Catrice BB allround foundation

8 Mei

Vandaag review ik voor jullie de BB cream van Catrice. Zo ongeveer alle merken hebben al een BB cream uitgebracht, van relatief goedkope tot extreem dure. Maar voor een goed product hoef je lang niet altijd veel geld neer te leggen, dat bewijst deze BB cream maar eens!

DSC09324

De bedoeling van een BB cream is om je huid te verzorgen, en tegelijk een lichte dekking te geven, niet zo dekkend als foundation.

Catrice zegt zelf over haar BB cream dat het een 6-in-1 product is. Het is:

– Balancing – Het hydrateert je huid en gaat een glimmende huid tegen

– Correcting – Het verzacht de zichtbaarheid van onzuiverheden en poriën

– Protecting – Het bevat SPF30

– Illumating – Het laat je huid oplichten en geeft een ‘glowy and silky’ huid

– Covering – Camoufleert imperfecties

– Moisturizing – Het bevat amandelolie waardoor het de droge en gevoelige huid verzorgt

Ondanks dat correcting en covering en balancing en moisturizing redelijk dezelfde beloftes bevatten klinkt het me goed in de oren! Ik was zelf op zoek naar een goede verzorgende BB cream die je niet zo’n plamuurlaag op je gezicht geeft. Op naar het resultaat!

De verpakking vind ik trouwens erg geslaagd. Door de licht glanzende tube en de mooie letters geeft het een strak en luxe gevoel, mooi! Ook is de opening erg handig, er zit een klein tuutje aan het flesje waardoor je de créme er goed gedoseerd uit kan halen en de verpakking niet vies wordt.

DSC09326

DSC09325

Ik heb de kleur 020 Rosy Beige, de een-na-lichste kleur. Ik zat in de winkel nog een beetje te twijfelen dus deze en nog een kleur donkerder, maar het is maar goed dat ik deze gekozen heb, hij matched perfect!

DSC09398

Hieronder staan de foto’s van voor en na. Zoals je ziet heb ik geen last van puistjes maar wel van een beetje roodheid. De BB cream maakt mijn huid heel mooi egaal en geeft het inderdaad een mooie gladde, glowy huid. Ook al is het niet écht heel erg nodig, het geeft wel een heel mooi effect.

bbcream Collage 1

bbcream Collage 2 bbcream Collage 3

Bij foundations ben ik altijd een beetje bang dat je het heel erg ziet zitten, maar daar had ik bij deze BB cream geen last van. Toen ik hem net had opgedaan zag je nog wel even dat de haartjes op je huid zichtbaar waren, maar na een kwartiertje zag het er heel mooi uit.

Wat ook een pluspunt is dat hij SPF 30 heeft, wat je huid beschermt tegen de zon. Super handig is dat, want foundation en zonnebrandcrème werkt echt niet samen!

Ik vind dit echt een goede BB cream. Hij verzorgt je huid en geeft een mooie lichte dekking zonder een plamuureffect. Hij beschermt je huid tegen de zon en blijft gedurende de dag goed zitten. Ik heb ook geen last van een glanzende huid, maar ik heb dan ook niet echt een vette huid. Hij kost 5,99 en is te koop bij de Kruidvat en de Trekpleister.

Fijne dag!

Xx Anniek

2 Reacties to “Catrice BB allround foundation”

  1. Marloes mei 8, 2013 bij 8:26 pm #

    Wat een fijn product zeg! X

  2. isabel mei 8, 2013 bij 9:02 pm #

    ho wauw, wat leuk! Ook goed dat hij spf 30 i.p.v. 15, anders zie ik er na een half uur in de zon toch weer uit als een kreeftje.

Geef een reactie

