Tag First Things

2 Aug

Hee wacht eens, zal je denken. Die Tag is toch al een keer langsgekomen op deze site. Ja dat klopt. Anniek heeft hem een tijdje geleden ingevuld en omdat ik hem toch ook wel heel leuk vond doe ik dat vandaag ook voor jullie.

(Ik heb deze tag al best wel een poosje geleden geschreven. Sommige dingen zullen nu anders zijn of niet meer kloppen. Sorry daarvoor.)

Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt

Meestal wordt ik door m’n moeder gewekt. Ik open m’n ogen en kijk op m’n wekker. Heb ik nog even? Aahh, eyes closed. Helaas is dit vaak niet het geval en moet ik m’n ogen openhouden. Dan pak ik mijn mobiel er even bij en check ik mijn Whatsapp.

vermoeid-wakker-worden-en-snoozen1

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaatOok ik ga niet naar de sportschool. Ik zit al een tijd op korfbal en dat bevalt me prima. Vaak is het eerste wat we daar doen wat bijpraten en de palen klaarzetten.

korf_korfbal

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school

Veeeel te weinig. Pak wat eten en drinken en ga met mijn laptop op de bank zitten. Alle nodige sites worden gecheckt en de filmpjes gekeken. Vaak gaat dit tafereel te lang door waardoor ik ’s avonds in de stress mijn huiswerk nog zit te maken.

Vrouw-met-laptop_bewerkt

Eerste auto

Heb ik nog niet maar ik hoop dat dat snel veranderd. Eerst maar eens goed sparen 🙂

Eerste ongeluk/verkeersovertreding

Pfffoeeh, dan moet ik echt goed nadenken. Ik ben zover ik weet nog geen verkeersovertreding begaan, al had ik wel 2 foutjes op mijn verkeersexamen in groep 7. Wel heb ik een ongeluk meegemaakt. Niet zo heftig maar toch. Ik zat met mijn zusje en broer bij mijn moeder in de auto die ons naar school bracht. Wat er precies gebeurde weet nog steeds niemand. De gene voor ons reed eerst door en ging daarna plots op de rem staan. Wij botsten tegen hem op en iemand anders butste ons. Het was wel even schrikken zo’n klap van achteren maar pijn deed het niet. De auto’s werden aan de kant gezet zodat alles geregeld kom worden. Toen kwam er een bekende langs die stopte en aanbood ons naar school te brengen. En zo kwam heilig boontje Esther toch nog op tijd op school aan 🙂

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was

Eigenaar van een manege! Jaja, ik had grootste plannen. Ik was onwijs gek van paarden en was ik weet niet hoe blij toen ik hoorde dat ik op paardrijden mocht. Deze droom heb ik lang vastgehouden. Inmiddels zit ik niet meer op paardrijden maar lijkt een manege me helemaal geen slecht idee. Of in ieder geval een paard bij huis.

Ik met een paard :)

Ik met een paard 🙂

Eerste keus qua drinken

Smoothie hier, smoothie daar! Mmmmm, vooral die van de V&D. Aaah Aardbei-sinaasappel, passievrucht, kiwi het kan me niks schelen. Ik ben dol op sapjes!

strawberry-lemon-smoothie

Eerste keus dessert

Deze is moeilijk. Ik vind creme brulee ontzettend lekker maar als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Ben en Jerry’s Chocolate Fudge Brownie. Mjaam, chocola met stukjes brownie. Echt geweldig! Zeker een keer proberen!

Eerste liedje dat in je opkomt

Zo stil van Jim Bakkum, eigenlijk van Blof. Nadat Jim het had gezongen op de passion was ik er helemaal gek van. En ik heb zijn studioversie van dit lied al vaak geluisterd!

563235_457753170967477_744123484_n

Eerste grote aankoop

Ik denk dat dat mijn mobiel is geweest. Die was destijds volgens mij zo’n 130 euro wat ik vrij veel vond. En nog steeds vind eigenlijk, ik ben niet zo’n goede spaarder. Voor de geïnteresseerden, ik heb een LG optimus met nog wat cijfers erachter. Niet zo’n vierkante maar eentje met rondingen. Ik heb hem zo’n 2 jaar geleden gekocht.

Eerste baantje

Tjaaa, dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik korfbal drie keer per week en daar heb ik wel genoeg aan. Ik ben gewoon lui. Ik heb wel wat snabbeltjes. Zo heb ik 1 of 2 weken een krantenwijk gehad en help ik soms op de club met kleine kindjes trainen. Op dit moment heb ik geen baantje, maar ben wel op zoek, goed hé?!

Eerste keer in het vliegtuig

Brrrr vliegen. Het lijkt me ontzettend gaaf maar na te veel afleveringen van Air Crash Investigation gekeken te hebben ben ik toch wel bang. Ik had eigenlijk besloten het gewoon nooit in m’n leven te doen dan kan ik ook niet neerstorten. Maar toen kwam Anniek met het geweldige aanbod mee te gaan naar Schotland, vliegend. Dit sla ik natuurlijk niet af, dus ik heb me er een soort van overheen gezet. Al zal ik niet zo goed slapen de nacht van tevoren. Eén voordeel: Je kunt goed shoppen op Schiphol!

image

Xx Esther

Ps: Neem de Tag vooral over als je dat wilt! En zet de link even in de reacties 🙂

Eén reactie to “Tag First Things”

  1. fascinatingnails augustus 6, 2013 bij 1:12 pm #

    Leuke tag! 😉

Geef een reactie

