Persoonlijke update: vakantieplannen!

21 Jul

Hé lieve lezeressen! Eindelijk heeft de zon zich laten zien in Nederland en de vakantie is begonnen. Tijd voor een persoonlijke update!

personal updateEerst maar eens over de vakantie. Ik heb nu zelf zo’n 2 weken vakantie, waar ik zo van geniet! In het begin had ik nog niet echt een vakantiegevoel. Het was niet zulk lekker weer en het was meer zo van: ‘ja, ik hoef niet naar school, wat zal ik dan eens gaan doen?’. Nu begint het toch echt wel wat meer te komen, zeker met het vooruitzicht dat ik nog 2 weken met mijn ouders en Esther naar Schotland ga!

Schotland, een heel ander land dan waar ik normaal heenga. Ik ben één keer eerder in Groot-Brittannië geweest, een dagje in Londen met mijn vader. In de zomervakantie gaan we meestal met het hele gezin kamperen in Frankrijk, Zweden, Tsjechië, noem maar op. Maar nu dus eens iets heel anders. Ook gaan we in plaats van kamperen in een huisjes, aangezien het weer in Schotland nogal wisselend kan zijn. Ik vind kamperen superleuk en het geeft je ook écht een vakantiegevoel, zeker omdat je de hele tijd buiten bent. Dat wordt wel eventjes wennen dus, in een huisje…

schotland

Check dit, supermooi!

De eerste week gaat Esther met ons mee, supergezellig! Mijn broer en zus gaan niet meer mee en omdat ik anders alleen met mijn ouders ben mocht ik iemand meenemen. De eerste week zitten we in een huisje vlak bij Stirling, een redelijk grote stad. Stirling is zo’n 10 kilometer verderop, maar om ons heen is alleen maar bos. We zitten dus echt in de middle of nowhere! Er is zelfs kans dat we wild in onze tuin kunnen zien 🙂

stirling1

Een kleine selectie van de shops in Stirling, wauw! Als er dan ook nog eens sale is..

stirling

Kasteel in Stirling

Ik heb al een beetje research gedaan op google en Stirling heeft veel leuke winkels, waaronder de Primark, topshop en allemaal van die winkels die je dan op blogs ziet waar je zelf ook wel eens een keertje heen wilt. Ik ben dan ook van plan lekker veel te shoppen 😀 Hoewel ik niet té veel mee terug kan nemen, je koffer mag maar 20 kilo zijn en mijn koffer op zichzelf is al 6 kilo, dat gaat nog lastig worden. Ik moet echt selectief te werk gaan en echt keuzes maken in wat wel mee kan en wat niet mee kan. Gelukkig mag je wel een redelijk grote handbagage mee, 50x40x20. Maar laat het nou net zo wezen dat 1 kant van mijn tas 1 centimeter te groot is! Dilemma.. Weten jullie of ze daar streng op controleren?

vliegtuig

Na die eerste week gaat Esther weer terug naar Nederland (ze wordt ‘eventjes’ met het vliegtuig door haar moeder opgehaald, lief!) en ga ik samen met mijn ouders door naar het tweede huisje. Dit huisje is meer in het noorden van Schotland, bij de meren. De locatie is súpermooi, een heel schattig huisje aan de zee met een leuk weggetje naar het dorp. Je kunt er soms zelf zeehonden en walvissen zien! Ook hier zitten we bij een wat grotere stad, Oban.

Ik ben heel erg benieuwd, ik weet nog niet zo goed wat ik moet verwachten van Schotland. De natuur is er in elk geval wel supermooi, kijk maar naar de foto’s hierboven. En ik heb ook heel erg veel zin om daar lekker te gaan shoppen, zoveel leuke merken hebben ze daar!

Natuurlijk heeft Schotland ook zo zijn eigenaardigheden. Eentje daarvan is Haggis, wat je hieronder ziet. Haggis is een typisch Schots gerecht. Het is schapenmaag of runderdarm gevuld met stukjes hart, lever, niervet, long en havermout. Klinkt smakelijk is het niet? 😉

haggis

En natuurlijk kent iedereen ook wel de voorbij trekkende groepen doedelzakspelers in hun leuke stylische outfitjes.

doedelzak

Wie weet koop ik ook nog wel een schots rokje 🙂

Na de tweede week ga ik met mijn ouders nog 2 dagen naar Edinburgh, daar een beetje de stad verkennen. Daarna vliegen we weer terug naar Nederland.

Ik heb er in iedergeval heel erg veel zin in! Zijn jullie al weleens in Schotland geweest en hebben jullie nog goede tips?

Liefs Anniek

Eén reactie to “Persoonlijke update: vakantieplannen!”

  1. Eline juli 21, 2013 bij 7:58 am #

    Heel veel plezier op vakantie 😀

Geef een reactie

