Mijn (Esther) avondroutine qua beauty

14 Mrt

De een wast alleen z’n gezicht met water, de ander gebruikt allerlei scrubjes en cremetjes en de derde gebruikt misschien wel helemaal niks. Iedereen heeft zijn eigen avondroutine. En ik ga jullie de mijne laten zien 🙂

1. Ik begin met mijn oogmake-up eraf te halen. Hiervoor gebruik ik een reinigingsmelk van de kruidvat. Vaak is dit zo klaar om dat ik alleen mascara draag en nog weinig ook. Ik breng dan wat reinigingsmelk aan op een watje en maak dan rondraaiende bewegingen op m’n ogen. Totdat mijn mascara eraf is.

OPgemaakt en avondroutine 009

2. Dan ga ik met water aan de slag. Ik gebruik de Odina scrub van de Action om mijn huid lekker schoon en glad te maken en mijn poriën open te zetten. Ik breng eerst wat water op mijn gezicht en handen aan. Dan een klein bolletje scrub wat ik goed inmasseer. Daarna spoel ik met water alles eraf. Omdat scrubben best wel een heftige bezigheid voor je huid is doe ik dit niet te vaak. Zo’n 2 tot 3 keer per week.

OPgemaakt en avondroutine 010

3. Als m’n poriën dan open staan gebruik ik mijn teatree foam cleanser van de Bodyshop. Dit is een lekkere schuimige facewash die tegen puisten werkt. Het stinkt wel een beetje maar daar ben ik nu wel aan gewend. Ook bij deze maak ik mijn gezicht nat en wrijf het schuim goed in. Dan spoel ik alles eraf met water.

OPgemaakt en avondroutine 011

En als het goed is is mijn gezicht dan lekker schoon. Mijn make-up is eraf en m’n huid voelt heerlijk zacht door de scrub. Heel soms als m’n huid echt droog is breng ik nog een creme aan maar ik merk dat mijn huid beter reageert zonder creme.

OPgemaakt en avondroutine 008

Dus dit is mijn avondroutine kort maar krachtig zou ik zeggen.

Xx Esther

Geef een reactie

