DIY: Wat te doen als je lipstick breekt?

5 Jun

Misschien ken je het wel. Je bent lekker je lippen aan het stiften en opeens voel je dat je lipstick mee buigt. Noooo, denk je. En je onderzoekt je lipstick gauw. En jahoor, daar zit de breuk. En dit was net je favoriete lipstick. Weggooien? Neuh, zonde, maar wat dan? Ik heb een heel simpel maniertje gevonden waardoor je toch kunt blijven genieten van je favoriete lipstick. Namelijk: omsmelten!

SAM_1569

Een tijdje terug gingen we, zoals jullie hebben kunnen lezen, met de klas naar Trier. Toen had ik daar een lipstick van P2 gekocht. Het was een supergave kleur en ik was er heel blij mee! Maar toen ik vol enthousiasme aan het swatchen was brak hij opeens. Een tijdje heb ik hem nog geprobeerd te gebruiken maar dat ging echt niet meer. Toen herinnerde ik me een filmpje waarin iemand lipsticks omsmolt om er blush van te maken. Dit leek me superhandig om mijn gebrokenlipstickprobleem op te lossen. En het is gelukt! Kijk maar mee!

SAM_1562

Wat je nodig hebt is natuurlijk een lipstick, een kaars, lucifers, roerstokje en een bakje. Het is heel simpel. Je ‘snijdt’ zoveel mogelijk van de lipstick af en legt die homp in het bakje. Ik gebruik een bakje uit een reissetje van de Primark.

SAM_1565

Je steekt een kaars aan en houdt het bakje er boven. Ondertussen kun je een beetje roeren zodat de warmte goed verdeelt wordt en het helemaal vloeibaar wordt. Hoe vloeibaar je hem wilt moet je zelf weten. Als je hem echt zo vloeibaar als water maakt krijg je het mooiste en meest gladde oppervlak. Als het nog wat dikker is, is het wat moelijker om het glad te maken.

SAM_1566

Als het er precies zo uit ziet als je wil kun je het laten afkoelen. Dan wordt het vanzelf weer zo hard zoals het was toen het nog een lipstick was.

SAM_1567

SAM_1570

En dan is het klaar. Je kunt het nu als lipstick/lippenbalsem gebruiken maar ook bijvoorbeeld als blush. Ik vind het superhandig en smeer hem bijna elke dag op m’n wangen.

Veel plezier!

Xx Esther

2 Reacties to “DIY: Wat te doen als je lipstick breekt?”

  1. lipstickeliz juni 5, 2013 bij 7:14 am #

    Wow dat is echt super handig! ik ga hem opschrijven en onthouden! thanks voor de Handige tip 🙂

  2. vanessa juni 6, 2013 bij 10:04 am #

    Handige tip!

Geef een reactie

