Huisdieren en proefdiervrij

10 Mrt

Hebben jullie huisdieren? Ik wel! Al een paar jaar heb ik mijn lieve konijntje, Mitsy.

DSC01547

Mitsy is een dwergkonijntje. De overburen hadden kleine konijntjes gekregen en toen ik dat hoorde en zag, ben ik naar huis gegaan en heb gesmeekt 🙂 En ja, toen kreeg ik haar, superklein was ze nog.

Ook liet ik vroeger bijna elke dag wel hondjes in de buurt uit. Ik vond het heel erg leuk en wilde zelf ook graag een hondje, maar nee, dat mocht niet. Dus dan maar uitlaten, ook superleuk! Nu doe ik het ook nog wel eens af en toe, honden blijven leuk.

Maar mijn echte ‘obsessie’ vroeger waren paarden. Mijn hele muur hing vol met posters uit de ‘Penny’, dat paardentijdschrift. Lazen jullie die vroeger ook altijd? Ik mocht niet op paardrijden, maar ik ging wel eens mee met een vriendinnetje. Dan mocht ik poetsen, geweldig! Nu is mijn paardengekte wel voorbij, ik vind het nog steeds leuke dieren maar mijn muur hangt niet meer vol 🙂

penny

Om dit artikel nog een beetje iets met make-up te maken laten hebben: Wat vind ik er dan van dat er make-up op dieren getest word? Ik vind dat echt niet kunnen. Er zijn vast genoeg andere manieren waarop make-up getest kan worden. Er zijn immers ook merken die niet op dieren testen. Toch zijn er nog niet veel merken die niet op dieren testen.

penny2

Make-up word op dieren getest omdat er vaak chemische stoffen in make-up zitten waarvan we niet weten hoe mensen daarop reageren. Veel menselijke vrijwilligers om dat te testen zijn er niet, wat natuurlijk ook heel logisch is. Merken die niet op dieren testen hebben dan ook vaak veel meer natuurlijke stoffen in hun producten, waarvan we weten hoe wij erop reageren.

Ik vind het niet goed dat er op dieren getest word, maar er zijn zoveel merken die wel op dieren testen, dat het moeilijk is om proefdiervrije make-up te kopen. Ikzelf koop dan ook niet bewust proefdiervrije make-up, ookal vind ik het niet goed dat er op dieren getest word.

Nu zijn proefdiervrije merken vaak vrij duur en moeilijk te verkrijgen, dat maakt het ook wel lastig.

En jullie? Kopen jullie proefdiervrije make-up?

Xx Anniek

Sorry dat er gisteren geen artikel verscheen!

Edit: Joepiejee! Alle cosmetica die nu wordt gemaakt in Europa is vanaf nu dierproefvrij! Goed nieuws!

Geef een reactie

