De handigheid van leuke notitieboekjes + tip!

26 Jun

Notitieboekjes, wat bieden die soms toch een uitkomst! Hebben jullie dat ook wel eens, dat je ’s avonds in bed ligt, iets bedenkt wat je écht nog moet doen maar je hebt echt geen zin om nog helemaal je bed uit te gaan? Ik best wel vaak, en daarom ligt er altijd pen en papier binnen handbereik van mijn bed. Het is alleen wel een beetje saai om maar een gewoon wit blaadje te gebruiken als er ook zoveel leuke notitieboekjes bestaan!

notebook8

Notitieboekjes vind ik ook heel handig voor de site. Soms ben je ergens, en dan krijg je opeens inspiratie voor een artikel. Het is wel handig om dan een boekje te hebben waar je dat even in kan opschrijven, voordat je het vergeet. Ik gebruik nu vaak nog mijn mobiel, maar ik heb net gisteren een nieuw boekje gekocht!

Wat ik ook vaak heb is dat ik zit te lezen op blogs en lekkere recepten en outfit ideeën tegenkom. Ik schrijf het altijd op! Maar meestal verdwijnt heb bij toch weer een beetje uit zicht, ik heb dan al zoveel dingen opgeschreven! Een voordeel aan één notitieboekje is dan dat je het allemaal onder elkaar kunt zetten, en zo een goed overzicht hebt van alles.

Ik heb gisteren een ontzettend leuk, handig en cheap notitieboekje gekocht bij de Hema, en hij is zo fijn! Ik heb hem nog maar net, maar ik gebruik hem nu al met veel plezier, hij voldoet namelijk precies aan mijn eisen.

DSC09985-004

DSC09989-004

Hij heeft een hele leuke bloemetjesprint en hij is handig qua formaat. Hij is ongeveer 10 bij 13 centimeter, perfect om mee te nemen in je tas. Wat ik bij echte notitiebóekjes vervelend vind, is dat je de bladzijden altijd helemaal om moet vouwen omdat ze anders weer terug springen. Dat is bij dit boekje geen probleem, er zitten namelijk geen bladzijden maar afscheurbare blaadjes in. Eentje voor ‘to do’ en die ander gebruik ik voor ideeën voor de blog, heel handig zo gescheiden! Als je alles hebt gedaan kun je de blaadjes er gewoon uitscheuren. Echt een toppertje dit! Hij kost 2,95 bij de Hema, een klein prijsje.

Ook op Ebay zijn enorm veel leuke boekjes te vinden! Natuurlijk kan je ook gewoon in een ‘echte’ winkel kijken, maar op Ebay is het assortiment heel groot. Ik heb een paar leuke opgezocht!

notebook

Deze leukjes zijn superschattig! Je kan ze hier kopen voor ongeveer 3,51. Als je wel van deze stijl houd, zoek dan op ‘kawaii’.

notebook2

Deze scoren ook hoog in de categorie schattig. Wel grappig, dit soort schattige boekjes in pastelkleuren komen vaak uit Azië, daar houden ze blijkbaar van schattige spulletjes 🙂 Ebay, 7,45

notebook3

Heel leuk, juist door de simpelheid. Hij is niet duur, maar helaas komen er wel een hele hoop verzendkosten bij. Ebay, 4,57

Wat nog leuker is, is om zelf een simpel boekje te pimpen! Zo krijg je echt je persoonlijke notitieboekje. En de zomervakantie komt eraan, dus tijd genoeg! Hieronder wat inspiratie.

notebook4

Zo leuk bedacht, en ook best simpel om te maken. (http://favim.com/image/305495/)

notebook5

Allemaal leuke kaftjes. (http://weheartit.com/entry/8613632)

notebook6

Aaaah, cupcake! Die cupcake heeft zó’n leuk gezichtje! Voor de rest vind ik het boekje wat saai, maar je kunt bijvoorbeeld wel zo’n soort cupcake op je kaft tekenen.

notebook7

Een leuk voorbeeld van een echt DIY boekje, vol geplakt met leuk plaatjes. (http://www.modes4u.com/en/kawaii/p7384_cute-notebook-cake-Eiffel-Tower-keys.html)

Zo dit waren een aantal leuke boekjes ter inspiratie om de DIY’en. Geen zin in? Dan kun je dus ook lekker op internet rondstruinen naar leuke boekjes. Een hele leuke site waar ze spotgoedkope schattige boekjes verkopen is: www.modes4u.com. Ze hebben er heel veel boekjes voor prijzen vaak niet hoger dan 4 euro! Kijk een rond als je daarvan houd.

Gebruiken jullie vaak notitieboekjes of onthoud je alles zo wel? Ik houd er in iedergeval van, alleen al om hoe ze eruit zien 🙂 Ik denk dat ik in de zomervakantie er ook nog wel eentje ga pimpen!

Liefs Anniek

Eén reactie to “De handigheid van leuke notitieboekjes + tip!”

  1. birds4free juni 26, 2013 bij 3:54 pm #

    Echt een leuk artikel! Ik schrijf nu een beetje overal, dus ik denk dat dit wel handig zou zijn! 😉

Geef een reactie

