Food shoplogje

20 Feb

Laatst ging ik vanuit Almere met de trein naar huis en kwam ik langs station Utrecht. Omdat ik toch tijd genoeg had besloot ik even langs de Toko en de markt te gaan.

Ik vind het heel erg leuk om langs de toko te gaan. Je hebt er twee heel dicht bij hoog catherijne. Ik ga meestal naar Tjiau Jiang, een klein winkeltje met heel veel verschillende soorten producten. Wel allemaal Aziatisch. Ik vind het leuk om daar een beetje te snuffelen en gekke dingen mee te nemen en uit te proberen.

DSC08280 DSC08281

Deze keer heb ik 2 dingen gekocht. Een pakje instant noedels en mais-groente snacks. Het pakje noedels kostte 40 cent en ik vind noedels superlekker, bijvoorbeeld als lunch, en deze had ik nog nooit geprobeerd. Ook zag ik tussen de talloze aparte snacks deze reepjes staan. Er stond niet heel duidelijk op wat het is dus heb ik het even gevraagd. Het blijken dus sticks van mais en groente te zijn. 1 pakje met 18 sticks kost 2,10.

De reepjes zien er niet uit zoals ik dacht. Ik had gedacht dat het een soort mueslirepen zouden zijn maar er zitten helemaal geen stukjes in en het is best wel luchtig. Het heeft een aparte, maar lekker smaak! Ook nog best zoet, ik herken er niet meteen groente in.

Toen ging ik nog even over de markt op het vredenburg, een supergezellige en grote markt. Als je daar nog eens langskomt loop dan zeker even langs de stroopwafel kraam en haal daar een zakje stroopwafelkruimels met warme stroop. Werkelijkwaar Heilig!! Het kost maar 50 cent en je krijgt er best wel veel voor!

DSC08282 DSC08283

Daarna liep ik nog even naar de notenkraam, waar het altijd zo heerlijk ruikt naar vers gebrande noten. Hier haalde ik een zakje paranoten, die ik superlekker vind, en een zakje cranberriemix om lekker van te snacken. Mmm..

DSC08285 DSC08284

Geef een reactie

