Don’t worry!

7 Mrt

Daar zit ik dan weer, achter mijn laptopje met een bakje chips (Croky speciaal jumjum) en een glas water artikeltjes te tikken. Het buiten super lekker weer, wel ijskoud maar helder met een lekker zonnetje. Perfect weer om foto’s te maken.

Je hebt ook van die dagen dan het weer grauw, grijs en koud is.En vaak voel je je dan ook zo.En nu het zulk lekker weer is voel ik me ook zo, lekker vrolijk en tevreden. Maar eigenlijk moet je stemming niet van het weer afhangen. Just be happy!

Vroeger maakte ik me veel te veel zorgen om dingen. Ik vond nieuwe dingen soms best wel spannend en daar ging ik dan maar over piekeren.

piekeren

Op google vond ik een mooie quote: ‘Piekeren neemt de zorgen voor morgen niet weg, maar wel de kracht van vandaag.’ Piekeren en je zorgen maken helpt je niet verder op weg. En het zorgt er al helemaal niet voor dat je je beter gaat voelen.

piekeren2

Nog eentje die zo waar is! Waar maak je je eigenlijk zorgen om? Waarom zie je er zo tegenop? Natuurlijk kan iets wel spannend zijn, maar weet jij veel, misschien wordt het wel hartstikke leuk! Denk niet meteen als je iets spannends moet doen dat het vreselijk stom en vervelend gaat worden. Je weet maar nooit..

piekeren3

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, je kunt wel hardop zeggen dat het hartstikke leuk gaat worden maar je gedachten gaan de andere kant op. Je kunt zeggen: ‘ Oke, het wordt vast heel erg leuk en gezellig.’ maar je gedachten zeggen: ‘Ja, maar stel nou…’ vul maar in. Als je ergens tegenop ziet praat dan eens met iemand bij wie je dat kwijt kunt, je ouders of misschien een goede vriendin. Zij kunnen je helpen om het van een andere kant te zien.

Probeer er objectief tegen aan te kijken, dus zonder er nog een ‘oordeel’ over te geven. ‘Oke, het is spannend en ik weet nog niet hoe het gaat worden. Waarschijnlijk wordt het hartstikke leuk en ik ga het gewoon doen. Ja, ik ga het gewoon doen en ik zie het wel!’

Zorg voor wat afleiding, of schrijf je gedachten op en stop het papiertje weg. Zo, die gedachten mogen oprotten!

piekeren5

Dus meiden, maak je niet teveel zorgen want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf! (Haha, cliché 🙂

Liefs Anniek

Geef een reactie

