 😉

Zijn jullie wel eens in Schotland geweest?

XX Anniek

P.s. Overmorgen komt er een vlog uit Schotland online!

2 Reacties to “Diary Schotland”

  1. Kiss & Make-up augustus 6, 2013 bij 10:11 am #

    Zo veel foto’s, tof! Jullie hebben het duidelijk naar je zin gehad 🙂 Ben er zelf nog nooit geweest.

  2. Hillene augustus 9, 2013 bij 12:41 pm #

    Wow, ziet er super gaaf uit! En al die winkels ahh(;

Geef een reactie

