Essence colour & shine oogschaduw

23 Mei

Gebakken oogschaduw is vaak gepigmenteerder dan gewone oogschaduw. Ik was dan ook erg benieuwd naar deze mooie oogschaduws van Essence. Tenminste, van de buitenkant zien ze er mooi uit. Ze staan bol en je ziet allerlei verschillende kleuren in het doosje gemixt.

DSC09118

Ik heb drie kleuren uit de totale colour & shine lijn:

– paars: 03 wear it

– zwart: 10 lets do the moonwalk

– goud: 02 stage beauty

In alle oogschaduws zitten opvallende glitters en verschillende kleuren door elkaar gemengd. Bij de paarse zit er bijvoorbeeld een vleugje blauw in en zilveren glitters. De zwarte oogschaduw is ook gemixt met zilver en de gouden kleur is verschillend in donkerheid van het goud en heeft ook mooie gouden glitters.

Dan de swatches, en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar best wel teleurgesteld in was. Ze zijn allemaal niet erg dekkend. Zeker de zwart had ik echt ook echt wat zwarter verwacht, zo jammer! Wel geven ze duidelijk glitter af, maarja, ik koop ze toch echt voor de kleur!

DSC09128

Maar, toen bracht ik ze nat aan. En kijk eens wat het resultaat nu is, dit is hoe het hoort!

DSC09143

Allemaal geven ze veel kleur af en schitteren in het zonlicht. De zwart is nu ook echt zwart in plaats van grijs.

Mijn advies is dus om deze kleurtjes nat te gebruiken. Dan geven ze namelijk veel meer kleur aan dan droog. Dit kan door eerst je oog een beetje vochtig te maken en dan de oogschaduw aan te brengen, of met een nat kwastje in de oogschaduw te gaan. Zelf gebruik ik liever de eerste methode om dat van die ander je oogschaduw sneller uitdroogt.

Xx Anniek

Geef een reactie

