Diy: lentecollage bord

7 Apr

Voor mijn verjaardag had ik een hele mooie grote fotolijst gekregen. Ik had nog niet echt een idee wat ik er mee zou doen en waar ik hem op zou hangen dus lag hij maar te verstoffen achter in mijn kast. Maar nu ik een paar daagjes vrij had en de zon scheen voelde ik de inspiratie in me opborrelen! Ik laat jullie zien wat ik ervan gemaakt heb!

DSC08698

De hele tafel ligt vol 🙂

Als eerste heb je een mooie, grote fotolijst nodig met verschillende vakjes. Ik weet niet waar deze vandaan komt maar ik gok de Xenos, daar hebben ze best wel veel keuze in dit soort dingen. Mijne heeft mooie versierde randjes.

Pak nu alle leuke knutselspullen erbij die je maar hebt! Veel vellen gekleurd papier, glitterlijmstiften, véél tijdschriften, lijm, stiften enzovoort. Kies een mooi kleurpalet voor je gekleurde papieren, zoek dus kleuren bij elkaar die goed bij elkaar passen. Ik ging voor fris en zomers, daarbij denk ik aan pastel en mooie felle kleurtjes. Stel je maakt een collage in de herfst, dan is het mooi om warme kleuren te kiezen.

Ik was helemaal in de zomerstemming dus uit de tijdschriften en reclamefolders die ik verzameld had (ik had al een paar keer de wekelijkse folders met mooie plaatjes bewaard) knipte ik woorden als: tropisch, natuur, inspiratie en allemaal zomerse en frisse plaatjes.

Oke, nu kunnen we echt aan de slag! Meet hoe groot je papiertje in het fotolijstje moet worden en knip dat uit een velletje gekleurd papier. Nu kan je zelf een aantal mooie plaatjes bij elkaar zoeken, opplakken en versieren met glitters en leuke stickertjes. Ik laat hieronder zien wat voor dingen ik gemaakt heb, misschien kan ik je daarmee wat op weg helpen.

DSC08710

DSC08711

DSC08713

DSC08714

DSC08715

DSC08716

DSC08717

En het eindresultaat:

DSC08709

Ik ben er heel erg tevreden mee. Het staat leuk in je kamer en het maakt dat je helemaal zin in de zomer krijgt!

Maar oke, stel je hebt niet zo’n grote fotolijst en je hebt het geld er ook niet voor. Mja, dat kan. Maar je kan het ook anders doen, namelijk zonder lijst en gewoon op mooie velletjes papier. Dit geeft ook een heel leuk effect.

DSC08725

DSC08726

DSC08727

DSC08728

Echt een aanrader om zoiets te maken (als je tijd over hebt). Je verveelt je niet en je ziet ook echt resultaat van wat je doet, je kamer word er een stuk vrolijker van.

Bedankt voor het lezen, hebben jullie ook al eens zoiets gemaakt?

Xx Anniek

Geef een reactie

