Diary: 2 daagjes Wijk aan Zee

4 Mei

Op dit moment ben ik net terug uit Wijk aan Zee. Het was een zonovergoten dag vandaag en ik zit nu ook lekker buiten! Graag laat ik jullie zien wat ik afgelopen 2 dagen allemaal heb gedaan!

Samen met mijn zus en mijn moeder hadden we 1 nacht in een bed & breakfast gereserveerd, op loopafstand van het strand! Een bed & breakfast houd in dat je daar komt in een huis van iemand en daar is dan een soort appartementje waar je kan overnachten en een ontbijtje krijgt. Bij ons was er een soort huisje aan het andere huis vastgebouwd waar wij konden verblijven. Het was supergezellig ingericht, in een soort vintage stijltje met een hele originele muur, oude hutkoffers en lekkere kussens.

DSC09455

Onderweg naar Wijk aan Zee zijn we nog langs de Primark in Hoofddorp gegaan. Het was er alleen wel druk, het is natuurlijk ook meivakantie. Ik ben er heel goed geslaagd, een shoplog komt er nog aan! Ik had alleen van te voren wel even wat moeten eten, want toen ik eenmaal in de eindeloze rij voor de paskamers stond werden die drukte, hitte en een lege maag me iets te veel. Meteen toen ik de Primark uitkwam heb ik wat gegeten. Een heerlijk broodje met roomkaas, bosui, rookvlees en een gekookt eitje, dat hielp. Jumjum!

DSC09456

Goed geslaagd!

Wijk aan Zee zelf is een heel klein en schattig dorpje. Toen we daar aankwamen zijn we eerst even naar de B&B gegaan en daarna naar de Spar om even wat eten in te slaan. Daarna zijn we direct naar het strand gelopen, wat heel dichtbij was. Het was heerlijk rustig en we hadden een lekker zonnetje. Wel waaide er een stevige wind maar dat was juist wel lekker. Heerlijk om die zeelucht in je op te snuiven! We zijn helemaal naar de pier gelopen, wat een aardig eind was. Toen we daar waren hebben we even op een muurtje uitgerust en naar de binnenvarende zeeschepen gekeken. Inmiddels was het al wel etenstijd en hebben we lekker gegeten bij de strandtent Timboektoe. Een hele chille sfeer daar! Een lekker muziekje, loungebanken en we zaten uit de wind en in de zon. Die jassen konden wel uit!

De strandopgang

De strandopgang

Miniduinen

Miniduinen

mini zandstorm!

mini zandstorm!

Grote schepen kwamen voorbij varen

Grote schepen kwamen voorbij varen

Zandengeltje :)

Zandengeltje 🙂

Heerlijk met je voeten op tafel met een koud drankje

Heerlijk met je voeten op tafel met een koud drankje

Salade, patatjes en kip met rozemarijn en citroen

Salade, patatjes en kip met rozemarijn en citroen

Daarna zijn we weer terug gelopen en hebben we het ’s avonds lekker gezellig gemaakt. Ook hebben we samen nog een heerlijke bak verse aardbeien opgesmikkeld!

prachtige zonnestralen

prachtige zonnestralen

DSC09514

Heerlijke zoete aardbeien

Heerlijke zoete aardbeien

Ondanks dat het een Bed & Breakfast heette, zat er bij ons geen ontbijt bij in. De vorige dag hadden we daarom al wat lekkere ontbijtspulletjes ingeslagen. Heerlijke broodjes en beleg, crackertjes, een kopje thee en biogarde met HAK verwenfruit. Heerlijk!

DSC09519

Het was heerlijk weer en we zijn naar het strand en de duinen in Castricum gegaan. Eerst hebben we een hele poos in een duinpannetje gelegen, waar de zon volop scheen en geen wind was! Daarna zijn we naar het strand gelopen waar het ook heerlijk was. (Is mijn stopwoordje heerlijk?) De zon scheen en de zonnebrandcréme kon natuurlijk niet ontbreken. We hebben lekker beachball gespeeld (zo leuk om te doen!) en omdat het water echt ijs en ijskoud was zijn we er alleen met onze voeten in geweest. Er waren wel best hoge golven!

DSC09529

DSC09524

DSC09526

Op een gegeven moment werd het tijd om weer naar huis te gaan, om voor de file’s uit te rijden. Rond een uur of half drie hebben we onze spullen gepakt en zijn naar de auto gegaan. Maar natuurlijk niet zonder eerst een lekker ijsje gegeten te hebben!

Ik heb er heel erg van genoten, ook van het heerlijke weer! Nu nog lekker een vrij weekend, dan 3 daagjes naar school en dan weer een midweek weg!

Hebben jullie ook zo genoten van het weer? Volgende week wordt het zelfs nog lekkerder!

Liefs Anniek

Geef een reactie

