Leev douchegel

17 Apr

Kennen jullie het merk ‘Leev’ al? Tot voor kort had ik er nog nooit van gehoord. Totdat er in het kerstpakket van mijn vader een douchegel van het merk Leev zat. Door alles wat er op het etiket was geschreven was mijn aandacht getrokken. Want wat klinkt er beter dan een frisse douchegel zonder allerlei gekke ingrediënten en waarmee je ook nog eens een goed doel steunt?

DSC08274

Leev is een biologisch merk die verzorgingsproducten verkoopt, maar ook etenswaren. Leev probeert zoveel mogelijk ingrediënten uit de natuur in Nederland te halen. Natuurlijke stoffen die goed voor je zijn.

De volledige winst die Leev maakt gaat naar mensen in Nederland die het minder goed getroffen hebben.  Zo koop je dus niet alleen een lekker product, maar help je ook andere mensen!

Leev verkoopt qua verzorgingsproducten twee soorten: melk&honing en appel&tarwegras. Ik heb een douchegel met appel en tarwegras. Deze douchegel is gecontroleerd door het BDIH instituut, bevat vitamine E en antioxidanten, is PH-neurtraal, hypoallergeen, niet synthetisch en er zitten geen parabenen in. Super natuurlijk dus!

DSC08275

Het BDIH instituur is een instituut die verzorgingsproducten controleert met de volgende richtlijnen:

– Zijn er zoveel mogelijk grondstoffen verkregen uit de natuur.

– Dierenbescherming

– Bepaalde grondstoffen mogen maar beperkt gebruikt worden.

– ‘Opzettelijke afwijzing’ van: organisch-synthetische kleurstoffen, synthetische geuren, geëthoxyleerde grondstoffen, siliconen en paraffine en andere aardolieproducten.

Dat is een goede zaak! Dit zal vast goed zijn voor je huid! De douchegel zelf ruikt heerlijk! Lekker fris maar er zit ook een heel klein vleugje zuur in, van zo’n ietwat zure groene appel. Lekker fris voor in de ochtend, maar aangezien ik een hekel heb aan ’s ochtends douchen gebruik ik hem lekker ’s avonds 🙂

DSC08276

Bij het douchen gebruik ik vaak een douchepuff. Daar doe dan een druppeltje douchegel op en zeep me in. Wel merk ik dat wanneer ik de douchegel gebruik de geur wat minder sterk is en ik er niet zoveel meer van ruik, jammer. Na het douchen is mijn huid niet extreem droog, wat wel vaak zo is bij andere douchegels, maar ook niet rijk gevoed. Gewoon normaal.

Fijne douchegel dit, maar wel jammer dat de geur zo snel vervliegt. Ik heb dit artikel ook een beetje geschreven om jullie ook eens kennis te laten maken met Leev. Het trok mijn aandacht namelijk wel en heb toen ik het etiket van de fles had gelezen wat research gedaan. Leev is te koop in de supermarkt. Ik weet niet of dat alleen geldt voor de etenswaren of ook voor de verzorgingsproducten…

Xx Anniek

 

http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/e/index_e.htm

http://www.leev.nu

Eén reactie to “Leev douchegel”

  1. Zoë april 21, 2013 bij 6:08 pm #

    Klinkt erg fijn! Het is de eerste keer dat ik over Leev hoor/lees, maar het ziet er fijn uit!

Geef een reactie

