Tag: First things

11 Apr

Deze tag kwam ik tegen op teskuh.nl. En aangezien ik nog nooit een tag heb gedaan leek het me leuk om dat eens een keer te doen! Welke overtredingen heb ik allemaal gedaan en wat was mijn eerste baantje?

first

Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt

’s Ochtends als ik wakker word zet ik eerst mijn wekker uit (dat irritante getril!) en knip ik meteen mijn lampje aan. Ik kom halfgaar een beetje omhoog en wrijf de slaap uit mijn ogen. Ik blijf eigenlijk nooit echt lekker snoozen omdat ik het dan zo moeilijk vind om er daarna uit te gaan!

first1

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat

Hmm, lastige vraag, ik ga namelijk nooit naar de sportschool:) Ik zit samen met een vriendin al ongeveer 8 jaar op turnen. Wij zijn wel allebei van plan om er dit jaar af te gaan. We leren niet veel nieuws meer en ondanks dat het wel gezellig is zijn we het na al die jaren wel een beetje zat. Waarschijnlijk gaan we na de zomervakantie allebei naar de sportschool.

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school

Als ik thuiskom wil ik vaak eerst een beetje ontspanning. Ik heb dan een best lange reis achter de rug en zet meestal als eerste de computer aan. Ik check alle blogs die ik volg, check even de site en zit gewoon een beetje rond te kijken op internet.

Eerste auto

Haha, mijn eerste auto denk ik pas over minimaal een jaartje of 10 te krijgen 😀

Eerste ongeluk/verkeersovertreding

Échte ongelukken of verkeersovertredingen heb ik nooit gemaakt. Wel rijd ik als ik enorme haast heb wel eens door rood, of snijd ik af over het voetpad. Laatst had ik nog bijna een aanrijding gehad. Het regende en ik had mijn muts op en daardoor kon ik niet zo goed opzij kijken. Net op het moment dat ik wilde oversteken kwam er een auto aan en ik kon gelukkig net op tijd remmen. Maar wie reed er precies achter die auto? Inderdaad, een politie-auto! Ze lieten me stoppen en ik natuurlijk helemaal in de stress voor een boete ofzo, maar nee, gelukkig zeiden ze alleen dat ik mn muts af moest doen 🙂

Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was

Ik wilde, net als veel mensen, héél graag dolfijnentrainster in het Dolfinarium worden. In het Dolfinarium gaven ze altijd van die super indrukwekkende dolfijnenshows en het leek me geweldig om met die dolfijnen in het water te mogen liggen. En anders wilde ik paardrij-juf worden, ik was vroeger een echte animal lover 🙂

first2

Eerste keus qua drinken

Oeh, sowieso warme chocomel met slagroom en marsmallows! Ik kan ’s avonds of als het koud is echt genieten van zo’n heerlijke bak chocolademelk. Het schijnt dat ze bij de Starbucks ook heerlijke chocolademelk hebben met slagroom en karamelsaus en allerlei andere heerlijke toppings. Zo duur helaas..

Eerste keus dessert

Eigenlijk houd ik van alles met ijs, koek en chocola. Echt één favoriet heb ik niet maar toetjes als mierzoete baklava van de turk en een dessert waar ijs, koek en chocolade gecombineerd worden vallen wel erg in de smaak bij mij.

first4

Eerste liedje dat in je opkomt

One way or another van One Direction. En nee, ik ben geen megafan van One Direction. Ik heb alleen dit liedje al de hele avond in mijn hoofd. Als ik deze één keer hebt gehoord, krijg ik hem maar niet uit mijn hoofd!

Eerste grote aankoop

Ik heb sinds de zomervakantie een baantje als folderbezorgster en ik verdien vanaf toen pas echt wat geld om ook wat grotere aankopen te doen. Ik heb in mijn leven alleen nog niet echt een hele grote aankoop gedaan. Ik ben nu vooral aan het sparen voor Schotland, ik verwacht veel geld uit te geven in alle leuke shops daar!

Eerste baantje

Mijn allereerste baantje was een vakantiebaantje in de zomer. Ik had die meivakantie daarvoor samen met een vriendin op een camping gestaan bij een pruimenboer, en die boer zei dat als wij het leuk vonden wij daar wel in de zomer mochten komen werken. Die camping was ongeveer 500 meter van mijn huis vandaan (Wat wil je, we waren 12 jaar en voor de eerste keer kamperen samen is best spannend! 🙂 dus dat leek me wel wat! Ik ben maar een paar keer wezen plukken maar het was wel heel leuk! Je mocht namelijk op een quad rijden 🙂

Eerste keer in het vliegtuig

Mijn eerste keer in het vliegtuig is alweer jaren geleden. Bij ons in de familie is het traditie om elk jaar, alleen afgewisseld met je vader en je moeder, een ‘verwendagje’ te houden. Op die dag mochten ik en mijn broer en zus helemaal zelf weten wat we gingen doen. En één keer ben ik toen met mijn vader naar Londen geweest. Heel vroeg, toen het nog donker was, stonden we op om een vliegreis van ongeveer 2 uur te maken naar Londen. Super was dat! Deze vakantie hoop ik voor de 2e keer met het vliegtuig de reizen, en dezelfde richting op. Namelijk naar Schotland! Ik heb er superveel zin in en het vliegen lijkt me ook heel erg leuk! Ik heb totaal geen vliegangst, het lijkt me super om weer te doen!

first5

Dit waren mijn antwoorden op deze vragen. Neem de tag gerust over op je blog, vind ik ook leuk om te lezen!

Liefs Anniek

2 Reacties to “Tag: First things”

  1. Yasmin april 11, 2013 bij 3:05 pm #

    Het blijft een leuke tag om te lezen 😀 Schotland lijkt me super mooi trouwens.

  2. leruaa april 11, 2013 bij 6:50 pm #

    Leuk om te lezen. Haha dat je uiteindelijk gewoon je muts moest afzetten.

Geef een reactie

