Verslag Trier deel 3

24 Apr

En het is tijd voor deel drie van ons verslag van onze geweldige tocht naar Trier. Anniek heeft al prachtige foto’s laten zien van onze eerste dag daar en de rondleiding maar omdat ik er ook heel veel heb en natuurlijk een enorme badgirl ben laat ik die van mij ook even zien.

 

Trier 051 Trier 054

Zoals je ziet heb ik ook een foto van de Porta Nigra genomen. Daarna zie je een prachtige foto van een paar schone jonkvrouwen met een gladiator.

Trier 055 Trier 058

Op de eerste foto zie je het plein dat achter de Porta Nigra lag. Hier waren wat marktjes en in die huizenrij zaten leuke winkeltje. Leuk weetje: In het zalmroze huisje, tussen het witte en gele huis in, heeft Karl Marx gewoond. Haha, zoek dat maar eens op. Tja en de tweede foto? Ik wilde een mooi plaatje schieten maar lieve Anniek werkte niet echt mee…

Trier 059 Trier 061

Hoe de Porta Nigra van aan de andere kan eruit zag zie je op de eerste foto. Daarna zie je de prachtig verlichtte trap in de Porta Nigra, want we mochten ook naar binnen. Spannend!

Trier 064 Trier 066

Op mijn prachtig mislukte foto staan we in één van de torens. Rechts onderin staat onze leuke gids met de romeinenkleren. En zien jullie Anniek? De Porta Nigra stond zoals je ziet vanbinnen in de steigers.

Trier 071 Trier 074

In de Porta Nigra zat een duif en natuurlijk moest ik die even vastleggen. Daarna zie je het prachtige uitzicht vanuit de Porta Nigra.

Trier 089Trier 087

Hier zie je Sabine die even prachtig voor mij poseerde en het net zo prachtige uitzicht aan de andere kant van de Porta Nigra.

Trier 096Trier 101

Dit was even een fotomomentje met dat prachtige uitzicht!

Trier 109Trier 111

En ook ik heb een mooie foto van de dom. De dom is trouwens het bouwwerk wat je op de tweede foto ziet. Dat andere gebouw was een kerk. Wat er ook al weer mee was ben ik vergeten, sorry.

Trier 127 Trier 131

En dan nog twee kiekjes van de Basilica.

Dat waren mijn foto’s, dus nu loopt het weer gelijk volgens mij.

Zijn jullie het al zat? We hopen van niet, er komt waarschijnlijk nog 1 deel. Tot deel 4 dan maar!

Xx Esther

Eén reactie to “Verslag Trier deel 3”

  1. Nicole Kloppenburg april 25, 2013 bij 8:38 am #

    wordt het niet zat, krijg hooguit heimwee

Geef een reactie

