Recept: Gevulde kipfilet

22 Mei

Vandaag eens een keer een gerechtje voor bij het avondeten! Laatst waren mijn zus en ik alleen thuis en ik ging koken. Ik had hier al wel eens van gehoord en wilde het zelf ook graag eens proberen. Lees je mee?

roomkaas

Ik houd van vlees maar wij eten het zeker niet elke dag. Ik vind het eigenlijk ook wel goed om niet elke dag vlees te eten. Het is niet dat ik vegetariër ben ofzo maar ik vind het toch wel een beetje zielig. Dit keer dus een gerechtje met kip, om zo af en toe eens te maken 🙂

Wat heb je nodig voor 2 personen?

– 1 grote kipfilet

– 1 bakje roomkaas met kruiden

– 1/4 ui, gesnipperd.

Het is super easy om dit te maken. Je snijdt als het ware een ‘gat’ in de kipfilet, zo dat je er een vulling in kunt stoppen. Soms kun je de kipfilet ook al een beetje uitvouwen van zichzelf. Smeer nu een lekkere dikke laag roomkaas op de kip en strooi het gesnipperde uitje eroverheen. Om te zorgen dat de snee niet helemaal open staat en alles eruit valt, doe je wat satéprikkertjes aan de zijkant. Doe wat olie in de pan en bak de kip in ongeveer 20 minuten gaar. Snijd hem voordat je hem op gaat eten wel even open om te checken of hij helemaal gaar is.

Het is dus helemaal niet zo moeilijk om te maken maar wel heel erg lekker!

Hieronder zie je het nog even met wat foto’s erbij. Ik ben trouwens vergeten een foto van het uiteindelijke resultaat te maken (heel dom), maar het ziet er zo ongeveer uit als de bovenste foto in het artikel.

DSC09232

Snijd de kip open

DSC09233

Snijd een uitje in hele kleine stukjes

DSC09234

Smeer er een lekkere dikke laag roomkaas op

DSC09235

Doe het uitje eroverheen

DSC09236

En steek hem goed vast met satéprikkers zodat er niks ‘lekt’

DSC09237

Klaar om de pan in te gaan met een beetje olie!

Xx Anniek

Eén reactie to “Recept: Gevulde kipfilet”

  1. Lieke mei 22, 2013 bij 9:15 am #

    Klinkt lekker! Alleen hij is wel heel zwaar op de maag denk ik, haha 🙂

Geef een reactie

