All about veggies!

27 Mei

De nieuwe Allerhande is weer uit en dit keer staan er zulke lekkere dingen in dat ik hem wel even móest delen met jullie!

DSC09603

In dit nummer van de Allerhande gaat het 100% over groente. Vroeger was ik niet zo heel erg van de groente, maar sinds ik zelf ook vaker kook ben ik het steeds meer gaan waarderen en nu ben ik er gek op! Je kunt er eindeloos mee variëren en er zijn zo veel verschillende soorten!

Je kunt steeds meer lezen over ‘duurzaam eten’ en minder vlees eten. Ik denk wel het goed is om bewuster met eten om te gaan en soms eens wat minder vlees te eten. Soms is dat nog wel eens lastig, wat moet je anders eten? In deze Allerhande helpen ze je goed op weg, genoeg inspiratie! Er staan zoveel lekkere recepten in maar ik heb een kleine selectie gemaakt.

DSC09604

Hier zie je de inleiding. Je ziet lekker kleurige salades, soepen en nog veel meer!

DSC09611

Op deze foto staat een lekker groentepotje met courgette, artisjokharten, champignons, tomaatjes en pijnboompitten. Allemaal ingrediënten waar ik van houd! Lekker met bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes of zwitserse aardappelschotel.

DSC09612

Spitskool vind ik heerlijk om te roerbakken maar zo met bloemkool en nootjes lijkt het me ook lekker.

DSC09613

Dit is zo’n leuk idee voor een feestje: allemaal pinchos (gebakken ciabattabroodjes) met verschillende soorten beleg als kruiden, kaas, gegrilde groenten en gedroogde vruchten. Je hoeft het alleen maar even te beleggen en in de oven te zetten.

DSC09614

Lekker deeghapje met nepgehakt, kan natuurlijk ook met echt gehakt.

DSC09615

Hmm, ik houd van pasta en dit lijkt me ook erg lekker met aubergine en pijnboompitten.

DSC09616

Couscous is one of my favourites, ook nadrukkelijk één ervan 🙂

DSC09617

Ik heb al zoveel gehoord over quinoa, nu wil ik het zelf ook echt een keer maken! Dit recept ziet er lekker uit, ook met de blauwe kaas die het net wat pit geeft.

DSC09618

Lekkere vegaballetjes

DSC09620

Blehh, vroeger vond ik het maar niks, linzen. Maar nu vind ik het wel lekker om eens voor de afwisseling te eten!

DSC09621

In deze koolsalade zit chinese kool met allerlei andere heerlijke ingrediënten.

DSC09622

Als afsluiting lekkere worteltjestaart met een soort limoen ‘cheesecake’ erbovenop, zo lekker!

Ik vind het heel erg leuk dat de AH een nummer vol met groente maakt en eens een keer zonder vlees. Ik ben zelf geen vegetariër en heb ook absoluut geen probleem met vlees eten, maar het kan geen kwaad om het vlees eens een keertje te skippen. Zeker niet als er zulke lekkere recepten in deze Allerhande staan. Verder heeft hij ook een mooi uiterlijk, lekker kleurrijk. Ik knip er dan ook regelmatig mooie plaatjes uit om te gebruiken in bijvoorbeeld een collage.Haal hem gauw gratis bij de Albert Heijn!

Xx Anniek

Eén reactie to “All about veggies!”

  1. maxime mei 27, 2013 bij 3:51 pm #

    Hmmm, zo lekker allemaal! Vooral die worteltjestaart en de couscous met courgette lijkt me echt jummie 🙂

Geef een reactie

