Recept: Omelet met restjes

19 Mei

Een hele tijd terug had ik zoals jullie weten mijn verjaardagsfeestje. Toen heb ik met mijn vriendinnen samen een heerlijke soep gemaakt. We hadden niet alle groente nodig en hielden dus wat restjes over. Toen ik vandaag zin had om een omelet te maken bedacht ik dat het misschien lekker zou zijn om de groente er door heen te doen.

@ artikelen 016

Normaal doe ik ei, kaas en ham in mijn omelet. Vandaag werd dat aangevuld met wortel en bleekselderij. Ik had geen idee of het bij elkaar lekker zou smaken maar niet geschoten is altijd mis.

@ artikelen 011

Ik gebruik twee eieren. Eentje kan ook maar dat is wat weinig. Zorg dat je het eigeel en eiwit in een kommetje heb zonder stukjes van de eierschaal.

Dan ga je het met een garde mixen.

@ artikelen 012

Zorg dat je lekker grote plakken kaas en ham hebt. Dit werkt namelijk het makkelijkst.

@ artikelen 009

Natuurlijk moet je de groente ook even snijden. Zorg dat je niet te veel hebt.

@ artikelen 008

Dan is het tijd om alles bij elkaar te gooien in de pan. Ik heb het in laagjes gedaan. Maar achteraf was het misschien slimmer geweest om de groente door de eieren te mixen. Maar goed, maakt niet uit.

Eerst heb ik de eieren in de pan gedaan. Dan een plak kaas en dan de ham. Daarna heb ik de groente er nog mooi over gedrapeerd en toen zag het er zo uit:

@ artikelen 014

Kunstig he?!

Ik heb hem even laten sudderen en toen het ei aan de bovenkant ‘hard’ was geworden heb ik hem op een bord gelegd.

@ artikelen 015

Taddaaa, het eindresultaat. Eettijd!

Zoals altijd vind ik het kaas/ham/ei gedeelte lekker en de wortel gaat ook wel. Alleen de bleekselderij raad ik je af. In de soep is het wel lekker, maar op een omelet vind ik het niet zo’n succes.

Dat was het dan. Lekker, behalve de bleekselderij, en gezond.

Veel eetplezier 😉

Xx Esther

Geef een reactie

