Budgettopper: Primark 4in1 deep facial cleansing wipes

2 Jun

Om mijn make-up van mijn gezicht af te halen gebruik ik het liefst reinigingsdoekjes. Lekker snel en geen gedoe met sop dat per ongeluk in je haar komt. Deze doekjes van de primark vind ik erg fijn!

DSC09653

Bij de Primark hebben ze verschillende soorten reinigingsdoekjes. Toen ik daar voor het eerst kwam zag een een stapel liggen en ik dacht, waarom ook niet? Sindsdien heb ik ze al 3 keer overnieuw gekocht!

In het pakje zitten 25 reinigingsdoekjes. De doekjes zijn best groot en meestal knip ik ze doormidden als ik niet veel meer dan mascara en blush op heb, dan heb ik zo’n groot doekje niet nodig. Zo bespaar je weer wat šŸ™‚

Op het pakje staat ‘for all skin types’. Ik heb zelf een redelijk egale huid en heb niet veel last van pukkeltjes. Bij mij doen deze doekjes goed hun werk, ze halen mijn make-up er goed af. Ik gebruik nooit waterproof make-up dus ik weet niet of ze dat er ook goed afhalen. Bij normale make-up is het een kwestie van er een paar keer overheen gaan en het is weg.

Omdat reinigingsdoekjes vaak best slecht zijn voor je huid (uitdroging, irritatie) heb ik even naar de ingrediƫntenlijst gekeken. Ik heb zelf nergens last van maar zouden deze doekjes voor iedereen geschikt zijn? Ik heb er een paar opvallende ingrediƫnten uitgepikt.

– Wat me meteen opvalt is dat parfum hoog op de lijst staat. Het parfum geeft de doekjes een lekker geurtje maar is helaas niet zo heel goed voor je huid. Het kan licht irriterend zijn.

– Phenoxyetanol staat als tweede op de lijst, is bacteriedodend en zorgt voor de reiniging van je huid. Het is alleen irriterend boven het percentage 2,2. Maar aangezien er in nederland niet meer dan 1% in mag zitten kan het geen kwaad en reinigt het je huid alleen maar.

– Bij alcohol denat denk je al gauw aan een slecht ingrediĆ«nt. Maar er zijn ook goede alcoholstoffen voor je huid, zoals deze. Dit is niet uitdrogend, maar juist een vettige soort alcohol.

– sodium chloride reinigt, stimuleert de huid en zorgt dat de huid meer vocht vasthoudt.

– Ook zie ik Aloe barbadensis leaf juice staan. Dit komt van de AloĆ« vera plant en heeft een goede, verfrissende werking op je huid.

Verder zitten er nog veel conserveermiddelen in, die ervoor zorgen dat het product lang houdbaar blijft.

Ik moet zeggen dat ik meer agressieve ingrediƫnten had verwacht, maar dat valt dus enorm mee! Er zitten nauwelijks irriterende stoffen in, meer verzorgende. Als ik de doekjes heb gebruikt heb ik ook geen last van mijn huid, hij is alleen een beetje droog. Maar ik gebruik deze doekjes ook alleen voor het slapen gaan en dan smeer ik mijn huid daarna sowieso in met nachtcreme, dus dat is niet zo erg.

Om uitdroging van de doekjes tegen te gaan leg ik het pakje als ik hem gebruikt heb overstekop, dan loopt het vocht naar de doekjes de je het eerst gebruikt. Je merkt wel dat de laatste paar doekjes uit het pakje wat droger zijn dan de rest, maar dat is ook bijna niet te voorkomen.

Deze doekjes worden in een two-pack verkocht voor 1,50. Dat komt dus neer op maar 75 cent per pakje! Ik kan deze doekjes erg aanraden, het heeft een hele goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik denk dat je met een gevoelige huid deze doekjes ook wel eens zou kunnen proberen aangezien er niet erg veel irriterende stoffen in zitten.

Gebruik jij ook reinigingsdoekjes? Zoja, welke en ben je er tevreden over? Tips zijn altijd welkom!

Liefs Anniek

EĆ©n reactie to “Budgettopper: Primark 4in1 deep facial cleansing wipes”

  1. Vera juni 2, 2013 bij 2:06 pm #

    Goed artikel!
    Ik zelf echt verslaafd aan deze doekjes, haha!
    Ik neem ze elke keer mee als ik bij de Primark ben šŸ˜‰

Geef een reactie

