My foodphoto’s #2

23 Jun

Vandaag alweer de tweede editie van ‘My foodphoto’s’! Als je nieuw bent op onze blog en je weet niet precies wat dit is, lees dan even dit artikel waarin in ik dit uitleg. Het komt erop neer dat ik in foto’s laat zien wat ik de afgelopen tijd gegeten heb. Ik heb de afgelopen 2 weken heerlijke dingen gegeten, zoals homemade milkshakes en verse salades met ingrediënten uit de moestuin!

DSC09989Zoals ik net al zei heb ik deze weken diverse keren dingen gegeten uit onze moestuin. Wij hebben sinds dit jaar een moestuin van ongeveer 6 bij 12 meter bij een volkstuinvereniging. Ruimte zat om zelf dingen de planten dus! Er zijn steeds meer dingen klaar om te oogsten, zo leuk is dat! Onder andere deze slakroppen, zijn ze niet prachtig groen? Ze spatten echt van het scherm af!

DSC09978

Ook konden we lekker aardbeien plukken, ik ben gek op aardbeien! Nu is het nog het eerste jaar van de plantjes, dus er zit nog niet zo heel veel aan. Maar wel genoeg voor een lekker beschuitje met aardbeien.

DSC09984

Van deze aardbei móest ik wel even een foto maken, zo mooi is hij! Hij glanst enorm en heeft een heel mooi kleurverloop, mooi inspiratie voor bijvoorbeeld ombre lippen 🙂

DSC00007-001

Met de sla hebben we deze salade gegeten met tomaatjes, sla, bacon, zachte blauwe kaas, boontjes, ei, uitjes, sinaasappel en het mooi bloemetje dat je er bovenop ziet liggen is ook eetbaar, komkommerkruid.

DSC09953

Een heerlijk stukje taart op zondag. Hij had alleen een beetje moeite met rechtop staan..

DSC00008

Het ziet er niet uit, maar het blijft één van mijn favoriete ontbijtjes: havermout.

DSC09875

Nu het de afgelopen 2 weken plotseling even warm werd, kreeg ik opeens heel erg zin in fruit. Toch grappig dat het per seizoen verandert waar je zin in hebt.

DSC09955

Ook maakte ik weer ijsjes, maar nu met een mengsel van yoghurt en vanillekwark. Erg goed gelukt, lekker romig!

DSC09978-001

Oh jongens, deze chips moeten jullie echt eens proberen. Sowieso heeft Croky hele lekkere chipssmaken, maar deze is echt heerlijk. De smaak is ‘tosti’ en mén, hij smaakt gewoon echt naar tosti! Nu zou je denken, tosti en chips..?, maar echt, hij is super!

DSC09954

Sinds ik deze soep, pompoensoep, heb ontdekt is het denk ik wel één van mijn favoriete soepen geworden. Lees hier het recept.

DSC09997

Yummie groene smoothie!

DSC09970

Bakken is toch wel één van mijn favoriete bezigheden en ik probeerde eens wat nieuws uit: deeg van gemalen havermout en banaan en daar nog wat dingetjes aan toegevoegd.

DSC09988-002

Tijdens het leren heb ik soms echt behoefte aan wat afleiding, en soms gaat dat in combinatie met eten:) Om niet meteen allemaal koekjes te gaan eten, vind ik zo’n soort snack ook lekker. Fris en een beetje hartig door de plakjes leverworst.

DSC09881

Broodje hagelslag of pasta als snack mag natuurlijk ook 🙂

DSC09999-002

Toen het de afgelopen week zo superwarm was, heb ik wel 3 homemade banaan-kaneelmilkshakes gehad! Omdat het best gezond is kun je er zoveel van drinken als je wilt, en het smaakt ook echt naar milkshake. Misschien dat ik binnenkort eens een receptje plaats, zouden jullie dat leuk vinden?

Dit waren mijn afgelopen 2 weken in foodphoto’s. Ik hoop dat jullie niet al te veel honger hebben gekregen 🙂

Liefs Anniek

Geef een reactie

