Nature inspired make up

25 Apr

Vorige week zondag was ik helemaal alleen thuis met mijn vader, das wel even wennen, normaal zijn we met zijn vijven! Het was wel heel gezellig en het was natuurlijk heerlijk weer! ’s Avonds gingen we samen even een stukje wandelen bij de Steenwaard, een natuurgebied bij de lek. Wat is het daar mooi! De zon scheen lekker en het was heel mooi warm licht, love this summer(like) evenings ❤ 

DSC08888

DSC08889

Mooi aangespoeld stuk hout..

DSC08893

Eindelijk weer mijn zomerjas aan!

DSC08895

Footstep..

DSC08897

DSC08900

Op het strand lagen allemaal dit soort bloemen, heel mooi! Even verderop vonden we ook nog een boeketje, waarschijnlijk van een boot gevallen en aangespoeld. Vrolijkte de boel heel leuk op!

DSC08901

DSC08910

Wind 😀

DSC08916

Ook veel mooie distels daar.

Zo, na deze mini diary kom ik maar eens tot het punt waar ik dit artikel echt over wil laten gaan 🙂 Namelijk nature inspire make-up. Zegt dit je wat? Misschien ken ze wel, die reclamefoto’s van merken die bijvoorbeeld een mooie collectie hebben ontworpen geïnspireerd door de natuur.

catrice met hun LE Coolibri

Catrice met hun LE Coolibri

Illamasqua met Toxic nature, erg extreem

Illamasqua met Toxic nature, erg extreem

Ook zijn er veel mooie foto’s met natuurlooks te vinden. Wow, wat zitten er mooie en ook ingewikkelde bij! Ik vind het kleurgebruik echt heel erg mooi, net als al die details bij bijvoorbeeld bloemen.

catrice2

Wauw, lijkt echt precies!

catrice3

catrice4

Zelfs met bodypaint erbij

catrice5

catrice6

Prachtig die kleur van de ‘wimpers’. En wat heeft ze ook een mooie gave huid hier.

Deze voorbeelden hierboven allemaal best wel extreem, niet iets wat ik overdag zomaar zou dragen. Maar bij door de natuur geïnspireerde make-up hoef je niet persé meteen hieraan te denken, je kan het ook uit de kleuren halen. Bij de foto’s van de Steenwaard bijvoorbeeld, denk ik aan een look met mooie warme bruine kleuren, een beetje peachy blush en een mooie matte nude lipstick. De paar looks hieronder zouden wel een beetje in de buurt komen.

catrice7

Hierin zie je echt een mooie warme gloed, een beetje de avondzon die daar zo mooi over het water scheen.

catrice8

Wauw, ook mooi!

catrice9

Prachtige sterk gepigmenteerde koper/roodkleurige oogschaduw bij Scarlett Johanson.

Ik vind die extreme looks erg mooi om naar te kijken, maar qua draagbaarheid dus niet echt geschikt. Het is leuk om zo eens te bedenken wat voor soort ‘natuurgevoel’ je met bepaalde kleuren wekt. Daarom heb ik ook een ooglook gemaakt met mooie groene kleuren, een beetje een oerwoudlook, haha!

DSC09153 DSC09152

Als basis heb ik een metallicpotloodje van Essence aangebracht over mijn hele ooglid. Toen heb ik uit het paletje van Catrice de derde kleur in mijn buitenste ooghoek aangebracht en naar binnen uitgeblend. Om het wat lichter te maken in mijn ooghoek heb ik de vierde kleur uit het paletje daar aangebracht. Toen heb ik uit een paletje van Max de donkerste kleur helemaal op het uiteinde van mijn buitenste ooghoek aangebracht. Ook heb ik nog met een zwart oogpotlood een heel dun licht lijntje boven mijn oog gezet. Nog even mascara en de look is klaar.

DSC09156

Deze producten heb ik gebruikt

Liefs Anniek

Eén reactie to “Nature inspired make up”

  1. Jennie from the Blog april 25, 2013 bij 4:35 pm #

    Wat een leuke foto’s!

    Doe je trouwens al mee met mijn giveaway? Je kan een paar Nike Freeruns in een kleur naar keuze winnen op mijn website http://www.jenniefromtheblog.com 🙂

Geef een reactie

